PracaGrupypl.praca.dyskusje › oferta - ile krzyknąć żeby nie spalić

  • 1. Data: 2009-03-23 17:34:14
    Temat: oferta - ile krzyknąć żeby nie spalić
    Od: "alternative" <a...@d...pl>

    Czy ma ktos pomysl ile racjonalnie krzyknac kasy brutto na wstepie dla
    ponizszych ofert?

    http://www.pracuj.pl/oferty/1407414_content.html
    http://www.pracuj.pl/oferty/1415607_content.html

    Moze ma ktos jakies rozeznanie?

  • 2. Data: 2009-03-23 18:59:49
    Temat: Re: oferta - ile krzyknąć żeby nie spalić
    Od: "XXX" <k...@o...pl>

    > Czy ma ktos pomysl ile racjonalnie krzyknac kasy brutto na wstepie dla
> [...]
    Nr 1.- 4000 bruttto jesli jestes tuż po studiach, nr 2- większe wymagania,
    ale UJ, więc 4500zł brutto. Daj znać na maila m...@o...pl, bo też mam
    doświadczenie w szukaniu pracy w finansach w Krakowie.

  • 3. Data: 2009-03-24 23:43:43
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    XXX pisze:

    > Nr 1.- 4000 bruttto jesli jestes tuż po studiach, nr 2- większe wymagania,
    > ale UJ, więc 4500zł brutto. Daj znać na maila m...@o...pl, bo też mam
    > doświadczenie w szukaniu pracy w finansach w Krakowie.

    Troszkę się będę czepiał.

    Czemu mówicie o kwocie brutto? Ja rozumiem że pracodawca może sugerować
    brutto bo to dla niego bardziej miarodajne ale czy nie lepiej brzmi
    rozmawiając z pracodawcą około 3000zł na rękę?

    Rafał

  • 4. Data: 2009-03-25 16:30:36
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu mówicie o kwocie brutto? Ja rozumiem że pracodawca może sugerować brutto
    > bo to dla niego bardziej miarodajne ale czy nie lepiej brzmi rozmawiając z
    > pracodawcą około 3000zł na rękę?

    Nie brzmi lepiej, bo wysokość podatków jakie ma płacić pracownik, nie są
    zmartwieniem pracodawcy.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2009-03-25 16:43:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-24, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Czemu mówicie o kwocie brutto? Ja rozumiem że pracodawca może sugerować
    > brutto bo to dla niego bardziej miarodajne ale czy nie lepiej brzmi
    > rozmawiając z pracodawcą około 3000zł na rękę?

    Bo kwoty brutto są stałe, a netto mogą nie być.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2009-03-25 17:54:40
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    andreas pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie brzmi lepiej, bo wysokość podatków jakie ma płacić pracownik, nie są
    > zmartwieniem pracodawcy.

    To nie pracownik płaci podatki ale pracodawca za pracownika. Wiec z
    punktu widzenia pracownika całkowicie nie interesuje mnie kwota brutto.

    Rafał

  • 7. Data: 2009-03-25 18:41:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-25, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:

    [...]

    > To nie pracownik płaci podatki ale pracodawca za pracownika. Wiec z
    > punktu widzenia pracownika całkowicie nie interesuje mnie kwota brutto.

    Ty masz w ogóle pojęcie jak się liczy kwotę netto przy umowach o pracę?
    Podaj mi dla przykładu kwotę netto z 3000 zł brutto.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-03-25 23:26:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqdr0k$s8s$1@news3.onet The_EaGle <t...@t...pl> pisze:

    > To nie pracownik płaci podatki ale pracodawca za pracownika.
    Wstydziłbym się wypisywać takie bzdury.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-03-26 10:14:50
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Jotte pisze:

    > Wstydziłbym się wypisywać takie bzdury.

    A co w tym bzdurnego?! To przecież szczera prawda. Obowiązek płacenia
    podatków, ubezpieczeń i wszelkich innych tego typu opłat, związanych z
    zatrudnieniem kogoś spoczywa na pracodawcy.

    Jest to - powiedziałbym nawet - pewien trik systemowy: Gdyby każdy
    zatrudniony dostawał wszystkie pieniądze na rękę i musiał zaraz wpłacić
    połowę z tego, co właśnie dostał na konta US, ZUS itd. to świadomość
    społeczna tego faktu miałaby zupełnie inny wymiar.

    Niewątpliwie też państwo miałoby większy problem ze ściganiem różnych
    ociągających się z takimi opłatami, bo byłoby ich pewnie znacząco więcej.

    W. Bicz

  • 10. Data: 2009-03-26 15:10:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqfkml$e2f$1@atlantis.news.neostrada.pl Wiesław Bicz
    <o...@o...pl> pisze:

    > A co w tym bzdurnego?! To przecież szczera prawda. Obowiązek płacenia
    > podatków, ubezpieczeń i wszelkich innych tego typu opłat, związanych z
    > zatrudnieniem kogoś spoczywa na pracodawcy.
    Nie. Podatki płaci uzyskujądy dochód. Pracodawca robi tu jedynie za
    posłańca.
    Co do reszty masz oczywiście słuszność - manewr mający na celu
    zabezpieczenie regularnych wpływów dla fiskusa.
    Łatwiej ścigać i kontrolować pracodawców niż pracowników.

    --
    Jotte