PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUZP w Orlenie komentarze?

  • 1. Data: 2009-03-21 00:06:34
    Temat: ZUZP w Orlenie komentarze?
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    Własnie wchodzi w Orlenie ZUZP czyli zakładowy układ zbiorowy pracy
    podpisany miedzy zwiazkami a zarzadem w grudniu. Spłycając temat to mozna
    powiedzieć że miał on miedzy innymi otworzyc drogę do wyzszych zarobków
    osobom które osiągneły juz gorne pułapy widełek w mysl starego taryfikatora.
    No i podwyzszył - w dół. Awansowałem z samodzielnego ciecia na młodszego
    ciecia. A płaca w najlepszym wypadku nie ulegnie zmianie a w gorszym dadza
    mi umowę z kwotą nizszą. Natomiast kierownicy i ich pupile awansowali i
    otworzyły im się sciezki do podwyzek płac. W skrocie mozna powiedziec ze
    ciecie po studiach liczyli na zaszeregowania do grupy 5 gdzie widełki są
    5500 zł do 11000 zł na tomiast kierownicy do conajmniej grupy 6 gdzie
    widełki są od 7000 -do 14000 + roczna premia 40 %. Kierownicy dostali to co
    chcieli. Ich pupile tez A pozostali ktorzy liczyli na np na 5 czyli ciecia
    dostali młodszego ciecia.
    Trochę to irytująca sytuacja. Bo przecież na podpisaniu umowy się nie
    skonczy. Trzeba bedzie zasuwać i w zwiazku z tym ze stanowisko ma nazwe
    młodszego ciecia trzeba bedzie wykonywac bez szemrania tez mniej prestizowe
    czynnosci, może bedą popędzać terminami, dokładac roboty i tak nic nie
    zyskasz bo jesteś młodszy ciec.
    Bezpośredni przełożony deklaruje ze występował o wiecej dla swoich
    podwładnych ale potem ci w kadrach obcieli i nie miał na to wpływu. Nie do
    konca mu wierzę. raczej myslę ze olał podwładnych byleby jemu dalę wyzsze
    widełki - np zeby w sumie nie przekroczyc limitu dla komórki albo zeby
    osiągnąc tzw cele MBO za które dostaje premię.
    W sumie to nie wiem co robić. Zarabiam miedzy 4000 a 4500 brutto
    (podst+prem) na miesiąc. Trochę to wiecej niz dolne widełki młodszego ciecia
    w Orlenie. Mam na dzieję ze mi nie obniża pensji w nowej umowie (ZUZP
    teoretycznie tego zabrania). I jest to więcej niż srednia krajowa. Czy bez
    słowa podpisac ta nową umowę czy może się targować? Czy 'płynąc z prądem jak
    liść na wodzie' to dobra strategia w Orlenie? Czy zwiazki coś zrobią w
    zwiazku z tym obcięciem zaszeregowań w dół?

  • 2. Data: 2009-03-21 06:18:16
    Temat: Re: ZUZP w Orlenie komentarze?
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy bez słowa podpisac ta nową umowę czy może się targować? Czy 'płynąc z
    > prądem jak liść na wodzie' to dobra strategia w Orlenie? Czy zwiazki coś
    > zrobią w zwiazku z tym obcięciem zaszeregowań w dół?

    Wzruszyła mnie twoja historia i jestem po wrażeniem głębi rozterek, które tobą
    miotają.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-03-21 06:39:38
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    > Wzruszyła mnie twoja historia i jestem po wrażeniem głębi rozterek, które
    > tobą miotają.

    To dobrze ze rozumiesz ze tu chodzi o jakość mojego życia i to dla mnie
    sprawa pierwszoplanowa. Dzięki za zrozumienie.

  • 4. Data: 2009-03-21 07:19:13
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

> [...]
    > 14000 + roczna premia 40 %. Kierownicy dostali to co chcieli. Ich
    > pupile tez A pozostali ktorzy liczyli na np na 5 czyli ciecia dostali

    Ja też się trochę wkurzyłem. ;)
    Żeby zostać cieciem w orlenie, trzeba ukończyć studia???
    Na co cieciowi w orlenie studia?

    Dlatego w ramach protestu już nigdy nie zatankuję na stacji Orlenu!
    Zresztą, od dawna nie tankuję tam, jeśli nie muszę.

    > W sumie to nie wiem co robić. Zarabiam miedzy 4000 a 4500 brutto
    > (podst+prem) na miesiąc. Trochę to wiecej niz dolne widełki młodszego
    > ciecia

    Ty chyba w innym świecie żyjesz?
    Cieć z pensją 4500... i jeszcze narzeka...???

    Jurek M.

  • 5. Data: 2009-03-21 07:44:59
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    Orlen to specyficzny swiat. Dla przykładu wykształcenie wyzsze nie jest tu
    potrzebne bo wszystko co wymaga umysłowego wysiłku zlecają firmom
    konsultingowym/projektowym z zewnątrz a wszystko co wymaga wysiłku
    fizycznego/fachowosci zlecają tzw Spółkom.
    Ale Ty nie pracujesz w Orlenie wiesz tego nie wiesz.

  • 6. Data: 2009-03-21 07:59:01
    Od: leszek <s...@g...pl>

    A jaki jest zakres obowiązków tego "ciecia" - młodszego, starszego,
    samodzielnego. Studa co prawda kończyłem, ale w Orlenie nie pracuję i
    nie planuję, więc może nie chwytam tych subtelnych niuansów i ironii.

  • 7. Data: 2009-03-21 11:19:02
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    A jaki jest zakres obowiązków tego "ciecia" - młodszego, starszego,
    samodzielnego. Studa co prawda kończyłem, ale w Orlenie nie pracuję i
    nie planuję, więc może nie chwytam tych subtelnych niuansów i ironii.

    Zakresy obowiązków są opisane w ZUZPie i chodzi tu o stanowiska miedzy
    staowiskami szeregowymi/wykonawczymi a kierowniczymi
    Co innego opisy stanowisk a co innego rzeczywiste obowiazki. Nikt tu w
    Orlenie ciezko nie pracuje. Raczej przekazuje się tu owoce pracy podwładnych
    swoim przełożonym i zleca różne prace na zewnątrz.
    Nie chodzi tu o niuanse i ironię. Raczej o to że rzucili mi krótką piłkę. Z
    jednej strony mniejsza kasa niż się spodziewałem i potrzebuję , kiepskie
    perspektywy awansu i podwyzek. Z drugiej strony, gdybym nie chciał podpisać
    umowy zmieniającej, grozi mi zwolnienie, konieczność pozostawienia
    "ciepłego" biurka do którego zdąrzyłem się przyzwyczaić no i stan "bez
    pracy" nie wiadomo na jak długo.
    Najgorsze że przestałem ufać swojemu szefowi. A na początku było tak fajnie.

  • 8. Data: 2009-03-21 12:35:33
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > To dobrze ze rozumiesz ze tu chodzi o jakość mojego życia i to dla mnie sprawa
    > pierwszoplanowa. Dzięki za zrozumienie.

    Jakby ci na jakości życia zależało, to być tam nie robił.

    --
    andreas

  • 9. Data: 2009-03-21 12:43:47
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości

    > Jakby ci na jakości życia zależało, to być tam nie robił.

    Skąd wiesz, być może akurat w tym czasie i miejscu nie widzi dla siebie
    lepszych perspektyw na poprawienie jakości zycia.
    To, że nie widzi, nie oznacza, że ich nie ma.
    A to jak daleko widzi, z kolei zależy od tzw. 'szerokości horyzontów'.
    ;)

  • 10. Data: 2009-03-21 14:17:50
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał

    > To dobrze ze rozumiesz ze tu chodzi o jakość mojego życia i to dla mnie
    > sprawa pierwszoplanowa. Dzięki za zrozumienie.

    Zostałbym na razie na starych warunkach, a jednocześnie zaczął szukać
    lepszej roboty.
    Niekoniecznie w tym samym mieście, a może i państwie.
    Być może myślałbym również o rozkręceniu własnego biznesu, ale nie wiem czy
    masz pomysł i kasę.