PracaGrupypl.praca.dyskusje › odpowiedzialnosc pracownika za oklamywanie zusu

  • 1. Data: 2003-09-05 08:17:36
    Temat: odpowiedzialnosc pracownika za oklamywanie zusu
    Od: "Zhan" <z...@o...pl>

    Wtam,

    Wszyscy wiedza, ze powszechne jest zjawisko rejestrowania pracownikow w zusie na pol
    etatu, lub na
    najnizsza stawke aby zaoszczedzic na skladkach. Oczywiscie wiadomo, ze taki
    pracodawca oszukuje zus
    i pewnie nieniejszym popelnia jakies wykroczenie, czy pracownik podpisujacy co
    miesiac fikcyjna
    liste plac z zanizona pensja tez ponosci odpowiedzialnosc?

    pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2003-09-06 14:38:00
    Od: "grupa" <j...@p...onet.pl>

    Poszukaj w Kodeksie karnym pod hasłem "potwierdzanie nieprawdy"

  • 3. Data: 2003-09-09 07:43:36
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grupa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Poszukaj w Kodeksie karnym pod hasłem "potwierdzanie nieprawdy"

    1. Odpowiadaj POD cytatem.
    2. Masz rację. Pracownik popełnia przestępstwo. Problem w tym, że niezwykle
    trudno będzie to udowodnić.

    pzdr
    SławekM

  • 4. Data: 2003-09-09 10:22:54
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    SławekM <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 2. Masz rację. Pracownik popełnia przestępstwo. Problem w tym, że niezwykle
    > trudno będzie to udowodnić.

    To zależy od tego jak jest sformułowna umowa. Bo może być np. wynagrodzenie
    800 zł i dodatkowo premia/prowizja/nagroda/cokolwiek. I wtedy już jest wszytko
    zgodne z prawem, mimo że dalej jest to kombinowanie i zasługuje na potępienie.

    pzdr
    konlin

  • 5. Data: 2003-09-09 11:08:25
    Od: "Zhan" <z...@o...pl>

> [...]
    > zgodne z prawem, mimo że dalej jest to kombinowanie i zasługuje na potępienie.

    no umowa oczywiscie jest na kwote, ktora pracownik dostaje ale jest to kwota
    fikcyjna...
    przyklad...
    pracownik zarabia 1500,- zl, pracodawca w celu zmiejszenia kosztow daje mu do podpisu
    umowe na 800,-
    zl, pracownik co miesiac podpisuje liste plac na kwote 800,- (tak jak w umowie) ale
    bieze do reki
    1500,-
    Czy takiego pracownika mozna pociagnac do odpowiedzialnosci?

    pozdrawiam
    Artur

  • 6. Data: 2003-09-09 12:44:59
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

> [...]
    umowie) ale bieze do reki
    > 1500,-
    > Czy takiego pracownika mozna pociagnac do odpowiedzialnosci?

    tak a co wiecej moze sie szefowi "odwidziec" i nagle zacznie wypłacać tylko
    te 800 i bendzie dopiero problema..