PracaGrupypl.praca.dyskusje › noclegi w firmie - żądanie zapłaty

  • 1. Data: 2004-04-15 10:53:00
    Temat: noclegi w firmie - żądanie zapłaty
    Od: "Polon" <p...@i...pl>

    Witam.

    Mam taki problem:

    Mój były pracodawca żąda ode mnie zapłaty za noclegi w jego zakładzie pracy
    w okresie trwania zatrudnienia tj. od 01.12.2000 do 10.09.2002. Żądana przez
    niego kwota to ok. 5 tyś. zł.Mam czas na zapłatę do 5.05.2004 w przeciwnym
    razie straszy mnie sądem.

    Nadmieniam że oprócz mnie mieszkało tam kilka osób ale on uczepił się
    konkretnie mnie, a to tylko dlatego że zażądałem od niego niedawno wypłaty
    zaległego ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy w w.w okresie
    mojego zatrudnienia - nie został mi udzielony w ogóle urlop wypoczynkowy!
    Napisałem Mu że podam go do sądu pracy

    Moje wyjaśnienia są następujące:

    - nie podpisywałem z moim pracodawcą żadnej umowy o odpłatne korzystanie z
    noclegu - nie było też takiego zapisu czy też aneksu w umowie o pracę.

    - nie była prowadzona żadna książka noclegowa z listą noclegową obecności -
    niebyła nawet lista obecności pracowników.

    - powszechnie wiadome było wśród pracowników, że noclegi mamy odliczane przy
    comiesięcznej wypłacie.

    - rzecz najciekawsza to taka, że na wyraźne polecenie pracodawcy musiałem
    zajmować się wypuszczaniem szamba do pobliskiego lasu i strumyczka co
    właśnie czyniłem późno w nocy dlatego u niego nocowałem.

    -poza tym w całym okresie zatrudnienia nie nocowałem u niego codziennie
    przez ostatnie ok. 12 mies. mieszkałem u mojej przeszłej żony.

    Traktuję tę sprawę jako odwet za żądanie zapłaty zaległego ekwiwalentu
    urlopowego.

    Mam trzy podstawowe pytania:

    1. Czy ten gość ma jakąś podstawę prawną do roszczenia tego typu?

    2. Co ja mogę wykorzystać na swoją obronę?

    3. Proszę o podanie jakiegoś adresu email gdzie mógłbym się poradzić.

    dzięki i pozdrawiam

    p...@i...pl
    p...@o...pl
    p...@b...pl