PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o pomoc

  • 1. Data: 2002-06-18 17:33:43
    Temat: Prosze o pomoc
    Od: "Amperior" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie. Znalazłem sie w troche trudnej sytuacji. Pracuje w pewnej
    firmie(powiedzmy X) i jestem zatrudniony na czas nieokreślony. Praca jest
    normalnie w trybie ośmiogodzinnym od 10 do 18 i soboty. Tymczasem mój
    pracodawca otworzył nowy punkt sprzedaży który pracuje na okrągło. Praca
    jest od 9:00 do 21:00 od poniedziałku do niedzieli. Z poprzedniej firmy
    odszedłem właśnie z tego powodu. I teraz nie wiem co moge zrobić. Na umowie
    o pracę mam napisane: "miejsce wykonywania pracy: oddziały firmy X". Do tej
    pory pracowałem w jednym miejscu(przeważnie) i nie było mowy o pracy w
    niedziele i święta przy podpisywaniu umowy! Nie chcem przyjąć tych warunków.
    Są one radykalnie inne niż te o których była mowa przy zawieraniu umowy. Na
    umowie nie ma nic o czasie pracy oprócz tego że jest napisane 1 etat. Praca
    byłaby zmianowa. Jeden dzień pracuję a drugi mam wolny. Liczba
    przepracowanych godzin jest wyższa od standardu a za nadgodziny nie ma
    płatności. Lista czasu pracy jest "sprtynie" preparowana przez pracodawcę!

    I tu jest moja prośba do Was. Co moge zrobic w tym momencie? Jakie są
    przepisy prawne dot. takiej sytuacji? Proszę o podpowiedzi bo sprawa jest
    bardzo pilna i ma sie rozegrać już w czwartek tego tyg. Narazie jeszcze
    pracuje na starym punkcie.

    Pozdrawiam Marek