PracaGrupypl.praca.dyskusjenietypowy problem › Re: nietypowy problem
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nietypowy problem
    Date: Wed, 07 Aug 2002 10:27:00 +0200

    (...)
    > dostalem TYLKO te kwote z umowy o prace BEZ pozostalej czesci, brakuje mi 5
    > stowek!
    > czy istnieje jakis stosowny przepis, ktory moze wymusic na pracodawcy
    > wyplacenie mi pozostalej czesci wynagrodzenia, czy jezeli umowa zostala
    > przeze mnie podpisana to juz KLAPA ???

    Formalnie nie masz żadnego tytułu do dodatkowej wypłaty. Próba
    zawiadomienia PIP czy kogoś podobnego nic nie da, ponieważ zgodziłeś się
    na formę wynagradzania, będącą umową zawartą dla pozoru, w celu
    obniżenia danin na rzecz Skarbu Państwa. Twoja zgoda i dodatkowa umowa
    były zawarte ustnie - żyjesz w kraju, gdzie wyegzekwowanie umów
    pisemnych jest trudne, co dopiero ustnych.

    Sprawa wbrew temu, co piszesz jest typowa, wręcz modelowa. Taka forma
    wynagradzania:
    - pozwala manipulować pracownikiem, ponieważ nigdy nie wie on, czy
    dostanie wynagrodzenie w należytej wysokości
    - pozwala obniżyć ewentualny koszt rozstania z pracownikiem do
    "niezbędnego" minimum.

    Pzdr: Dogbert