PracaGrupypl.praca.dyskusje › nietypowe rozwiązanie umowy o pracę

  • 1. Data: 2007-09-18 17:24:08
    Temat: nietypowe rozwiązanie umowy o pracę
    Od: B...@g...com

    Witam,

    jestem zatrudniony w firmie prywatnej na czas nieokreślony. Ostatnio
    nasz szef powiedział, że zamyka działalność i sprzedaje firmę innej
    osobie. Zapytał mnie czy chcę pracować u nowego pracodawcy i ja nie
    skorzystałem z tej propozycji. Znalazłem sobie nową pracę i chciałem
    dogadać się z szefem żeby puścił mnie do niej wcześniej (dodam że moja
    obecna firma przestaje istnieć z końcem września, a ja chciałem już w
    ostatnim tygodniu września pracować w mojej nowej firmie). Usłyszałem,
    że mam 2 tyg wypowiedzenia i tyle, więc muszę pracować do końca
    września, ale jeżeli tak zrobię to stracę nową pracę bo tam nie mogą
    na mnie tyle czekać. Decyzja szefa jest dla mnie niezrozumiała no bo
    co mu da tydzień mojej pracy skoro sprzedał firmę? Tylko utrudni mi
    życie i mam wrażenie że o to mu chodzi. Dodam, że do dziś nie mam
    wielu potrzebnych papierów ze strony pracodawcy (bhp itp.). Na jakie
    przepisy mogę się powołać,żeby rozwiązać umowę ze skutkiem
    natychmiastowym i czy jest to w ogóle możliwe?

  • 2. Data: 2007-09-18 18:26:21
    Temat: Re: nietypowe rozwi?zanie umowy o prace^
    Od: PZ <p...@m...com>

    B...@g...com wrote:
> [...]
    > ?e mam 2 tyg wypowiedzenia i tyle, wie^c musze^ pracowa? do kon~ca
    > wrze?nia, ale je?eli tak zrobie^ to strace^ now? prace^ bo tam nie mog?
    > na mnie tyle czeka?. Decyzja szefa jest dla mnie niezrozumia^(3)a no bo
    > co mu da tydzien~ mojej pracy skoro sprzeda^(3) firme^? Tylko utrudni mi
    > ?ycie i mam wra?enie ?e o to mu chodzi. Dodam, ?e do dzi? nie mam
    > wielu potrzebnych papierów ze strony pracodawcy (bhp itp.). Na jakie
    > przepisy moge^ sie^ powo^(3)a?,?eby rozwi?za? umowe^ ze skutkiem
    > natychmiastowym i czy jest to w ogóle mo?liwe?

    zwolnienie, lepiej na tym wyjdziesz:)

    Przeziebienia panuja...

    pzdr
    pz

  • 3. Data: 2007-09-18 18:41:31
    Temat: Re: nietypowe rozwiązanie umowy o pracę
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 18 Sep 2007 17:24:08 -0000, B...@g...com wrote:

    >wielu potrzebnych papierów ze strony pracodawcy (bhp itp.). Na jakie
    >przepisy mogę się powołać,żeby rozwiązać umowę ze skutkiem
    >natychmiastowym i czy jest to w ogóle możliwe?

    Na żadne. Możesz za to porzucić pracę.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 4. Data: 2007-09-18 18:47:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1190136248.848651.280490@k79g2000hse.googlegrou
    ps.com
    B...@g...com <B...@g...com> pisze:

    > Usłyszałem,
    > że mam 2 tyg wypowiedzenia i tyle, więc muszę pracować do końca
    > września
    To zależy od daty złożenia wypowiedzenia.

    >, ale jeżeli tak zrobię to stracę nową pracę bo tam nie mogą
    > na mnie tyle czekać.
    Dziwne. Tydzień mogą, a dwa już nie? To chyba tak bardzo cię nie chcą. Może
    nie jesteś takim cennym nabytkiem jak sądzisz, a może sprawdzaja na ile
    jesteś zdeterminowany, zeby do nich pędzić (taka informacja może się im
    przydać).

    > Decyzja szefa jest dla mnie niezrozumiała no bo
    > co mu da tydzień mojej pracy skoro sprzedał firmę? Tylko utrudni mi
    > życie i mam wrażenie że o to mu chodzi.
    Zapewne.

    > Dodam, że do dziś nie mam
    > wielu potrzebnych papierów ze strony pracodawcy (bhp itp.). Na jakie
    > przepisy mogę się powołać,żeby rozwiązać umowę ze skutkiem
    > natychmiastowym i czy jest to w ogóle możliwe?
    Rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia pracownik może dokonać z
    przyczyn zawartych w art. 55 KP.
    Jeśli zrobi to w okolicznościach nie uzasadniających działania w tym trybie,
    to pracodawca może zastosować art. 61^1 KP i zobaczycie sie w sądzie.

    Istnieje też możliwość jednostronnej rezygnacji z pracy (króko mówiąc -
    porzucenie, rozwiązanie niehonorowe). Za to grozi ci art.52 §1 KP, a także
    konsekwencje materialne wynikające z art. 114 i nast. KP).
    No i oczywiście świadectwo pracy nie będzie zbyt piekne, ale z twojego postu
    wynika, że jesteś tam zatrudniony krócej niż 6 miesięcy, więc możesz o nim
    zapomnieć i się nim nie chwalić.
    Twój wybór...

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-09-20 14:00:12
    Temat: Re: nietypowe rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    Trochę nie na temat ale dziwi mnie zachowanie niektórych pracodawców.
    Przecież gość i tak zwija interes. Chce zatrzymać pracownika tylko po to
    żeby utrudnić mu życie i pokazać kto tu rządzi.

    Zwykła złośliwość i nic więcej.