PracaGrupypl.praca.dyskusje › niepełnosprawość a korzyści dla pracodawcy

  • 1. Data: 2006-01-15 19:23:44
    Temat: niepełnosprawość a korzyści dla pracodawcy
    Od: "Przemek" <s...@o...pl>

    mam orzeczenie o niepelnosprawnosci przyznane na stale (mam cukrzyce).
    Oficjalnie moge dorobic 650zl.
    czy jest gdzies moze podane, albo moze ktos wiec z was jakie bedzie mial
    korzysci pracodawca w momecie zatrudnienia mnie ?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2006-01-17 11:45:43
    Temat: Re: niepełnosprawość a korzyści dla pracodawcy
    Od: "Psycholo" <t...@o...pl>

> [...]
    > czy jest gdzies moze podane, albo moze ktos wiec z was jakie bedzie mial
    > korzysci pracodawca w momecie zatrudnienia mnie ?

    Jaki to jest stopień niepełnosprawności? Umiarkowany czy lekki? W przypadku
    umiarkowanego pracodawca zatrudniający 25 pracowników i nie osiągający
    wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości 6% uzyskuje ulgę w
    składce na PFRON w wysokości 40,65% przeciętnego wynagrodzenia, aktualnie jest
    to ponad 950 zł.
    Dlaczego tylko 650 zł? Masz jakąś rentę i jeśli jak to jaką?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2006-01-17 12:15:34
    Od: "Przemek" <s...@o...pl>

    mam rente socjalna z powodu niepelnosprawnosci przyznana na stale. udalo mi
    sie ja przedluzyc gdy jeszcze to sprawy zalatwialy powiatowe komisji d/s
    orzekania o niepelnosprawnosci a nie komisje w ZUS. ( stopien umiarkowany ).
    u nas na rynku w wiekszosci wystepuja firmy male do 10 osob. czy wtedy
    pracodawca dostawala by tez te ponad 900zl ??

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2006-01-17 15:55:45
    Od: "danusia" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > u nas na rynku w wiekszosci wystepuja firmy male do 10 osob. czy wtedy
    > pracodawca dostawala by tez te ponad 900zl ??

    Pracodawca nie otrzymuje żadnych pieniędzy od nikogo za zatrudnienie
    niepełnosprawnego , tylko obniża przez to wpłaty na PFRON(dotyczy tylko tych
    , którzy zatrudniają 25 pracowników).

    Pozdrawiam.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0603-1, 2006-01-16
    Przetestowano na: 06-01-17 16:55:48

  • 5. Data: 2006-01-18 08:53:27
    Od: "Psycholo" <t...@o...pl>

> [...]
    > czy jest gdzies moze podane, albo moze ktos wiec z was jakie bedzie mial
    > korzysci pracodawca w momecie zatrudnienia mnie ?

    W tej chwili możesz dorobić już 704,20 zł:
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    Jeśli pracodawca zatrudnia mniej niż 25 pracowników, to PFRON sfinansuje ci
    część składek bodajże emerytalnych, pracodawcy w związku z tym zmniejszają się
    koszty pracy.

    Pozdrawiam
    Psycholo