PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozmowa kwalifikacyjna - jak odpowiedziec na pytanie...

  • 1. Data: 2006-01-15 18:22:12
    Temat: rozmowa kwalifikacyjna - jak odpowiedziec na pytanie...
    Od: "gordon" <g...@w...pl>

    Witam

    Najprawdopodobniej niedlugo zostane zaproszony na rozmowe kwalifikacyjna
    (pierwsza w moim zyciu).
    Sytuacja przedstawia sie tak: Chce sie zatrudnic na okolo rok czasu, pozniej
    zamierzam wyjechac gdzies w Polske (albo w swiat), bo tu, gdzie teraz
    mieszkam nie da sie zbyt duzo zarobic.

    Na rozmowie pewnie padnie pytanie, co bede chcial robic za pare lat (lub
    podobne - jak dlugo chcialby pan u nas pracowac). I tu pojawia sie problem -
    co powiedziec?
    Prawdy powiedziec nie moge, bo kto chciałby przyjmowac pracownika na tak
    krotki okres?

    Jak wiec powinienem odpowiedziec?

  • 2. Data: 2006-01-15 18:29:59
    Od: "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl>

    Użytkownik "gordon" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > problem -
    > co powiedziec?
    > Prawdy powiedziec nie moge, bo kto chciałby przyjmowac pracownika na tak

    a moze:
    - Za 5 lat chcialbym siedziec na Pana miejscu (jezeli bedziesz rozmawial z
    prezesem)

    albo nieco wymijajaco:
    - Chcialbym zostac bardzo cenionym pracownikiem Panstwa firmy, co w
    przyszlosci umozliwi mi awans zawodowy

  • 3. Data: 2006-01-15 18:46:25
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Andrzej Nowacki zapodał(-a):
    > a moze:
    > - Za 5 lat chcialbym siedziec na Pana miejscu (jezeli bedziesz rozmawial
    > z prezesem)

    Ostatnio miałem właśnie pytanie:
    - jak Pan widzi siebie w firmie za 5lat?
    - pewnie będę siedział w tym miejscu co Pan i zadawał pytania
    - jeszcze Pan nie pracuje i chce mnie Pan wygryźć?
    - ależ nie... Pan już dawno w tym czasie awansuje

    (oczywiście wszystko odbyło się w dość wesołej atmosferze)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2006-01-15 20:56:20
    Od: "gordon" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prezesem)
    >
    > albo nieco wymijajaco:
    > - Chcialbym zostac bardzo cenionym pracownikiem Panstwa firmy, co w

    Mniej wiecej o tym myslalem, liczylem, ze ktos da jeszcze inny pomysl :-)

    Nie mniej jednak, dzieki!

  • 5. Data: 2006-01-15 21:03:52
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    gordon napisał(a):
    > Na rozmowie pewnie padnie pytanie, co bede chcial robic za pare lat (lub
    > podobne - jak dlugo chcialby pan u nas pracowac). I tu pojawia sie
    > problem - co powiedziec?
    Powiedz, że chcesz sie rozwijać w tym zawodzie. Masz plany ... no
    właśnie, jakie? Jakie to stanowisko?

    pozdr.
    m.

  • 6. Data: 2006-01-15 21:35:23
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    gordon <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > co powiedziec?
    > Prawdy powiedziec nie moge, bo kto chciałby przyjmowac pracownika na tak

    Pracodawcę raczej interesują twoje plany rozwoju zawodowego, a nie że za pięc
    lat będziesz chciał wybudowac dom i wyruszyć w podróż dookoła swiata. Nie
    wiedząc o jaką branże czy stanowisko chodzi trudno cos powiedziec, ale jeśli
    masz być programistą, to za pięc lat chcesz możesz zostac
    projektantem/analitykiem, specjalistą od jakiejs technologii informatycznej:
    J2EE, Oracla, SAPa czy diabeł wie czego. Może zamiast szukac jak zamydlic oczy
    rozmówcy zastanów sie nad soba, gdzie faktycznie siebie widzisz za 5 lat -
    poszukaj np. w sieci jakie są ścieżki awansu czy rozwoju w twojej
    specjalności. Ludzie mądrzy mówią, że jak nie wiadomo co powiedzieć, to
    najlepiej powiedzieć prawdę, z sensem i na temat.

  • 7. Data: 2006-01-16 08:17:27
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

> [...]
    problem -
    > co powiedziec?
    > Prawdy powiedziec nie moge, bo kto chciałby przyjmowac pracownika na tak

    Przykład z życia wzięty: rekrutacja gdzie spotyka się kilka(naście osób) i
    pada właśnie to pytanie. Wszyscy bez wyjątku mówią, że za 2-3 lata to mają
    nadzieję już być za granicą.