PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Computerland - prosze o opinie

  • 1. Data: 2006-01-15 18:20:09
    Temat: Praca w Computerland - prosze o opinie
    Od: tolek <t...@s...com>

    Witam
    Szukam opini o pracy w Computerlandzie, jak sie tam pracuje na
    stanowisku programisty we Wroclawiu. Jaka jest atmosfera pracy?

    Tolek

    PS. Czytalem archiwum, ale opinie sa skrajne, brak info o Wroclawiu i sa
    one sprzed kilku lat. Chcialbym sie dowiedziec czy teraz warto tam pracowac.

  • 2. Data: 2006-01-16 21:13:08
    Temat: Re: Praca w Computerland - prosze o opinie
    Od: asdfg <a...@o...pl>

    Otoz mam informacje z pierwszej reki o Computerlandzie :)
    Tyle, ze z Poznania ...
    jak sam zobaczysz na stronach Computerlandu
    przyjmuja wylacznie na praktywki ...
    w firmie tej sa ciagle przyjecia, tyle, ze zwalnianych jest jeszcze wiecej
    niz zatrunianych.

    Mojego kumpla wywalili z Computerlandu w Poznaniu a pracowal na nizkim stanowisku
    powywalali ostatnio prawie wszystkich id Oracla, teraz pewnie niedlugo przyjdzie
    czas na SAPowcow ...

    Nie wiem jak jest we Wroclawiu ale firma zdaje sie byc do dupy
    i na kariere w niej i na zarobki nie ma co liczyc
    chyba, ze masz wejscia od zarzadu :)

    Nie przerazaj sie tym co napisalem bo moge nie miec racji
    ... moze we Wroclawie jest lepiej :)

  • 3. Data: 2006-01-17 14:21:19
    Od: "bralu(nospam)" <"bralu(nospam)"@poczta.onet.pl>

    Użytkownik tolek napisał:
> [...]
    > one sprzed kilku lat. Chcialbym sie dowiedziec czy teraz warto tam pracowac.

    Ja mam informacje od kogoś kto pracuje we Wrocławiu juz prawie rok.
    Narzeka ,że praktycznie z roboty nie wychodzi a i perspektywy chyba też
    są nieciekawe bo mowi ,że po paru latach zwalniają i przyjmują nowych.
    Będzie odchodził z stamtąd.

  • 4. Data: 2006-01-17 20:27:51
    Od: "Michał Popowski" <m...@g...pl>

    tolek <t...@s...com> napisał(a):

    > Witam
    > Szukam opini o pracy w Computerlandzie, jak sie tam pracuje na
    > stanowisku programisty we Wroclawiu. Jaka jest atmosfera pracy?
    >
    > Tolek
    >
    > PS. Czytałem archiwum, ale opinie są skrajne, brak info o Wrocławiu i są
    > one sprzed kilku lat. Chciałbym się dowiedzieć czy teraz warto tam pracować.

    Witam was Serdecznie,
    Miałem przyjemność mieć w czasie studiów praktyki w tej firmie. 6 miesięcy, 3
    projekty w dwóch działach. Ładne referencje i .....nic. Próbowałem składać
    papiery do nich wielokrotnie na różne stanowiska, bez odzewu.

    znajomy ze studiów, co nawet komputera nie posiada w domu ( dla niego to zbyt
    abstrakcyjna rzecz)- dostał tam pracę? więc albo był znajomym królika albo
    firma zatrudnia szamana który czyta z wypatroszonej ryby.

    Poważnie - cos w tej firmie z królikiem musi być.
    Ładne referencje, teraz już mam całą teczkę referencji, ale w pracy chodzi o
    coś innego niz o papier :)

    Firma może była fajna w latach 90 tych. Ja nie narzekam, 6 miesięcy coś
    ciekawego robiłem, ale żeby olać dobrych praktykantów by wziąć kolejnych,
    chyba tam HR leży.
    Pozdrawiam Serdecznie

  • 5. Data: 2006-01-18 08:17:44
    Od: "Peyto" <p...@o...pl>

    "Michał Popowski" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Poważnie - cos w tej firmie z królikiem musi być.
    > Ładne referencje, teraz już mam całą teczkę referencji, ale w pracy chodzi

    Witam,

    Pracowąłem w tej firmie przez półtora roku, i wiem że znajkomości to podstwa
    w tej firmie nie mówiac o znajomościach. Wiem coś o tym bo miałem szefa
    który kompletnmie nie znał się na robocie zespołu, co odbijało się nan nas
    bo dostawaliśmy robota która nei nalezała do nas, nei potrafił walczyć o
    zespół. ale za to sprowadził z zagranicy auto dla kilku ludzi w tej firmie.
    Nie znał się na komputerze, języków obcych takoż. Stąd ja odradzam pracę w
    tej firmie, kwalifikacje mają tam niewielkie znaczeni, tylko znajomości.
    Moim zdaniem to firma bez przyszłości.

    Był jakiś czas temu artykuł wp rasie o tym że zachodnie firmy chcą u nas
    kupić całą firmię wielkości CL, żeby mieć gotowy zespół itp., i brali pod
    uwage Prokom i CL między innymi, CL odpadł ze względu na panujące tam
    własnie układy i układziki.

    Pozdrawiam
    Peyto

  • 6. Data: 2006-01-18 10:46:04
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Peyto <p...@o...pl> napisał(a):

    > "Michał Popowski" <m...@g...pl> wrote in message

    > Witam,
    >
    > Pracowąłem w tej firmie przez półtora roku, i wiem że znajkomości to podstwa
    > w tej firmie nie mówiac o znajomościach.

    Przepisane ze strony CL

    http://195.205.192.20/hr/rekrutacjaweb.nsf

    (ankieta dla potrzeb rekrutacyjnych)

    Czy spotkał się Pan / Pani z przedstawicielem ComputerLandu? TAK (Jeśli tak,
    proszę podać imię i nazwisko)

  • 7. Data: 2006-01-18 13:40:41
    Od: "Michał Popowski" <m...@g...pl>

    leszek <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > (ankieta dla potrzeb rekrutacyjnych)
    >
    > Czy spotkał się Pan / Pani z przedstawicielem ComputerLandu? TAK (Jeśli tak,

    Właśnie też ten podpunkt w ich ankiecie mnie urzekł:)))

    Nie oskarżam nikogo, ponieważ ta firma to nie jest jeden budynek, jedna grupa
    ludzi. Było by to uogólnienie, raczej niesprawiedliwe. Ale jak ich widziałem
    ich rok temu na Targach pracy na Politechnice to naprawdę &#8230;przykro się
    zrobiło, ze firma zamiast szukać pracownika, robi sobie tanią reklamę.

    Student się przyda, bo za niego ubezpieczenie płaci uczelnia, koszty praktyk
    są niewysokie a wydajność ok. Natomiast absolwent &#8230;.to już k kłopot.

    Chcąc wyważyć opinie, trzeba przyznać ze kiedyś CL zdobył parę wyróżnień w
    kategorii pracodawca roku. Nieważne ze to było ok. 5 lat temu, cos pozytywnego
    mają.

    Ale w rachunku ostatecznym liczy się całokształt, który w moim odczuciu jest
    na &#8222; &#8211; &#8222;.
    P.S &#8211; nie patrzmy na układy i inne znajomość, szkoda nerwów.

  • 8. Data: 2006-01-18 19:50:53
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Pracowąłem w tej firmie przez półtora roku, i wiem że znajkomości to
    > podstwa w tej firmie nie mówiac o znajomościach.
    hmmm... znajomosci to podstawa nie mówiąc o znajomościach? nie za bardzo
    zrozumiałem

    > Wiem coś o tym bo miałem
    > szefa który kompletnmie nie znał się na robocie zespołu
    Ja mam w swoim życiorysie 3-letnią współpracę z CL-em, w tym czasie
    pracowałem w tym samym zespole i przy tym samym produkcie, ale nadzór grupy
    się zmieniał. I z tego też okresu wspominam chyba najlepszego manago
    jakiego można mieć. Nie wtrącał się w pracę, oczekiwał efektów i normalnie
    można było przyjść i powiedzieć - słuchaj, nie wiem co zrobić. mam takie i
    takie możliwości, w efekcie będzie to czy tamto. i - przy słabej znajomości
    technikaliów roboty (od tego bylismy my, specjaliści) potrafił podjąc
    rozsądną decyzję. inny z kolei w przypadku konfliktow potrafił spokojnie
    wysłuchać i tak poprowadzić dyskusję, że wniosek nasuwal się sam.
    trafił się też świr, ale na szczęście był krótko.
    co do znajomości się nie wypowiadam, ja przyszedłem z ulicy (z ogłoszenia) i
    pierwszy test wypadł mi w trzecim dniu pracy, gdzie jednemu klientowi padł
    system i w ciagu nocy się uwinąłem z tematem. Ludzi w firmie pracowało
    dużo, nieraz widziałem jak niektórzy próbowali "wkręcić" swoich znajomych
    czy kogoś z rodziny i czasem się udawało. ale żeby to była reguła, to na
    pewno nie.

    > odradzam pracę w tej firmie, kwalifikacje mają tam niewielkie znaczeni,
    > tylko znajomości. Moim zdaniem to firma bez przyszłości.
    nie wiem jak jest teraz, ja pracowałem tam kilka lat temu. Ale naprawde duzo
    się nauczyłem, firma ma praktycznie przekrój IT (technika, programowanie,
    administracja, konsulting w bardzo wielu dziedzinach). I firma żyje
    projektami, czasem jest mały a czasem jest duży. czasem nie ma gdzie rąk
    wlożyć, a czasem można się przez tydzień obijać (w pozytywnym złowa
    znaczeniu). są szkolenia, ajk ma się głowe na karku to można mieć całkiem
    fajny układ.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 9. Data: 2006-01-19 13:38:27
    Od: "Peyto" <p...@o...pl>

    "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> wrote in message
    > hmmm... znajomosci to podstawa nie mówiąc o znajomościach? nie za bardzo
    > zrozumiałem

    Chodziło mi o oczywiśxcie o znajomości i rodzinę.

    Co do szefa, to że nie miał pojęcia o robocie skutkowało tym że zn imczym
    nie mozna było do niego iść, bo on nie miał pojęcia, przyjmował na robotyę
    jekiaś nieżyciowe terminy, nie potrafił napisać maila do przełożonych bez
    naszej pomocy, cobywało komiczne jak widzieliśmy maila który była skljęką
    tego co każdy w zespole [pwoiedział, w dodatku sklejką niespójną i
    nielogiczną.

    > znaczeniu). są szkolenia, ajk ma się głowe na karku to można mieć całkiem
    > fajny układ.

    Co rozumiesz przez fajny układ ? fajne włażenie szefowi do ... ?
    Bo z nim układ był taki pracujemy w sobotę a on jechał na narty. pomiaja
    wiele innych przekrętówna boku czyli zamiast zatrudniania ludzi na umowę,
    podpisywał umowy zlecenie ze swoją firmą jako podwykonawcą dzięki czemu
    dorabiła jeszcze na niektórcyh pracownikach. I wmawiał nam że to góra tak
    chce.

    Jesli to jest zdrowe i normalne to sorry, może w Polsce i bananowych
    republikach.

    Pozdro

  • 10. Data: 2006-01-21 07:07:29
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Jesli to jest zdrowe i normalne to sorry, może w Polsce i bananowych
    > republikach.
    ja napisałem tylko tyle, że moje doświadczenie w pracy z cl-em to nie tylko
    pasmo nieszczęść jak ty podajesz. podałem kontrargumenty. a ty dalej
    odnosisz się tylko do swoich doświadczeń.
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---