PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie przedluzenie umowy

  • 1. Data: 2004-04-06 10:14:07
    Temat: nie przedluzenie umowy
    Od: epox <u...@m...one.pl>

    Witam
    pracuje w X firmie na stanowisku informatyka.. umowa mi sie konczy
    koncem kwietnia (umowa byla na czas okreslony 3 miesiace) ..
    Firma co miesiac sie spoznia wyplata wynagrodzenia..
    mam zamiar nie przedluzac umowy dalej z ta firma i mam kilka pytan

    1) czy musze informac prezesesow ze nie przedluze umowy (od 1 maja)
    2) zwarzywszy ze firma pewnie znowu sie opozni z wyplata wynagrodzenia
    czy moge nie przekazac im hasel do serwerwow i urzadzen sieciowych?
    biorac to jako zabezpieczenie ktore moze mi gwarantowac wyplate pensji

    pozdrawiam
    Thomas

  • 2. Data: 2004-04-06 10:27:52
    Temat: Re: nie przedluzenie umowy
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > 1) czy musze informac prezesesow ze nie przedluze umowy (od 1 maja)

    Nie. Jesli nie dadza ci umowy do podpisania z ostatnim dniem, to
    nastepnego mozesz po prostu nie przyjsc.

    > 2) zwarzywszy ze firma pewnie znowu sie opozni z wyplata wynagrodzenia
    > czy moge nie przekazac im hasel do serwerwow i urzadzen sieciowych?
    > biorac to jako zabezpieczenie ktore moze mi gwarantowac wyplate pensji

    Kontrowersyjne, mozesz miec z tego powodu problemy. Firma moze pojsc
    taka sama droga i oskarzyc cie np. o kradziez sprzetu ... Generalnie,
    jesli masz umowe o prace i nie dostaniesz wynagrodzenia to lepiej isc z
    tym do sadu pracy.

  • 3. Data: 2004-04-06 10:48:40
    Od: epox <u...@m...one.pl>

    Dziekuje za odpowiedz
    no jesli dadza mi ostatniego dnia umowe to przeciez mam prawo odmowic
    podpisania jej i powiedziec ze nie chce tutaj juz pracowac i odchodze..
    pozdrawiam
    Thomas

  • 4. Data: 2004-04-06 11:28:13
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "epox" <u...@m...one.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > no jesli dadza mi ostatniego dnia umowe to przeciez mam prawo odmowic
    > podpisania jej i powiedziec ze nie chce tutaj juz pracowac i odchodze..

    Ladniej zabrzmi, jesli powiesz, ze chcesz renegocjowac warunki umowy :))
    Przedstaw "propozycje nie do odrzucenia"....i....".no coz, w takim razie
    Panowie sami rozumiecie'.....
    pzdr
    Krzysztof

    ---

  • 5. Data: 2004-04-06 16:09:38
    Od: Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl>

    Użytkownik epox napisał:

    > 1) czy musze informac prezesesow ze nie przedluze umowy (od 1 maja)

    Nie musisz. Ale.... jeżeli on nie są w stosunku do Ciebei fair, czy
    znaczy to, że i Ty także musisz ich zrobić w balona? (zostawienie
    sprzętu bez opieki na dobre 2-3 tygodnie spowoduje wiele komplikacji, a
    zarząd, spieszący się z zatrudnieniem pracownika na Twoje miejsce, znów
    może popełnić jakiś błąd i przyjąć kogoś.... "złego", kto w try mioga
    rozwali to co Ty sam zrobiłeś przez tyle czasu... Będzie Ci miło choćby
    z tego powodu?)

    > 2) zwarzywszy ze firma pewnie znowu sie opozni z wyplata wynagrodzenia
    > czy moge nie przekazac im hasel do serwerwow i urzadzen sieciowych?
    > biorac to jako zabezpieczenie ktore moze mi gwarantowac wyplate pensji

    Nie i jest to nieopłacalne moim zdaniem.
    Proponuję ich potraktować tak, jak Ty byś chciał zostać przez nich
    potraktowany. A jeżeli pomimo tego, zobaczysz, że zostałeś olany, to
    może "szczera" rozmowa z prezesem po zakończeniu pracy pomoże.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2004-04-06 18:56:40
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Tue, 06 Apr 2004 18:09:38 +0200, Rafał wrote:

    > potraktowany. A jeżeli pomimo tego, zobaczysz, że zostałeś olany, to
    > może "szczera" rozmowa z prezesem po zakończeniu pracy pomoże.

    Pomoże. Się bardziej wqrwić ;)

    --
    Pozdrawia m.

  • 7. Data: 2004-04-07 11:59:14
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał" <k...@t...w.pl.chyba.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może popełnić jakiś błąd i przyjąć kogoś.... "złego", kto w try mioga
    > rozwali to co Ty sam zrobiłeś przez tyle czasu... Będzie Ci miło choćby

    A czy nieuprzedzenie pracodawcy o braku chęci podpisania kolejnej umowy jest
    przejawem zachowania nie fair? Skąd pewność, że pracodawca po okresie
    próbnym będzie chciał przedłużyć współpracę? Pracodawca powienien wychodzić
    z założenia, że weryfikacja działa w tym przypadku w obie strony i pracownik
    może nie chcieć przyjąć warunków nowej umowy. Jeśli pracodawca czeka z
    rozmową do ostatniego dnia trwania umowy, podejmuje ryzyko, że będzie musiał
    szukać nowego pracownika.

    Pozdrawiam

    Magda