PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza zmiana pracy

  • 1. Data: 2004-04-06 08:33:46
    Temat: Pierwsza zmiana pracy
    Od: "Dark" <d...@i...pl>

    Witam wszystkich.
    Chciałbym zmienic prace ale nigdy wcześniej tego nie robiłem.
    Na pewno bedzie to porozumienie stron. Czy przy takim rozwiązaniu umowy
    przysługuje mi odprawa?
    Jesli tak to jak to sie ma do sytuacji kiedy mam na umowie minimum + premia
    uznaniowa?
    Czy dostane 3 x to co na umowie czy 3 x średnia z ostatnich 3 miesięcy??

    Z góry dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Dark

  • 2. Data: 2004-04-06 10:13:30
    Temat: Re: Pierwsza zmiana pracy
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-06 10:33, osoba przedstawiająca się jako "Dark" napisała co
    następuje:

    > Na pewno bedzie to porozumienie stron. Czy przy takim rozwiązaniu umowy
    > przysługuje mi odprawa?

    Nie. To załatwia i pozostałe pytania ;)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-04-06 16:19:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 6 Apr 2004 10:33:46 +0200, "Dark"
    <d...@i...pl> zakodował:

    >Na pewno bedzie to porozumienie stron. Czy przy takim rozwiązaniu umowy
    >przysługuje mi odprawa?

    Czasami. Nie ważny tryb rozwiązania, ważna przyczyna. To ustawowo.
    Oczywiście też w porozumieniu czy w umowie o pracę możesz mieć
    odpowiedni zapis.

    >Jesli tak to jak to sie ma do sytuacji kiedy mam na umowie minimum + premia
    >uznaniowa?

    Liczy się jak ekwiwalent za urlop.

    >Czy dostane 3 x to co na umowie czy 3 x średnia z ostatnich 3 miesięcy??

    Ani tak, ani tak. Poczytaj rozporządzenie "urlopowe" i ustawę o
    szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    przyczyn niedotyczących pracowników.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2004-04-06 18:28:49
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-06 18:19, osoba przedstawiająca się jako "Kaizen" napisała co
    następuje:

    > Czasami. Nie ważny tryb rozwiązania, ważna przyczyna. To ustawowo.
    > /ciach/
    > szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    > przyczyn niedotyczących pracowników.

    Istotą rozwiązania stosunku pracy za porozumieniem stron jest to że nie
    określa się przyczyn ani winnych czy wnioskodawców. Nie można więc tu
    mówić o rozwiązaniu z przyczyn niedotyczących pracownika. W takim
    przypadku pracownik otrzymuje wypowiedzenie. Jeśli zakład proponuje
    rozwiązanie za porozumieniem stron to właśnie po to żeby nie wypłacać
    świadczeń należnych w wypadku wypowiedzenia.

    _ _ _

  • 5. Data: 2004-04-07 09:36:25
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 6 Apr 2004 10:33:46 +0200, na pl.praca.dyskusje, Dark napisał(a):

    > Witam wszystkich.
    > Chciałbym zmienic prace

    Skoro to Ty chcesz zmienić pracę to nie dostaniesz odprawy, wysokość której
    zależy od stazu pracy u ostatniego pracodawcy. Jeżeli pracujesz tam dłużej
    niż 8 lat to dostałbyś trzy zasadnicze.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 6. Data: 2004-04-07 09:45:35
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 06 Apr 2004 20:28:49 +0200, na pl.praca.dyskusje, Pe.Ka napisał(a):

    > Dnia 04-04-06 18:19, osoba przedstawiająca się jako "Kaizen" napisała co
    > następuje:

    Cześć!
    Są takie okoliczności, że można dostać odprawę pomimo porozumienia stron:
    ogłoszona upadłość lub likwidacja zakładu pracy, albo zgłoszone w PUP
    zwolnienia grupowe.W ustawie o zwolnieniach grupowych pracowników jest taki
    punkt.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)