PracaGrupypl.praca.dyskusje › napisz program to przejdziesz kolejny etap rekrutacji

  • 11. Data: 2003-01-18 22:59:11
    Temat: Re: napisz program to przejdziesz kolejny etap rekrutacji
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Gacek" <G...@A...pl> writes:

    > Moze faktycznie szukam sensacji - ale powiedz mi w takim razie czemu to
    > mialo by sluzyc wedlug Ciebie ?

    sprawdzeniu wiedzy kandydatow.
    w mnie w firmie jak przeprowadzano interview dla programistow, to tez
    dawano im rozne "testy", ale to byly rzeczy krotkie raczej, wymagajace
    malo pisania a znacznie wiecej myslenia i wiedzy.

    nie wiem, jak to wygladalo tutaj. nie wiem, skad wzial sie czas 15
    godzin.
    nie wiem, co w to wchodzilo.

    ale wiem jedno: obserwujac prace programistow, takie sprawdzanie,
    kazac im na papierze napisac dosc dlugi i skomplikowany program, nic
    nie wykaze. bo nie ma ludzi nieomylnych, a wiekszosc z nich pisze
    programy tak, ze zrobi pierwsza wersje, uruchamialna, a potem idzie
    testowanie, wylapywanie bugow i sto roznych poprawek.

    nie widzialam jeszcze takiego geniusza ktoryby napisal dobry,
    dzialajacy i niezabugowiony program _od pierwszego razu_.

    no chyba, ze im chodzilo np. o podanie konkretnego algorytmu albo
    wymyslenie wlasnego.

    i jeszcze jedno: bugow sie nie znajduje i nie naprawia na papierze
    zwykle.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-01-19 12:52:16
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message

    > sprawdzeniu wiedzy kandydatow.
    Wybacz, ale musi to byc jakis nowy sposob -- wiekszosc firm lepiej sobie
    z tym razie (tzn. krocej)

    > w mnie w firmie jak przeprowadzano interview dla programistow, to tez
    > dawano im rozne "testy", ale to byly rzeczy krotkie raczej, wymagajace
    > malo pisania a znacznie wiecej myslenia i wiedzy.
    Tu sie pewnie z Toba zgodze. KROTSZE.

    > nie wiem, jak to wygladalo tutaj. nie wiem, skad wzial sie czas 15
    > godzin.
    > nie wiem, co w to wchodzilo.
    Wzial sie z pierszego postu :)

> [...]
    > programy tak, ze zrobi pierwsza wersje, uruchamialna, a potem idzie
    > testowanie, wylapywanie bugow i sto roznych poprawek.
    Wybacz , ale nikt nie mowi tutaj o papierze tylko o zadaniu
    programistycznym - zadanie programistyczne realizuje sie na komputerze.
    Przynajmniej ja tak to rozumiem.

    > nie widzialam jeszcze takiego geniusza ktoryby napisal dobry,
    > dzialajacy i niezabugowiony program _od pierwszego razu_.
    Zgadza sie, ale jak napisalem ktos poznieij moze to poprawic ... tez w
    ramach testu. To nic nie kosztuje.

    > no chyba, ze im chodzilo np. o podanie konkretnego algorytmu albo
    > wymyslenie wlasnego.
    Z wymyslaniem algorytmow w pracy programisty chyba jest roznie. Wydaje
    mi sie ze w wiekszosci przypadkow problemem programisty jest
    implementacji gotowych juz algorytmow w biezacej sytuacji.

    > i jeszcze jedno: bugow sie nie znajduje i nie naprawia na papierze
    > zwykle.
    Myslisz ze jak juz ich zatrudnia to beda dalej pisac te programy na
    papierze ? :)))

    A gdybysmy tak odeszli od tematu i umowili sie ze kazda "rozmowa
    kwalifikacyjna" powinna miec swoj limit ? Co by bylo gdyby taka firma
    chciala trzydniowego testu dla programisty polegajacego na "realizacji
    zadan programistycznych" ? 3 x 10 godz. przy komputerze --- juz cos
    mozna zrobic w tym czasie prawda ?

    --
    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 13. Data: 2003-01-19 21:38:51
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Co myslicie o nastepujace formie rekrutacji:
    > Aby przesc kolejny etap rekrutacji musisz zrelizowac zadanie
    programistyczne
    > czyli napisac program (na okolo 5 - 15 h pracy)
    >
    > Czy spotkaliscie sie z czyms takim ?
    > Czy po napisaniu programu moze on byc wykorzystany w sposob komercyjny a
    > tobie po prostu podziekuja ?

    Spotkałem się. Sam zadawałem kandydatom napisanie programu do wprowadzania
    danych osobowych (nazwisko, imie, pesel i data urodzenia). Nie było mi to do
    niczego potrzebne, za to doskonale sprawdziłem umiejętności kandydatów.
    Wbrew pozorom, okazało się, że napisanie takiego drobiazgu sprawiło
    większości spory kłopot, a nikt nie zrobił dobrej weryfikacji danych (choć
    "idiotoodporność" miała być istotnym elementem).

    Widzę, że niektórym grupowiczom wyobraźnia się rozhulała. Wg niektórych taką
    metodą można napisać wielki system do zarządzania bankiem. :-) Wyluzujcie.
    Co może powstać ze zlepka 15h pracy różnych programistów? Przecież każdy ma
    swój styl, swój pomysł na interfejsy, itd.

    A swoją drogą, co konkretnie miałeś/aś napisać?

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2003-01-19 23:33:09
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "TS" <f...@o...pl> writes:

    > Widzę, że niektórym grupowiczom wyobraźnia się rozhulała. Wg niektórych taką
    > metodą można napisać wielki system do zarządzania bankiem. :-) Wyluzujcie.

    i jeszcze zbic kupe kasy na tym :)

  • 15. Data: 2003-01-20 08:15:18
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Tomek <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b09t8j$2e4$...@n...onet.pl...

    > Chyba masz rację. Teraz tak sobie pomyślałem, że sam nie chciałbym robić
    > czegoś przez 15 godzin i odejść z kwitkiem.

    A ja wiem, że są ludzie, którzy w poszukiwaniu pracy są gotowi pracować za
    darmo przez kilka miesięcy w nadziei (często nieuzasadnionej), że po tym
    okresie dostaną pracę na stałe.

    Rafał

  • 16. Data: 2003-01-20 09:42:48
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Gacek <G...@A...pl> napisał(a):

    > "Frogesty Rygel" <r...@g...pl> wrote in message
    > >
    > Brak mi niestety doswiadczenia w temacie, ale na miejscu
    > uprzywilejowanego (pracodawny , chwilwo potencjalnego) moglbym dzielic
    > zdajacych test na dwuosobowe zespoly:
    > Frajer/1: Prosze napisac taki modul ....
    > Frajer/2: W tym module wystepuje kilka bledow - prosze wskazac i
    > poprawic...
    > To nic nie kosztuje - po zlozeniu do kupy + kilka (15 godz.) godzin
    > pracy "kreatywnych testerow oprogramownia" na tescie + 1 prof.
    > programista (ten ktory zdal test) = cos co mozna sprzedac.
    > Czyzby nowa polska droga do sukcesu ?

    Nigdy nie słyszałem o takiej metodzie tworzenie działającego programu.
    Wartośc programu złożonego w mechaniczny sposób z efektów pracy kilkunastu
    przypadkowych osób jest zerowa. Ten programista które przejdzie test, to
    pierwsza rzecz jaką zrobi, to wyrzuci wszystko do koszy i zrobi porządnie od
    nowa. Poza tym, podczas tworzenia softwaru sam proces kodowania (czyli to, o
    czy tutaj mówimy) to może 15-20 % kosztów.

  • 17. Data: 2003-01-20 09:50:08
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

> [...]
    > wymyslenie wlasnego.
    >
    > i jeszcze jedno: bugow sie nie znajduje i nie naprawia na papierze

    Są różne szkoły. Osobiście stosuję metodę, że zanim zacznę tworzyć jakieś
    kody, to poprzedzam starannym przemyśleniem i projektem, co chcę zrobić i jak
    to, co mam zrobić będzie się łączyć z innymi elementami softwaru. Większość
    błędów jest właśnie tutaj. Jak już koduję, to staram się właśnie pisać
    bezbłędne kody od pierwszego razu, przynajmniej mam takie założenie - na ogół
    się sprawdza, to kwestia wprawy i doświadczenia. Wbrew pozorom, jak jest
    dobry projekt, to samego kodowania dużo już nie ma.
    Metoda programowania polegające na tym, że programista wylewa na papier
    (klawiature) co mu akurat w duszy śpiewa, a potem z pomocą testerów
    pracowicie poprawia, to co za pierwszym razem zrobił, jest najgorszą z
    możliwych.

  • 18. Data: 2003-01-20 12:53:27
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Rafal" <?@?.?> writes:

> [...]
    > darmo przez kilka miesięcy w nadziei (często nieuzasadnionej), że po tym

    no coz, za glupote wlasna sie placi....

    i nie rzumiem tez tego oslego uporu, zeby w imie "stalej pracy" dac
    sie oszukac, wydupcyc i pozwolic komus wejsc na leb.

    wolalabym miec prace na umowe o dzielo, zlecenie czy nawet brak umowy,
    byle bym dostawala godziwe pieniadze za robote, a nie miec "stala"
    prace na etat, za gowniane pieniadze i w firmie, gdzie czlowiek
    czlowiekowin wilkiem.

  • 19. Data: 2003-01-20 13:02:02
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > (klawiature) co mu akurat w duszy śpiewa, a potem z pomocą testerów
    > pracowicie poprawia, to co za pierwszym razem zrobił, jest najgorszą z

    i dlatego stosuje ja kazda wieksza firma zajmujaca sie pisaniem softu.
    no tak :)
    musiales robic jakies male projekty ktore nie wymagaly testowania.

    zaden z programistow od kernela (a znam ich co najmniej
    kilkudziesieciu, w tym jednych z najlepszych na swiecie) nie obywa sie
    w swojej pracy bez testowania. obojetnie, czy bedzie to robil on,
    uzytkownicy czy testerzy zawodowi.

    po prostu od pewnej ilosci kodu jak rowniez wielkosci projektu i jego
    omplikacji (kilka milionow linii kodu w kernelu linuxa na przyklad)
    jeden czlowiek nie jest w stanie ogarnac wszystkiego.

  • 20. Data: 2003-01-20 14:31:24
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    > i dlatego stosuje ja kazda wieksza firma zajmujaca sie pisaniem softu.
    > no tak :)
    > musiales robic jakies male projekty ktore nie wymagaly testowania.

    Raczyłaś w całej rozciągłości zignorować wypowiedź przedpiścy. Wszakże
    napisał on zupełnie co innego, niż raczyłaś mu włożyć w us^H^Hklawiaturę.

    Tomek Z.