PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca przedluza postepowanie sadowe

  • 1. Data: 2003-01-17 12:21:51
    Temat: Pracodawca przedluza postepowanie sadowe
    Od: i...@s...com (Lech Szczepaniak)

    Zostalem zwolniony dyscyplinarnie.
    W sadzie pracy 1-ej instancji sprawe wygralem.
    Od pozwanego pracodawcy chcialem:

    1. Sprostowania swiadectwa pracy
    2. Wyplacenia odszkodowania

    Sad 1-ej instancji wydal wyrok czesciowy tylko odnosnie pkt. 1,
    czyli nakazal pozwanemu sprostowac swiadectwo pracy;
    na moja prosbe - aby przyspieszyc postepowanie.

    Pozwany pracodawca odwolal sie i sprawa trafila do 2-ej instancji.
    Odbyla sie juz jedna rozprawa w sadzie 2-ej instancji.
    Pozwany zglosil wniosek o przesluchanie swiadkow -
    ale na okolicznosc pkt. 2 czyli odszkodowania.
    Przedluzy to postepowanie, ktore trwa juz 1.5 roku.
    Moja sytuacja finansowa jest tragiczna:
    - nadal jestem bezrobotnym bez prawa do zasilku.

    Prosze o odpowiedz na nastepujace pytania:

    1. Czy moge zlozyc pismo aby sad 2-ej instancji rozstrzygnal
    tylko w sprawie sprostowania swiadectwa ?

    2. W jakiej formie mam to zrobic:
    - pismo procesowe
    - wniosek

    3. W jaki sposob: ustnie czy na pismie

    4. Kiedy to zrobic:
    - lepiej wczesniej
    - czy tuz przed rozprawa

  • 2. Data: 2003-01-17 12:36:21
    Temat: Re: Pracodawca przedluza postepowanie sadowe
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    użytkownik "Lech Szczepaniak" <i...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Prosze o odpowiedz na nastepujace pytania:
    >
    > 1. Czy moge zlozyc pismo aby sad 2-ej instancji rozstrzygnal
    > tylko w sprawie sprostowania swiadectwa ?

    Mam pytanko: jakie zarzuty przedstawil Ci pracodawca? dlaczego Cie dokladnie
    zwolnil?

    Pozdrawiam
    Ania

    --
    " O tempora! O mores!
    Aures multorum clausae veritati sunt.."

  • 3. Data: 2003-01-17 13:21:57
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Zostalem zwolniony dyscyplinarnie.
    > W sadzie pracy 1-ej instancji sprawe wygralem.
    > Od pozwanego pracodawcy chcialem:

    hm....
    a dlaczego tylko o odszkodowanie!
    Panowie i Panie, jak to dokladnie jest!??!
    przeciez mozna wystapic o przywrocenie stosunku pracy,
    jezeli zostalo sie zwolnionym dyscyplinarnie nieslusznie (przyznal sad)
    to mozna do tego:
    a) wystapic o odszkodowanie (nie wiecej chyba niz 150% wynagrodzenia)
    lub
    b) przywrocenie stosunku pracy.

    wiec przywracajac Ciebie do pracy... masz pensje za cale te 1,5 roku
    od kiedy zostales nieslusznie zwolniony + zaczynasz znowu pracowac!

  • 4. Data: 2003-01-17 15:30:58
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Napisz coś więcej o tezie wyroku w I instancji oraz co zostało zaskarżone w
    apelacji. Coś czuję, że wyrok dotyczył w jakiejś częsci również kwestii
    odszkodowania.. jesli na ten fakt powoluje świadków.

    Cokolwiek nie zrobisz w postępowaniu to zrób to:
    1. najwcześniej jak się da,
    2. w formie pisma procesowego...w tym przypadku, pisma procesowego powoda
    3. zawsze na piśmie wysłanym listem poleconym, albo złożonym do dziennika
    podawczego w sądzie z potwierdzeniem na kopii

    pozdrawiam Lisek

  • 5. Data: 2003-01-17 16:08:34
    Od: i...@s...com (Lech Szczepaniak)

    >Mam pytanko: jakie zarzuty przedstawil Ci pracodawca? dlaczego Cie dokladnie
    >zwolnil?
    Bylem informatykiem.
    Najpierw bylem zwolniony "w zwyklym trybie" - z 2-tygodniowym
    wypowiedzeniem. Na dwa dni przed uplywem tego terminu pracodawca
    znienil decyzje i zwolnil mnie dyscyplinarnie m.in. za to, ze nie
    oddalem dyskietki ZUS (nie posiadalem takowej) i za to, ze nie
    chcialem sobie przypomniec hasla. Swoja niewinnosc udowodnilem w
    sadzie i przyznano mi racje (sad 1-szej instancji).

  • 6. Data: 2003-01-17 16:09:55
    Od: i...@s...com (Lech Szczepaniak)

    >hm....
    >a dlaczego tylko o odszkodowanie!

    Nie moglem o przywrocenie, bo bylem zatrudniony na czas okreslony.

  • 7. Data: 2003-01-17 16:12:35
    Od: i...@s...com (Lech Szczepaniak)

    >Napisz coś więcej o tezie wyroku w I instancji oraz co zostało zaskarżone w
    >apelacji. Coś czuję, że wyrok dotyczył w jakiejś częsci również kwestii
    >odszkodowania.. jesli na ten fakt powoluje świadków.

    Sad uznal, ze oswiadczenie woli nie zostalo mi dostarczone skutecznie.
    To wlasnie na moja prosbe sad wydal wyrok czesciowy. Jezeli bede mial
    "czyste papiery" to znajde szybciej prace jako informatyk. O
    odszkodowanie bede walczyl pozniej.

  • 8. Data: 2003-01-17 21:43:23
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >
    > wiec przywracajac Ciebie do pracy... masz pensje za cale te 1,5 roku
    > od kiedy zostales nieslusznie zwolniony + zaczynasz znowu pracowac!

    Raczej mozesz od razu zlozyc wypowiedzenie (ale cash to cash --> w sumie
    dobra rada), bo pracodawca w swojej obrazonej dumie zawsze cos znajdzie.

    Flyer