PracaGrupypl.praca.dyskusje › mobbing i nagrywanie rozmów

  • 1. Data: 2006-02-27 13:59:45
    Temat: mobbing i nagrywanie rozmów
    Od: Marek <A...@g...pl>

    Mam w pracy wyjątkowo trudny przypadek:panią, której własne poczucie
    wspaniałości i nieomylności a zarazem wyjątkowy tupet powodują,że wszyscy
    się jej boją. Zasada:zadrzesz z Jolą, Jola Cię zniszczy jest tu jak
    najbardziej uprwaniona. Tak sie składa,że jako informatyk musze mieć z nią
    dość ścisły kontakt:ona pracuje na stanowisku księgowej, choć z zawodu jest
    inżynierem.Pracuje 5 lat, ale do tej pory tej księgowości nie opanowała: to
    rodzi sytuacje, w których de facto bardzo często musze za nią podejmować
    decyzje czysto księgowe, a przez kilka lat byłem jej nieformalnym
    asystentem (czytaj:pomocnikiem).Mam tego coraz bardziej dośc, tym bardziej,
    że owa Pani coraz bardziej sobie w stosunku do mnie pozwala, zaczepia mnie
    słownie itp.A poza plecami: jak coś sie jej w księgowości nie zgadza, to
    oczywiście ja te księgowania robiłem i ja jej namieszałem.Wszyscy wiedzą
    jak jest, wiedzą, że jako ksiegowa nie ma elementarnej wiedzy, ale wszyscy
    się boją odezwać.Taki stan będzie trwał do czasu, kiedy dostanie jakieś
    kierownicze stanowisko, na którym nie bedzie musiała znać księgowości (ma w
    końcu wyższe wykształcenie,może mieć, może powinna mieć kierownicze
    stanowisko). Ponieważ jak wspomniałem jest bardzo przebiegła,i ma do tego
    wyjątkową zdolność radzenia sobie w trudnych sytuacjach (czytaj:"wykręcić
    kota ogonem") powinienem na nią uważać. Momentami mam ochotę zgłosic
    oficjalne pismo do dyrektora,w którym opisałbym jej zachowania, które od
    pewnego czasu sa na granicy mobbingu,jeżeli jej już nie przekroczyły. I tu
    problem: jak udwodnię, że coś powiedziała, że zachowała się tak czy
    inaczej.Nikt nie potwierdzi, wszyscy się boją oddychać (z wyjątkiem jednej
    koleżanki) Czy mogę nagrywać własne rozmowy w których ona uczestniczy ? Nie
    jakiś "podsłuch" pod moją nieobecnośc, ale rozmowy ze mną, w których
    zachowuje się arogancko. Czy mogę to robić bez jej wiedzy ?

    Będe wdzięczny za wszelkie dorady.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2006-02-27 14:06:45
    Temat: Re: mobbing i nagrywanie rozmów
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisał(a):

    [...]

    > Będe wdzięczny za wszelkie dorady.

    Przeczytaj Netykietę.

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-02-27 14:31:50
    Od: Marek <A...@g...pl>

    27 Feb 2006 15:06:45 +0100, na pl.praca.dyskusje, januszek napisał(a):

    > Marek napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Przeczytaj Netykietę.

    Chodzi o cross-post ?
    może trzeba było fut:pl.soc.prawo

    --
    Marek

  • 4. Data: 2006-02-27 15:27:34
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cała ta sytuacja jest bez sensu. Jeśli jesteś informatykiem, to odmawiaj
    wykonywania pracy księgowego, ograniczaj się do swojego zakresu obowiązków i
    tyle. Gdzie tkwi problem ? Wtedy unikniesz jakiś idiotycznych sytuacji.

    Co do "mobbingu", to musi to być ciąg działań rozciągnięty w czasie, nie każda
    niegrzeczna uwaga czy uszczypliwość jest mobbingiem, bez przesady.

    Oczywiście, że możesz nagrywac i prezentować te nagrania szefowi, ale nikomu
    więcej. Tylko żeby wykonywać takie drastyczne czynności musisz mieć ku temu
    uzasadniony powód, a to co piszesz jest jakieś straszliwie mętne i niewyrażne.
    Najlepiej oddzielać osobiste sympatie i antypatie, nie każdy kogo nie lubisz,
    zaraz ciebie "mobuje".

  • 5. Data: 2006-02-27 16:41:28
    Od: "Zotti" <M...@j...cy>

    Użytkownik "Marek" <A...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rodzi sytuacje, w których de facto bardzo często musze za nią podejmować
    > decyzje czysto księgowe, a przez kilka lat byłem jej nieformalnym

    Ta cala Jola nie moze przeciez Cie zmusic bys jej pomogl, niech sama
    odpowiada za to co robi. Nie sadze by poszla do kogos z pretensjami, w koncu
    to ona jest ksiegowa a nie Ty.
    O ile sie nie myle, wydruki sa generowane z programu, wiec nie mozesz nic
    namieszac, ale jesli Jola znowu Cie o to posadzi, to idz do dyrektora i
    kulturalnie przedstaw mu cala sprawe. Powiedz w jaki sposob robisz te
    wydruki i ze nie rozumiesz pretensji Joli.

    Jezeli ta Jola nie jest znajoma/siostra/zona/kochanka dyrektora
    (niepotrzebne skreslic), to powinien poprosic ja na rozmowe, a cala sytyacja
    powinna sie skonczyc.

    Aha, o mobbingu mowimy gdy jest sie wykorzystywanym przez przelozonych, a
    ona nia nie jest, wiec jest to zwykla upierliwosc :)

    Zotti

  • 6. Data: 2006-02-27 23:54:21
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Marek" <A...@g...pl> wrote in message
    > Czy mogę nagrywać własne rozmowy w których ona uczestniczy ? Nie
    > jakiś "podsłuch" pod moją nieobecnośc, ale rozmowy ze mną, w których
    > zachowuje się arogancko. Czy mogę to robić bez jej wiedzy ?

    Swoje rozmowy możesz nagrywać nie informując innych osób biorących w nich
    udział, pod warunkiem, że nie będziesz ich potem publikować.

    strach

  • 7. Data: 2006-03-02 16:52:46
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Marek" <A...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ jak wspomniałem jest bardzo przebiegła,

    Jak mam być szczery to nie ona jest przebiegła a raczej ty sprawiasz wrażenie
    (pardon) dupy.

    --
    vertret