PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie po porodzie dla męża

  • 1. Data: 2006-02-27 09:39:23
    Temat: Zwolnienie po porodzie dla męża
    Od: "RR" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hej

    Czy to prawda że mąż może dostać zwolnienie lekarskie ze szpitala po tym jak
    żona rodziła przez cesarskie cięcie. Słyszałem ze 2tyg ze 100% odpłatnością.

    Prawda to ?

    Pozdrawiam,
    Rocky

  • 2. Data: 2006-02-27 12:56:11
    Temat: Re: Zwolnienie po porodzie dla męża
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Użytkownik "RR" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak
    > żona rodziła przez cesarskie cięcie. Słyszałem ze 2tyg ze 100%

    Nie wiem, czy o to pytasz, ale każdemu pracownikowi przysługuje 14 dni w
    roku na opiekę nad członkiem rodziny tzn. mąż jak najbardziej może opiekować
    się żoną po cesarce, tylko musi udać się do swojego lekarza (albo ginekologa
    żony) i poprosić o takowe zwolnienie (chorobowe), na którym będzie
    wyszczególnione, że bierze je na opiekę. Musi mieć przy tym dokument wypisu
    ze szpitala.
    Jest ono płatne jednak 80%, a nie 100%.

    D.

  • 3. Data: 2006-02-28 09:22:35
    Od: Anita Pawlak <a...@w...pl>

    Dorota D. wrote:
> [...]
    > żony) i poprosić o takowe zwolnienie (chorobowe), na którym będzie
    > wyszczególnione, że bierze je na opiekę. Musi mieć przy tym dokument wypisu

    Wystarczy zwolnienie wystawione przez szpitalnego lekarza. W ubiegłym
    roku tak właśnie załatwialiśmy tę sprawę- zwolnienie dostaliśmy w
    sekretariacie razem z wypisem. I wcale wymogiem nie jest tu "cesarka".
    Po zwykłym porodzie też przysługuje takie zwolnienie- tak było u nas.

  • 4. Data: 2006-02-28 09:27:51
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Użytkownik "Anita Pawlak" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I wcale wymogiem nie jest tu "cesarka". Po zwykłym porodzie też
    > przysługuje takie zwolnienie- tak było u nas.

    Jeśli chodzi o ścisłość, to ja jeszcze dodam, że nie tylko przy porodzie,
    lecz w każdym przypadku, kiedy jesteś jedyną osobą, jaka w tym czasie może
    się opiekować chorym, a pacjent tej opieki / i Twojej pomocy / wymaga.

    D.