PracaGrupypl.praca.dyskusje › mialo byc netto a jest brutto :/

  • 1. Data: 2003-04-16 06:07:57
    Temat: mialo byc netto a jest brutto :/
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam
    Dostalam prace w duzej firmie, w dziale finansowym w firmie w Lublinie.
    Wszystko byloby w porzadku gdyby nie to, ze wlasnie sie dowiedzialam ze placa
    ktora mi zaproponowali - 900zl ma byc brutto a nie netto. Podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej bylam pytana ile bym chciala zarabiac - powiedzialam ze 1200 zl
    netto. Dyrektor powiedzial ze sie zastanowi. Po 3 tygodniach dostalam telefon
    zeby sie stawic na druga rozmowe. Tam powiedziano mi ze bym zarabiala 900 zl.
    Poniewaz wczesniej rozmawialam o kwotach netto przyjelam ze dyretkor tez mowi
    mi o kwocie netto. Teraz od kadrowej dowiedzialam ze to ma byc brutto. W takiej
    sytuacji to mi sie nie oplaca pracowac. Mieszkam pod Lubliniem i same dojazdy
    wychodza mi ok 150zl, a obecnie jestem na zasilku i za siedzenie w domu mam te
    400 zl z kawalkiem. Wprawdzie zrobilam juz badania okresowe, wpisali mnie na
    liste obecnosci, ale samej umowy do reki nie dostalam. Moge sie jeszce z tego
    wycofac?

    pozdrawiam
    clodine

  • 2. Data: 2003-04-16 06:28:22
    Temat: Re: mialo byc netto a jest brutto :/
    Od: "wiktor" <w...@p...fm>

    Umowę o pracę musisz podpisać.
    Jeśli jeszcze jej nie podpisałaś to jeszcze tam nie pracujesz.

    pzdr

  • 3. Data: 2003-04-16 07:36:48
    Temat: Odp: mialo byc netto a jest brutto :/
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik wiktor <w...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7it7c$obt$...@n...ipartners.pl...
    > Umowę o pracę musisz podpisać.
    > Jeśli jeszcze jej nie podpisałaś to jeszcze tam nie pracujesz.

    Nieprawda. Na podpisanie umowy o pracę jest bodajże 7 dni od rozpoczęcia
    pracy.

    Rafał

  • 4. Data: 2003-04-16 07:42:38
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > pracowac. Mieszkam pod Lubliniem i same dojazdy wychodza mi ok
    > 150zl, a obecnie jestem na zasilku i za siedzenie w domu mam te 400

    Ale zasilek ci sie w koncu skonczy...
    I dobrze, bo to demotywuje do pracy. Jesli ma to byc "ubezpieczenie
    przed bezrobociem" to kazdy sobie sam indywidualnie powinien je
    oplacic.

  • 5. Data: 2003-04-16 07:58:28
    Od: c...@p...onet.pl

    > Ale zasilek ci sie w koncu skonczy...
    pewnie ze tak. tylko mysle ze przez ten czas moge znalezc cos lepszego niz
    praca za 600 zl. juz pracowalam w ksiegowosci jako ksiegowa i sie na tym znam.
    do zawodu nie trzeba mnie przyuczac - musze tlyko poznac program ksiegowy, ale
    z tym u mnie nie ma zadnych problemow gdyz to co zwiazane z komputerem latwo mi
    wchodzi do glowy. wiesz nie chce usiasc na laurach z tego powodu ze mam
    zasilek - w moim zawodzie to oznacza cofanie sie w umiejetnosciach i biezacych
    uregulowaniach prawnych. ja juz te 900 zl uwazalam za male pieniadze biorac pod
    uwage to co mialabym robic. obiecano mi podwyzke po okresie probnym dlatego sie
    zgodzilam. tlyko nie przyszlo mi do glowy ze to moze byc brutto

    clodine

  • 6. Data: 2003-04-16 08:01:57
    Od: c...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2003-04-16 08:08:41
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dlatego sie
    > zgodzilam. tlyko nie przyszlo mi do glowy ze to moze byc brutto

    hmm ksiegowa powiadasz...
    to zapewne wiesz ze zawsze o płacach rozmawia sie w kwotach brutto.... tak
    jak o do cen nalezy doliczyc VAT i inne tego typu zwyczaje i swieckie
    tradycje...

  • 8. Data: 2003-04-16 08:18:34
    Od: "wiktor" <w...@p...fm>

    A jeśli nie rozpocznie lub nie podpisze to nic się nie dzieje?

  • 9. Data: 2003-04-16 08:46:44
    Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl>

    " Użytkownik " wrote:

    >>> pracowac. Mieszkam pod Lublinem i same dojazdy wychodza mi ok

    > pewnie ze tak. tylko mysle ze przez ten czas moge znalezc cos
    > lepszego niz praca za 600 zl.

    A co stoi na przeszkodzie zebys pracujac za 600 zł nadal szukała lepszej
    posady? NIC.
    IMO lepiej pracowac za te 600 zł, bo po odjeciu kosztów dojazdu, i tak
    bedzie to wiecej niz 400 zł zasiłku, a do tego tak jak piszesz - nauczysz
    sie obsługi programu komputerowego ( co zapewne podniesie Twoje kwalifikacje
    i wartosc dla przyszłych pracodawców, i moze szybciej znajdziesz nowa
    prace), a poza tym - tez jak wspominasz - bedziesz na biezaco z
    uregulowaniami prawnymi.

    Dlatego nie rozumiem dlaczego nie chcesz podjac tej pracy, zwłaszcza ze w
    perspektywie masz podwyzke.

    Poza tym weź pod uwage, ze jest recesja, Lublin nie jest metropolią, a Ty
    jestes ksiegową - i 1200 zł netto.... hmmm.... no życze Ci zebys w koncu
    tyle otrzymała.
    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154
    howuser&userid=3338656

  • 10. Data: 2003-04-16 08:52:58
    Od: "J o k e R" <z...@p...onet.pl>

    hej
    dzwie sie bardzo ludziom ktorzy Ci radza zebys pracowala za te 900 brutto,
    nie dosc ze Cie oszukano z premdytacja i postawiono przed faktem dokonanym,
    to jeszcze za niegodziwe pieniadze. kpina. nie zgadzaj sie, miej dume, tym
    bardziej ze masz srodki do zycia. jesli sie zgodzisz, to juz nigdy nie
    wywalczysz w tej firmie niczego, a juz na pewno podwyzki.

    J o k e R