PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek dla absolwenta studiów dziennych

  • 1. Data: 2003-04-15 20:22:07
    Temat: Zasiłek dla absolwenta studiów dziennych
    Od: "news.man.szczecin.pl" <z...@o...home.pl>

    Witam wszystkich... mam takie pytanko... gdzieś wyczytałem w jakiejś
    gazecie, że absolwentom studiów dziennych po zakończeniu edukacji
    przysługuje prawo do zasiłku... niby piszą, że mowa o tym w:
    Dz.U z 2001 nr. 151 poz.1702
    Dz.U z 2001 nr.6 poz.56

    Przeczytałem od dechy do dechy i nic nie znalazłem...
    I tu moje pytanie czy słyszeliście o tym? i gdzie coś można znaleźć... w
    branży informatycznej jest problem ze znalezieniem realnej pracy i każda
    kasa by się przydała w razie co 8-)
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Z poważaniem Jacek W.

  • 2. Data: 2003-04-15 21:43:31
    Temat: Re: Zasiłek dla absolwenta studiów dziennych
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    news.man.szczecin.pl <z...@o...home.pl> wrote:
> [...]
    > przysługuje prawo do zasiłku... niby piszą, że mowa o tym w:
    > Przeczytałem od dechy do dechy i nic nie znalazłem...

    I obyś nie znalazł, i oby nie było. Precz z zasiłkami.
    Wydaje Ci się, że pieniądze na nie się drukuje po prostu?

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10270 dzień życia, sprawność

  • 3. Data: 2003-04-16 06:25:40
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > I obyś nie znalazł, i oby nie było. Precz z zasiłkami.
    > Wydaje Ci się, że pieniądze na nie się drukuje po prostu?

    zasilki dla absolwebtow zostaly zlikwidowane ustawa od 1 marca 1996 roku,
    sa natomiast stypendia (staz, nauka, szkolenie), moze slyszales o stypensium
    nauka?:

    Art. 37d. 1. Bezrobotnemu zamieszkałemu w powiecie (gminie) uznanym za
    zagrożony szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, który po utracie
    statusu absolwenta, w okresie 6 miesięcy podjął dalszą naukę w systemie
    wieczorowym lub zaocznym w szkole ponadpodstawowej, ponadgimnazjalnej albo w
    szkole wyższej, starosta, na wniosek bezrobotnego, przyznaje stypendium w
    wysokości 60% kwoty zasiłku, o którym mowa w art. 24 ust. 1, wypłacane przez
    okres 12 miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 1a-3.
    1a. Stypendium przysługuje pod warunkiem nieprzekroczenia wysokości dochodu
    na osobę w rodzinie, w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej,
    uprawniającego do świadczeń z pomocy społecznej.
    2. Podstawą wypłaty stypendium jest zaświadczenie wystawione przez szkołę,
    potwierdzające kontynuowanie nauki.
    3. Stypendium nie przysługuje w przypadku przerwania nauki, podjęcia
    zatrudnienia lub utraty statusu bezrobotnego.

    Jean

  • 4. Data: 2003-04-16 14:09:34
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Jean <j...@w...pl> wrote:
    > zasilki dla absolwebtow zostaly zlikwidowane ustawa od 1 marca 1996 roku,
    > sa natomiast stypendia (staz, nauka, szkolenie), moze slyszales o stypensium
    > nauka?:

    Nie słyszałem o "stypendium nauka", słyszałem o stypendiach naukowych.
    Zlikwidować, jeśli są fundowane przez budżet państwa, czyli stanowią
    _kolejne_ obciążenie podatników. Wprowadzić stypendia naukowe
    fundowane przez prywatne firmy. Będzie im się to opłacało, jeśli
    wprowadzone zostaną w tym celu właściwe regulacje podatkowe.

> [...]
    > wysokości 60% kwoty zasiłku, o którym mowa w art. 24 ust. 1, wypłacane przez
    > okres 12 miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 1a-3.

    No i co to daje? Co się dzieje po 12 miesiącach, jeśli bezrobotny
    nie znajdzie pracy? Kolej na pomoc społeczną? To nie są właściwe
    rozwiązania. Każde rozwiązanie niby pomagające a walące po kieszeni,
    tych którzy pracują jest złe. To jest rozwiązanie, które daje
    jeden "pozytyw". Pracę ma armia urzędników, zajmujących się
    (a jakże, za pieniądze podatników) przyznawaniem zapomóg.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10271 dzień życia, sprawność

  • 5. Data: 2003-04-17 11:35:16
    Od: "news.man.szczecin.pl" <z...@o...home.pl>

    Ech... Panie Darku.. gada Pan jakby miał prace... Niestety bezrobocie
    wzrasta z dnia na dzień i coraz ciężej utrzymać się z "powietrza".. Ja
    uważam, że nie ma nic złego w zasiłkach... zwłaszcza dla absolwentów..
    chociaż przez jakiś czas... Dałoby to możliwość znalezienia pracy a nie
    głodowania... No nic.. liberalne na Pan podejście... . Tak to już jest jak
    się ma "dużego garba" i nie trzeba się przejmować znalezieniem pracy...

    Pozdrawiam J.W.

  • 6. Data: 2003-04-17 22:40:36
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl>

> [...]
    > Nie słyszałem o "stypendium nauka", słyszałem o stypendiach naukowych.
    > Zlikwidować, jeśli są fundowane przez budżet państwa, czyli stanowią

    Kolega jest chyba przeciwko wspieraniu edukacji przez państwo :-)
    A tak btw to może ktoś słyszał o płatnych studiach dziennych na uczelni
    państwowej?
    U mnie pewnie tak będzie za parę lat no i okazuje się że ustawę o bezpłatnym
    państowym szkolnictwie wyższym też da się obejść...

    KCH