PracaGrupypl.praca.dyskusje › mgr ekonomii szuka pracy w wawie

  • 1. Data: 2002-02-11 01:00:44
    Temat: mgr ekonomii szuka pracy w wawie
    Od: "Malg-Ward" <s...@w...pl>

    tel.: 633-50-80
    tel. kom.: 609-724-816

    Moze to nie jest najlepsza grupa dyskusyjna, ale szukam pracy w Warszawie.

    Nazywam sie Malgorzata Warda. Jestem absolwentka Akademia Ekonomiczna w
    Poznaniu, wydzialu Towaroznawstwa, o kierunku: Kształtowanie i ochrona
    jakości artykułów spożywczych.

    Poszukuje pracy w Warszawie. Posiadam doswiadczenie zawodowe:
    - sporządzanie faktur dla marketów i indywidualnych klientów;
    - sporządzanie WZ i PZ;
    - przeprowadzanie inwentaryzacji magazynu;
    - utrzymywanie kontaktów handlowych z dostawcami i odbiorcami.
    - wystawianie faktur i rachunków sprzedaży kredytowej;
    - sporządzanie rejestru dokumentów przychodzących i wychodzących;
    - raportowanie działalności punktów gastronomicznych;
    - praca w zespole na targach i promocjach różnych produktów.

    UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE:
    a.. wiedza z zakresu marketingu, towaroznawstwa, ekonomii;
    b.. znajomość języka angielskiego i rosyjskiego w stopniu średnim;
    c.. umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;
    d.. znajomość aplikacji pakietu Microsoft Office;
    e.. obsługa programu magazynowo-ksiegowego EKS;
    f.. łatwość nawiązywania kontaktów, kreatywność, umiejętność pracy w
    zespole.

    Kontakt ze mna: tel.: 633-50-80
    tel. kom.: 609-724-816
    s...@w...pl

  • 2. Data: 2002-02-11 07:29:08
    Temat: Re: mgr ekonomii szuka pracy w wawie
    Od: "AndrzejW" <a...@s...pl>

    "Malg-Ward" <s...@w...pl> wrote in message
    > tel.: 633-50-80
    > tel. kom.: 609-724-816
    >
    > Moze to nie jest najlepsza grupa dyskusyjna ...

    No nie jest :)

> [...]
    > - raportowanie działalności punktów gastronomicznych;
    > - praca w zespole na targach i promocjach różnych produktów.

    To tylko moja opinia, ale tak rozpisane doświadczenie zawodowe na mnie
    wywiera negatywne wrażenie.
    Rozpisywanie się w 8 punktach, że potrafi się pisać, a nawet liczyć to moim
    zdaniem lekka przesada.

    Jeżeli widzę "sporządzanie faktur dla marketów .." i za chwilę "wystawianie
    faktur i rachunków..." to wyobrażam sobie osobę, która w wielkim przejęciem
    ślęczy nad komputerem lub kartką papieru i mozolnie tworzy tak skomplikowany
    dokument. :)

    Myślę, że ujęcie tych zadań w dwóch - trzech zdaniach opisowych wyglądałoby
    wiele lepiej.

    Andrzej

    PS. Nie chodzi mi o to, aby ciebie obrazić, ale żebyś zwróciła uwagę jak
    może być odbierane twoje podanie (mam nadzieję, że błędnie).

  • 3. Data: 2002-02-11 09:53:22
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "AndrzejW" <a...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > wywiera negatywne wrażenie.
    > Rozpisywanie się w 8 punktach, że potrafi się pisać, a nawet liczyć to

    Mam podobne zdanie.... w obecnej sytuacji rynkowej bardzo liczy się
    elastyczność.
    Znam co najmniej kilka osób, które pracują poza swoim wyuczonym zawodem - i
    są dobrzy w tym co robią.
    Nie można się ograniczać.

> [...]
    przejęciem
    > ślęczy nad komputerem lub kartką papieru i mozolnie tworzy tak

    Tym bardziej, że do stworzenia owego dokumentu nie potrzeba żadnych
    szczególnych kwalifikacji :)
    A już na pewno nie trzeba być mgr ekonomii, żeby wystawić fakturę, tudzież
    rachunek....

    > Myślę, że ujęcie tych zadań w dwóch - trzech zdaniach opisowych
    wyglądałoby
    > wiele lepiej.

    Popieram przedmówcę...

    > PS. Nie chodzi mi o to, aby ciebie obrazić, ale żebyś zwróciła uwagę jak
    > może być odbierane twoje podanie (mam nadzieję, że błędnie).

    Ja jako czasem czytający podania o pracę dokładnie tak bym to odebrał
    (podejrzewam więc, że nie tylko ja) - do większości wymienionych na tej
    liście zadań nie jest potrzebne wykształcenie ekonomiczne. Bez urazy dla
    nikogo - poradzi sobie z nimi każdy myślący człowiek.... chociaż przyznam,
    że czasem włos jeży mi się na głowie, gdy czytam odpowiedzi, które
    przychodzą na ogłoszenia z mojej firmy.... mam też czasem wątpliwości czy
    osoby, które szczycą się w podaniu o pracę posiadaniem dyplomu znanej
    uczelni - nie mijają się w sposób zasadniczy z rzeczywistością - no bo skoro
    nie potrafią przeczytać ze zrozumieniem prostego ogłoszenia, to jak chcą
    sobie poradzić z trudniejszymi zadaniami, jakie niewątpliwie czekają ich w
    pracy zawodowej ?

    Oczywiście naturalne jest, że ludzie często wysyłają podania na stanowiska
    inne niż ogłaszane, ale jeżeli ktoś w liście motywacyjnym wymienia nazwę
    stanowiska, a jednocześnie z jego CV wynika, że nie spełnia *podstawowych*
    kryteriów dotyczących tegoż - to coś jest chyba jednak nie w porządku....

    [uwaga, będzie skrajny przykład ;) ]
    Rozmawiałem raz z pewnym człowiekiem, który twierdził, że skończył UW - i na
    pytanie o wydział i kierunek, wymienił nieistniejący na tej uczelni ;)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2002-02-11 10:57:18
    Od: "www.vidi.biz.pl" <N...@w...pl>

    Mili koledzy a nie sądzicie, że choć po częsci słuszne Wasze uwagi, lepiej
    byłoby przesłać na priv?
    Tym sposobem nie zaszkodzilibyście dziewczynie, a tak osoba nawet
    zainteresowana ofertą po przeczytaniu waszych opini może zmienić zdanie:(

    POzdtrawiam
    TK
    www.vidi.biz.pl

  • 5. Data: 2002-02-11 11:49:38
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "www.vidi.biz.pl" <N...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Tym sposobem nie zaszkodzilibyście dziewczynie, a tak osoba nawet
    > zainteresowana ofertą po przeczytaniu waszych opini może zmienić zdanie:(

    Przecież to grupa "dyskusje". Moja wypowiedź była głosem w dyskusji - która
    może się rozwinąć lub też nie.
    Nie wypowiadałem się w odniesieniu do konkretnej osoby, lecz do pewnego
    ogólnego problemu...

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2002-02-11 11:53:02
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Adam F." <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Przecież to grupa "dyskusje". Moja wypowiedź była głosem w dyskusji -
    która
    > może się rozwinąć lub też nie.

    Dokładnie. Gdyby mgr Małgorzacie chodziło o znalezienie pracy, to
    wysłałaby ogłoszenie na "praca.szukana". Skoro wylądowało tutaj, to
    znaczy, że chce o swoich problemach podyskutować (jak wyraźnie jest
    zaznaczone w nazwie grupy) ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 7. Data: 2002-02-11 12:05:09
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    > wysłałaby ogłoszenie na "praca.szukana". Skoro wylądowało tutaj, to
    > znaczy, że chce o swoich problemach podyskutować (jak wyraźnie jest

    Hehe - czyżbym wyczuł ironię ;)
    Mgr Małgorzata zapewne nie ma większej ochoty o tym dyskutować, jednak skoro
    już takie ogłoszenie trafiło na pl.praca.dyskusje, to oczywiste jest, że
    tematem mogą zainteresować się bywalcy grupy.

    A przyznam, że trochę mnie razi niezbyt wysoki poziom umiejętności sporej
    części absolwentów (umiejętność sporządzania faktur z pewnością nie jest
    czymś co mgr ekonomii powinien umieszczać na pierwszym miejscu). Ja
    osobiście szukając pracowników (ostatnio raczej współpracowników) zwracam
    uwagę przede wszystkim na umiejętność zdroworozsądkowego myślenia - a
    dopiero potem na "papier".

    Pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2002-02-11 16:54:36
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    (...)
    > Tym bardziej, że do stworzenia owego dokumentu nie potrzeba żadnych
    > szczególnych kwalifikacji :)
    > A już na pewno nie trzeba być mgr ekonomii, żeby wystawić fakturę, tudzież
    > rachunek....
    (...)
    Ale to magia nowosci, czytaj - slabo znanego tematu.
    Czesto przewijaja sie przez moje biuro opisy stanowisk. Tresc zblizona do
    tego, co slusznie krytykujecie w CV pani mgr, ale zdarzaja sie ciekawsze
    kwiatki: na przyklad po obsludze wszelkich urzadzen biurowych dopisano,
    zapewne pozniej bo na koncu, obsluge faksu. Jako magicznego, trudnego
    urzadzenia... ktorego zapewne cale biuro sie balo.

    MM

  • 9. Data: 2002-02-11 16:55:12
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

> [...]
    > Tym sposobem nie zaszkodzilibyście dziewczynie, a tak osoba nawet
    > zainteresowana ofertą po przeczytaniu waszych opini może zmienić zdanie:(

    Przeciez to co pisza, rzuca sie w oczy tak bardzo, ze jesli sie samemu nie
    zauwaza, to lepiej nie zajmowac sie rekrutacja ...
    MM

  • 10. Data: 2002-02-11 17:34:30
    Od: "www.vidi.biz.pl" <N...@w...pl>

    > Przeciez to co pisza, rzuca sie w oczy tak bardzo, ze jesli sie samemu nie
    > zauwaza, to lepiej nie zajmowac sie rekrutacja ...
    > MM

    Oczywiście, że rzuca się w oczy. Są jednak coraz częstsze przypadki, że
    szuka się słabiej wykwalifikowanych pracowników bo są po prostu bardzo tani.

    A teraz kilka danych
    Według badań naukowców zza wody korelacja między przewidywaniami co do
    efektywności pracy kandydata, dokonanymi na podstawie rozmowy
    kwalifikacyjnej, a jego rzeczywistą efektywnością wynosi 0,19. Inni naukowcy
    wyliczyli ze tylko 0,14.

    Wiele osób stało się specjalistami od prezentacji własnej osoby w cv jak i
    rozmowy kwalifik. , natomiast wyniki w pracy pozostawiają wiele do życzenia.
    Stąd zalecałbym dużą ostrożność przy różnego rodzaju pochopnych ocenach.
    Oczywiście umiejętność sprzedaży własnej osoby jest bardzo istotnym
    czynnikiem sukcesu (cokolwiek dla każdego z nas to znaczy) choć nie
    wszystkie stanowiska wymagają tej umiejętności.

    POzdrawiam
    TK
    www.vidi.biz.pl