PracaGrupypl.praca.dyskusje › podsłuch inaczej

  • 1. Data: 2002-02-10 16:56:38
    Temat: podsłuch inaczej
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Jaką wartość dowodową w Sądzie ma taśma, na której pracownik nagrał swoją
    rozmowę z szefem, w której szef go obraża, straszy zwolnieniem itp.... Czy
    nagranie takiej rozmowy (rozmowa z szefem, ewent, przebieg zebrania z
    udziałem innych pracowników) nie jest nielegalne ? Cel nagrania: uzyskać
    dowód na niezgodne z prawem zachowanie szefa w sytuacji, gdy wiadomo, że
    żadna z osób obecnych przy rozmowie nie wystąpi w sądzie w obawie przed
    zwolnieniem za "niesubordynację". Sprawa dotyczy kuzynki, którą pomówiono o
    kradzież. Potencjalnych podejrzanych było więcej, ale ona była
    najłatwiejszym "łupem" Szczegóły w poście zat. "Jak zostać złodziejem ?
    /Dość długie, ale może się przydarzyć każdemu/" na grupie pl.soc.prawo z
    dnia 8 lutego 2002 g.22:45. i dwu następnych. Ta taśma ma być ostatnim
    odwodem, gdyby nie udało się pewnych rzeczy w sposób cywilizowany w relacji
    z pracodawcą załatwić. Ewentualna sprawa w Sądzie jako rodzaj
    "zadośćuczynienia" za krzywdy moralne i finansowe.
    Marek

  • 2. Data: 2002-02-11 01:36:54
    Temat: Re: podsłuch inaczej
    Od: "plitkin" <p...@i...pl>

    > Jaką wartość dowodową w Sądzie ma taśma, na której pracownik nagrał swoją
    > rozmowę z szefem, w której szef go obraża, straszy zwolnieniem itp....

    Mysle, ze ZADNA, a poza tym moze grozic TWOJEJ kuzynce - jak oze bez wiedzy
    drugiej osoby nagrala z nim rozmowe... Ale najlepiej zapytac sie prawnika.

  • 3. Data: 2002-02-11 09:58:51
    Od: "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl>

    Sądy coraz częściej dopuszczają takie dowody - tyle powie Ci
    prawnik. Ogólnie jest tak, że jeżeli ta taśma zostanie puszczona w
    radio to łamiesz prawo - sąd jednak może dopuścić ją jako dowód
    w sprawie - jeżeli nie ma innych dowodów / świadków są realne
    szanse...

    ____________
    TeXXaS (Michał Zaborowski)
    ICQ# 48130462

  • 4. Data: 2002-02-11 21:48:20
    Od: "Szlagu" <s...@a...net>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jaką wartość dowodową w Sądzie ma taśma, na której pracownik nagrał swoją
    > rozmowę z szefem, w której szef go obraża, straszy zwolnieniem itp....

    Sad moze dopuscic taka kasete jako dowod, ale osoba ktora zostala nagrana
    (pracodawca), musi w trakcje takiej dyskusji lub bezposrednio po niej zostac
    poinformowana "Ze ta rozmowa jest/byla nagrywana i moze zostac uzyta w
    jakims okreslonym celu" i oczywiscie ta definicja musi znalesc sie na
    kasecie. W innym przypadku szanse sa prawie zerowe, no chyba ze sie
    udowodni - ze poinformowanie o nagraniu mogło by doprowadzic do zagrozenia
    zycia osoby, ktora to robiła. To chyba w tym przypadku raczej odpada.