PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca anglia

  • 1. Data: 2002-02-10 20:18:25
    Temat: praca anglia
    Od: "Wojciech Szybiak" <w...@w...pl>

    Cześć, chcę jechać na lipiec do Anglii szukać pracy, jestem studetem IIIroku
    socjologii, czy ktoś z was może mi poradzić gdzie szukać pracy legalnej w
    anglii jekieś adresy i ewentualne koszty, ponadto czy z racji że jestem
    studentem łatwiej jest przejść granicę i jakie wrażenie trzeba zrobić na
    celnikach aby nie podejrzewali że jadę do pracy, ile kasy trzeba mieć na
    granicy itp. interesują mnie wszekie informacje na temat pracy w Anglii- z
    góry za wszelkie informacje i porady dziękuję - Pozdrawiam Wojciech!
    Aha proszę was jeszcze jeżeli ktoś jechał do anglii jaki środek komunikacji
    jest najlepiej wybrać(autobus, pociąg do francji i potem pod kanałem
    LaManche, jakie jest najlepsze połączenie)

  • 2. Data: 2002-02-10 22:40:05
    Temat: Re: praca anglia
    Od: "Magdalena Bydzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Wojciech Szybiak" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć, chcę jechać na lipiec do Anglii szukać pracy, jestem studetem
    IIIroku
    > socjologii, czy ktoś z was może mi poradzić gdzie szukać pracy legalnej w
    > anglii
    <ciach>
    Jadac na miesiac nie masz szans na podjecie legalnej pracy. Bedac Polakiem,
    nie masz prawa pracy w Anglii. Mozesz je nabyc majac wize studencka, lub
    wyrabiajac specjalne pozwolenie, ale na miesiac nikt Ci tego nie zalatwi.
    Wiecej informacji na www.londyn.org

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska
    www.szczescie.info

  • 3. Data: 2002-02-14 14:14:07
    Od: "John Smith" <b...@l...co.uk>

    Witam,

    Przygotowujac formatowanie ksiazki zony o trendach na rynku pracy znalazlem
    kilka informacji, ktore jak sadze zainteresuja grupowiczow: kilka wyjatkow z
    pelnej listy gdzie (statystycznie) najlepiej sie zarabia. Poniewaz roznice
    moga byc o ponad 100% ( hic !) szczegolnie interesujace dla tych co chca
    zmienic branze lub ida na studia :-) Dane z XII.2001 w zł brutto.

    Produkcja odzieży i wyrobów futrzarskich 1163
    Produkacja ze skór wyprawionych i wyrobów ze skór wyprawionych 1281
    Przemysł włókienniczy 1550
    Produkcja mebli i działalnośc produkcyjna gdzie indziej nie
    sklasyfikowana 1554

    xxxxxxxx

    Działalnośc wydawnicza i poligraficzna 3090
    Produkcja sprzętu i urządzeń radiowych, telewizyjnych i
    telekomunikacyjnych 3245
    Produkcja wyrobów tytoniowych 3735
    Wytwarzanie koksu i przetwórstwo ropy 3793

    Bylbym wdzieczny za informacje na priva P...@b...com lub
    liste co jeszcze wg Was powinno sie w takiej ksiazce znalezc procz:
    -opisu dlaczego (niestety) bezrobocie bedzie w Polsce prawdopodobnie roslo
    (demografia) i kogo najbardziej dotknie,
    -gdzie ile osob ksztalci sie juz na studiach i ktorzy z nich moga miec
    wieksze problemy z praca,
    -rankingow z zachodu: nalepsze firmy, najbardziej szanowane, najszybciej sie
    rozwijajace, najwiecej placace, dla kobiet, dla informatykow,
    -ROI - stopa zwrotu z inwestycji w poszczegolne uczelnie ( niestety tylko
    USA ) czyli dlaczego Harvard sie nie
    oplaca :-) ,
    - czego szukaja pracodawcy u pracownikow w Polsce,
    - preferencje pracowawcow jesli chodzi o certyfikaty ( jezyk, informtyka,
    inne)
    - co mozna znalezc w inecie,
    - zapotrzebowanie na jakie zawody w Polsce i innych krajach
    bedzie roslo
    - czego oplaca sie uczyc do 2010, rankingi płac w Polsce: sektory,
    stanowiska, województwa
    - branze z przyszloscia,
    - dokladny opis wymagan i kwalifikacji wobec ok 50 najbardziej "hot"
    zawodow, gdzie zatrudnienie w Poslce bedzie roslo
    - i rozdzial o samozatrudnieniu i poszukiwaniu inwestorow ( private equity,
    business angels, venture capital i start-up'y ).

    Co jeszcze dodac by bylo ciekawe dla Was ? Bede wdzieczny za kazda
    sugestie.

    THX

    Przemek J. Sulich

  • 4. Data: 2002-02-14 15:47:17
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "svobo" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Otrzymane od starego pracodawcy świadectwo pracy będzie z wpisem, że
    > stosunek pracy został rozwiązany z winy pracownika.

    Nieprawda. Bedzie że stosunek pracy został rozwiązany w wyniku porzucenia
    pracy przez pracownika. Swiadectwo to bedzie musiało byc przedkładane w
    każdej nastepnej firmie w celu udowodnienia prawa do urlopu (zależnego od
    ilości lat pracy), więc każdy nastepny pracodowaca bedzie to wiedział.

    Wiesiek