PracaGrupypl.praca.dyskusje › małoseryjna produkcja urządzenia elektronicznego

  • 1. Data: 2005-06-19 12:28:46
    Temat: małoseryjna produkcja urządzenia elektronicznego
    Od: "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl>

    Skończyłem właśnie studia i chciałbym otworzyć działalność. Proszę o
    praktyczne rady dotyczące pomysłu z tematu.

    Zastanawiam się jakie formalności muszę spełnić. Czy łamię jakieś prawo
    autorskie lub coś podobnego jeśli ulepszam czyjś pomysł lub...powiem wprost:
    kilka lat temu znalazłem ciekawy schemat na internecie-pomysł jakiegoś
    studenta z uniwerku ze stanów (próbowałem się skontaktować z nimi, ale nikt
    mi nie odpisuje), dopracowałem to nieco i chcę produkować.
    Czy ma ktoś doświadczenia w tej dziedzinie?

    Z góry thx.

  • 2. Data: 2005-06-19 16:54:31
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Michał T napisał(a):
    > Skończyłem właśnie studia i chciałbym otworzyć działalność. Proszę o
    > praktyczne rady dotyczące pomysłu z tematu.
    > Zastanawiam się jakie formalności muszę spełnić.

    Otwierasz DG jak każdą inną. Jakie przyrządy, urządzenia potrzebujesz i
    ile musisz w nie zainwestować to zapewne sam dobrze wiesz. Całym
    "haczykiem" jest to że po wstąpieniu do eurokołchozu urządzenia
    elektroniczne powinny mieć certyfikat CE a wiele dodatkowo także badania
    homologacyjne co przy małych seriach może być zaporowym kosztem - więcej
    na ten temat dowiesz się z archiwum grupy pl.misc.elektronika. Poszukaj
    też dobrze czy podobne urządzenia nie są produkowane masowo przez
    Chińczyków, z nimi niestety nie wygrasz cenowo.

    pozdrawiam
    Piotr