PracaGrupypl.praca.dyskusje › mala przedsiebiorczosc ;)

  • 1. Data: 2002-09-27 14:48:47
    Temat: mala przedsiebiorczosc ;)
    Od: "Premiere" <p...@t...pl>

    Czy jak chce przepisywać teksty, drobne prace na komputerze, pisanie
    programu, czy utworzenie strony www, itp za pieniadze, to czy musze miec
    działaność gospodarczą? Czy wystarczy spisać umowę o dzieło/zlecenie? Jak
    powinna wyglądać taka umowa? I jak to potem osoba fizyczna rozlicza w
    Urzędzie Skarbowym. Może to banalne, lecz nigdy tego nie robiłem, a
    chciałbym to robić zgodnie z prawem. Wszystkie konstruktywne porady mile
    widziane.

  • 2. Data: 2002-09-27 19:50:32
    Temat: Re: mala przedsiebiorczosc ;)
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    Premiere <p...@t...pl> w <news:an1nk1$scs$1@sunsite.icm.edu.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > programu, czy utworzenie strony www, itp za pieniadze, to czy musze
    > miec działaność gospodarczą? Czy wystarczy spisać umowę o

    Wystarczy umowa cywilnoprawna, np. o dzieło.

    > Jak powinna wyglądać taka umowa?

    Najbardziej standardowe można spisać na gotowych formularzach w
    bloczkach
    samokopiujących (format A4). Do kupienia w sklepach papierniczych.
    Przy
    bardziej szczegółowych umowach można spisać w dowolnej formie przy
    uwzględnieniu, że muszą się znaleźć dane obu stron, wartość umowy,
    itp.

    > I jak to potem osoba fizyczna rozlicza w Urzędzie Skarbowym.

    Z takich umów na koniec roku dostajesz od zleceniodawcy PIT 8/B, z
    którego liczby przenosisz (w razie czego sumują większą liczbę umów)
    do stosownego PITu rocznego, który wysyłasz do US.

    --
    Konrad J. Brywczyński
    Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

  • 3. Data: 2002-09-29 10:23:27
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alter" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy kazdy bedzie mi przysylal PIT? Troche to nie realne. Wiecej wyjdzie na

    Jezeli umowa nie przekracza pewnej kwoty ( obecnie sto kilkadziesiat
    zlotych ), to
    rozliczasz ja ryczaltowo -20% podatku, zbiorczy PIT 8A raz w miesiacu za
    wszystkich takich delikwentow, oni
    NIE dostaja od Ciebie potem PIT 8B i nie wliczaja tych kwot do rozliczen
    rocznych podatku. Ale sa tez minusy - nie ma wowczas
    kosztow uzyskania, a jezelu umowa podlega skladce zdrowotnej, to nie mozna
    odliczyc jej od podatku. IMHO raczej sie nie oplaca,
    ale jak masz male kwoty to mozesz nie miec wyboru.

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2002-09-29 10:36:07
    Od: "Alter" <p...@t...pl>

[...]

    Jestes pewien tego pitu 8/B? Przeciez jak bede mial 40 klientow po 20zl. To