  • Data: 2005-09-15 10:12:19
    Temat: litery nie odpowiadają dźwiękom ?
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (tekst w nowej ortografii)> >>>Ta reforma jest dla inteligentnyh

    > Postępem na pewno nie byłaby reforma ortografii ignorująca postępy
    > dyscyplin takich jak językoznawstwo,....
    Językoznawstwo, to w dużej części historia języka.
    Czy jak uczysz się historii wojen, to z odgżebujesz stare konflikty ? TAK.
    Czy odgżebujesz stare błędy? TAK.
    Po co się uczysz historii ?
    By zrozumieć te wojny, ih pszyczyny, by usprawiedliwić postępowanie swoih
    pszodkuw.
    To samo z językoznawstwem, jest po to by fahowcy umieli odczytać tekst np. z IX
    wieku, by zrozumieć dlaczego kiedyś pisało się inaczej.
    Ale język się zmienia. Nie zatszymasz tego na siłę.
    I notacja języka, musi nadążyć za zmianami w języku.

    > Język polski, jak każdy naturalny (a nawet sztuczny: esperanto, neo,
    > interlingua, ...) ma wersję mówioną i wersję pisaną. Wzajemne
    > odpowiadanie sobie elementów jednej i drugiej wersji (np. głosek i
    > liter) nie da się ująć w proste, jednoznaczne reguły
    Da się, czego dowodzi fakt, że większość słownikuw, nie posiada dodatkowo
    wymowy słowa. Tak jest w niemieckim, rosyjskim, i wielu innyh językah.

    > różne pożal się
    > Boże reformy ortografii proponują nie profesjonaliści tylko laicy).
    Reformy ortografii istniały i będą istnieć, i jest obojętne kto je proponuje.
    Ważne, by nadążały za językiem.

    Nie odpowiedziałeś na najpoważniejszy argument:
    Skoro twierdzisz, że nie da się języka zapisać,
    bo tej samej liteże wg ciebie odpowiadają nagminnie rużne dźwięki,
    to jak rozwiążesz problem słuw nowyh?
    Do każdego będziesz dodawał kasetę?
    W jakim formacie?
    Jak nazwiesz jednym nowym słowem:
    "stuł z powyłamywanymi nogami, brązowy, w stylu Ludwika XV"
    jeśli zajdzie potszeba nazwania?

    A jak ty go nazwiesz, to jak ja to pszeczytam,
    pszeciesz według ciebie litery nie odpowiadają dźwiękom?