PracaGrupypl.praca.dyskusje › list motywacyjny do agencji pośrednictwa?

  • 1. Data: 2002-12-01 18:21:05
    Temat: list motywacyjny do agencji pośrednictwa?
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...pl>

    czytałem sobie ostatnio gazetę wyborczą poniedziałkową.
    co mnie zdziwiło, to to, że olbrzymia ilość ofert pracy *od agencji*
    wymagała przesłania oprócz cv także listu motywacyjnego - mimo, iż nie
    podali u kogo oferują pracę (tzn. jest ogłoszenie np. : "administrator
    baz danych", wielka firma, wymagania, itp, itd. brak informacji nt.
    pracodawcy i żądanie wysłania listu motywacyjnego.

    i teraz pytanie: czy:
    1. nie znam się i list motywacyjny to list informaujący czemu mam w
    ogóle motywację do pracy, a nie do konkretnej pracy
    2. robią to z szablonu i nie wycinają takich tekstów?
    3. ... ?

    depesz

    --
    hubert depesz lubaczewski http://www.depesz.pl/
    Mój Boże, spraw abym milczał, dopóki się nie upewnię, że naprawdę mam

  • 2. Data: 2002-12-01 20:01:26
    Temat: Re: list motywacyjny do agencji pośrednictwa?
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    .............[ciach]

    według mnie list motywacyjny w "małych" firmach wziął się z mody i
    podpatrywania "dużych" firm zagranicznych.
    Jak już wcześniej pisałem nawet do pralni chemicznej poszukiwano pracownika
    , a do złożenia bylo
    CV ,list motywacyjny + foto.

    Jest to głupota lecz jeśli chcesz tam pracować to musisz przyjąć ich zasady.
    Jeśli juz trzeba LM to napisz ogólny o tym iż insterujesz sie tematami
    zwiazynymi z danym stanowiskiem pracy i masz chec dalszego poglebianai
    wiedzy oraz zdobywania praktyki.

    List motywacyjny jest na miejscu gdy poszukuje sie pracownika na stanowsiko
    co najmniej średniego szczebla i jest juz po kilku spotakaniach / rozmowach
    po zapoznaniu go z przyszłym miejscem pracy oraz charakterem jej .
    Prosi sie o napisanie co przykladowo taki kandydat/kandydatka chcialby
    zrobic na tym stanowisku pracy i co bedzie dla niego motywacja do pracy .
    Jak można napisać list do firmy o któtej się nic nie wie nawet dokładnej
    nazwy !!!!!!!!!!GŁUPOTA

    rafal

  • 3. Data: 2002-12-02 10:33:32
    Od: "Piotr" <m...@N...gazeta.pl>

    rafal <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak można napisać list do firmy o któtej się nic nie wie nawet dokładnej

    Witam,
    to wbrew pozorom nie jest głupota.
    W ogłoszeniu nie ma wprawdzie nazwy firmy, ale (na ogół) jest stanowisko i
    branża, w jakiej firma działa.
    W liście motywaycjnym trzeba więc wykazać, dlaczego chce sie pracować w danej
    branzy na danym stanowisku.
    I to jest niezależne od tego, czy znana jest nazwa firmy czy nie.
    Zresztą i tak, nawet jak nazwa firmy jest podana, to w takich listach teksty
    "zalezy mi na pracy w firmie X, bo cenię ich renomę" lub "chciałbym pracowac
    w firmie Y bo jest liderem w branży" są tylko może i miłym, ale raczej
    ozdobnikiem.
    Dlatego też piszac LM do agencji trzeba pokazać swoje motywacje do pracy w
    branży i na stanowisko. I to ma sens.