PracaGrupypl.praca.dyskusje › legalne praca w .de

  • 1. Data: 2003-02-22 11:59:06
    Temat: legalne praca w .de
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    Jak to jest ? Potrzebne jest pozwolenie na prace... jak to zalatwic ?
    Udajemy sie do ambasady i prosimy o wydanie... czy tez jakimis okreznymi
    drogami... chodzi o jakies prace sezonowe, praca ma byc dodatkiem, dzieki
    ktoremu bedzie sie mozna dobrze, albo przynajmniej troche nauczyc
    niemieckiego

    pozdrawiam,
    jelen

  • 2. Data: 2003-02-22 12:12:50
    Temat: Re: legalne praca w .de
    Od: j...@o...pl

    > Jak to jest ? Potrzebne jest pozwolenie na prace...
    tak,
    jak to zalatwic ?
    znajdujesz pracodawcę, który Cię zatrudni, on przesyła do Polski odpowiednie
    dokumenty, Ty idziesz do Wojewódzkiego Urzędu Pracy i załatwiasz formalności
    > Udajemy sie do ambasady i prosimy o wydanie... czy tez jakimis okreznymi
    > drogami.
    Okrężnymi drogami? co masz na myśli?
    .. chodzi o jakies prace sezonowe, praca ma byc dodatkiem, dzieki
    > ktoremu bedzie sie mozna dobrze, albo przynajmniej troche nauczyc
    > niemieckiego
    dobry sposób na naukę języka. Możesz też nielegalnie pracować, ale... częste
    kontrole, ryzyko złapania ... i deport. Trzeba uważać. Ale zastanów się. Jak
    Cię złapią na pracy "na czarno" dostaniesz zakaz pracy na jakiś okres w UE
    (całej) np. na 5 lat. Chyba ma to działać jak prawomocne orzeczenie
    odpowiedniego organu obowiązujące w całej UE, ale tego nie jestem pewny. W
    każdym razie jak jedziesz np. do Hiszpanii, to dla nich jest to istotne.
    Jak "papiery masz czyste" to z chwilą wejścia do UE możesz pracować legal np w
    Anglii, Hiszpanii, Szewcji. Pracowałem w Hiszpanii 2 m-ce, Norwegii 6 m-cy,
    Holandii 3 m-ce, Francji 1 rok( wszystko na czarno). Teraz czekam na wejście do
    UE, bo ryzyko złapania w tym momencie nie jest dla mnie opłacalne. Co do
    Niemiec,- będzie okres przejściowy na podjęcie pracy.

  • 3. Data: 2003-02-23 21:56:40
    Od: "Profil1" <w...@x...wp.pl>

    Jaką pracę i na jakich warunkach wykonywałes w Norwegii ? Pytam , bo
    interesuje mnie wyjazd do pracy w Norwegii

    Pozdrawiam Witek