PracaGrupypl.praca.dyskusje › legalna praca w Wielkiej Brytani ... jak ?

  • 1. Data: 2005-02-10 08:23:44
    Temat: legalna praca w Wielkiej Brytani ... jak ?
    Od: rysiek <x...@w...pl>

    Witam.

    Koncze w tym roku studia na kierunku informatycznym. Mam juz kilka lat
    praktyki w zawodzi ( nie na pelny etat oczywiscia ). Chcialbym po
    obronieniu pracy magisterskiej wyjechac na rok ( moze dwa ) do Anglii i
    troszke tam popracowac.

    Przegladnolem archiwum grupy, znalalem kilka pokrewnych watkow, ale
    jeszcze czuje spory niedosyt informacji.

    Chcialbym znalezc prace a Angli legalnie. Najlepiej tak, by wyjezdzajac
    wiedziec juz gdzie bede pracowa. Gdzie mozna znalezc oferty tamtejszych
    firm ? Czy ktos moze byl albo jest wlasnie tam i moglby napisac mi jak
    zalatwil sobie taki wyjazd.

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje na ten tema.
    Pozdrawiam.
    --
    Ryszard K.

  • 2. Data: 2005-02-10 10:06:00
    Temat: Re: legalna praca w Wielkiej Brytani ... jak ?
    Od: "Artur" <o...@w...pl>

    Tak na prawdę pozostaje ci przeglądanie odłoszeń w prasie brytyjskiej. Potem
    droga jest następująca: kilka interview telefonicznych Może parę przy kompie
    i nastepnie wyjazd na krótkotermiowy kontrakt (okres próbny), Zawsze w
    rozmowie zaznaczaj że w czasie okresu próbnego muszą ci zapewnić mieszkanie
    (to nie jest wygórowana prośba)

  • 3. Data: 2005-02-10 10:06:48
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "rysiek" <x...@w...pl> wrote in message

    > Przegladnolem archiwum grupy, znalalem kilka pokrewnych watkow, ale
    > jeszcze czuje spory niedosyt informacji.
    > Chcialbym znalezc prace a Angli legalnie.

    zdecydowana wiekszosc prac w IT jest legalna.

    Najlepiej tak, by wyjezdzajac
    > wiedziec juz gdzie bede pracowal.

    o czasy, o obyczaje :)))
    opowiesc dziadka:
    za moich czasow jezdzilo sie na czarno, na granicy rozmawialo sie z milym
    inaczej panem, a jesli sie nie znalo jezyka, z mila bardzo inaczej pania
    tlumacz, prezentowalo sie papiery z jakiejs szkoly (lewej lub prawej),
    urzednik udawal, ze wierzy (a co dziesiatemu nie wierzyl, bo tez musial
    wyrobic dzienna norme nielegalnych imigrantow).
    Potem sie znajdowalo prace - 99% wyjezdzajacych (bo musieli, nie bylo innego
    wyjscia ;) - w jakichs tam knajpach i innych przybytkach kapitalizmu. Gdy
    sie usadowili, szukali pracy w zawodzie. Tzn ten, kto bardzo chcial. A jak
    znalazl prace i udalo mu sie przekonac pracodawce, zeby wystapil o
    pozwolenie na prace w zawodzie i je dostal....to jakby wygral los na loterie
    (wizowa, do Stanow).
    A teraz... (ciach)

    Gdzie mozna znalezc oferty tamtejszych
    > firm ?

    piszesz, ze przegladales archiwum. Ale... przeciez w archiwum _musialy_ byc
    linki do agencji pracy, i to wiecej niz raz czy dwa??? Widzialem co najmniej
    kilka w ostatnich miesiacach, a glowna fala postow pojawila sie po maju 2004
    Jedno przynajmniej zrodlo to wlasnie agencje - reed.co.uk i jobmonster.com.
    Zapytaj w alt.pl.emigracja.londyn, podajac swoja _specjalizacje_.
    Zarejestruj sie w agencjach, zglaszaj cv do prac oferowanych, ale nie
    oczekuj, ze jesli dana oferta za 30K rocznie jest idealna"dla Ciebie", to
    znaczy, ze juz ja masz. Sporo ofert to _tylko_ oferty, a nie prawdziwa praca
    (serio).
    I pisz CV po angielsku. I daj jakiemus przysieglemu dyplom do
    przetlumaczenia.
    btw, wiesz ze cv sie pisze pod specyficzne wymagania? O tyle o ile to
    mozliwe bez klamstw, cholernych klamstw i statystyk ;)
    No i szukaj znajomych, u ktorych moglbys sie zatrzymac na poczatek.

    marek

  • 4. Data: 2005-02-12 14:35:54
    Od: <l...@o...pl>

> [...]
    > zalatwil sobie taki wyjazd.
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie informacje na ten tema.

    a moze sprobuj od www.google.com ?

    jesli nie znasz angielskiego (jest masa informacji w internecie, kupe
    serwisow internetowych z ogloszeniami o pracy ale moze nie potrafisz ich
    przeczytac?) lub nie masz determinacji (wypowiedz sugeruje, ze nie masz
    ochoty podejmowac ryzyka, tylko chcialbys aby Ci podano pod nos informacje -
    nie ma wzmianki o jakimkoliwiek researchu wlasnym ) lub jestes leniwy
    (wnioski stad, co poprzednio a to juz jest dyskwalifikujace przy duzej
    konkurencji na rynku pracy) to....

    .... lepiej daruj sobie takie pomysly....

    to mowi ciocia dobra rada, ktorej brat siedzi w uk od 2ch lat i ktora
    ponadto sama odwiedzala ten kraj wielokrotnie (i nie po to aby tam pracowac
    lecz rekreacyjnie).