PracaGrupypl.praca.dyskusjelegalna praca w Wielkiej Brytani ... jak ? › Re: legalna praca w Wielkiej Brytani ... jak ?
    From: "marek" <m...@b...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: legalna praca w Wielkiej Brytani ... jak ?
    Date: Thu, 10 Feb 2005 10:06:48 -0000

    "rysiek" <x...@w...pl> wrote in message
    news:opsly2xumejbwd6l@r-rvf2jb1tegp0r...

    > Przegladnolem archiwum grupy, znalalem kilka pokrewnych watkow, ale
    > jeszcze czuje spory niedosyt informacji.
    > Chcialbym znalezc prace a Angli legalnie.

    zdecydowana wiekszosc prac w IT jest legalna.

    Najlepiej tak, by wyjezdzajac
    > wiedziec juz gdzie bede pracowal.

    o czasy, o obyczaje :)))
    opowiesc dziadka:
    za moich czasow jezdzilo sie na czarno, na granicy rozmawialo sie z milym
    inaczej panem, a jesli sie nie znalo jezyka, z mila bardzo inaczej pania
    tlumacz, prezentowalo sie papiery z jakiejs szkoly (lewej lub prawej),
    urzednik udawal, ze wierzy (a co dziesiatemu nie wierzyl, bo tez musial
    wyrobic dzienna norme nielegalnych imigrantow).
    Potem sie znajdowalo prace - 99% wyjezdzajacych (bo musieli, nie bylo innego
    wyjscia ;) - w jakichs tam knajpach i innych przybytkach kapitalizmu. Gdy
    sie usadowili, szukali pracy w zawodzie. Tzn ten, kto bardzo chcial. A jak
    znalazl prace i udalo mu sie przekonac pracodawce, zeby wystapil o
    pozwolenie na prace w zawodzie i je dostal....to jakby wygral los na loterie
    (wizowa, do Stanow).
    A teraz... (ciach)

    Gdzie mozna znalezc oferty tamtejszych
    > firm ?

    piszesz, ze przegladales archiwum. Ale... przeciez w archiwum _musialy_ byc
    linki do agencji pracy, i to wiecej niz raz czy dwa??? Widzialem co najmniej
    kilka w ostatnich miesiacach, a glowna fala postow pojawila sie po maju 2004
    Jedno przynajmniej zrodlo to wlasnie agencje - reed.co.uk i jobmonster.com.
    Zapytaj w alt.pl.emigracja.londyn, podajac swoja _specjalizacje_.
    Zarejestruj sie w agencjach, zglaszaj cv do prac oferowanych, ale nie
    oczekuj, ze jesli dana oferta za 30K rocznie jest idealna"dla Ciebie", to
    znaczy, ze juz ja masz. Sporo ofert to _tylko_ oferty, a nie prawdziwa praca
    (serio).
    I pisz CV po angielsku. I daj jakiemus przysieglemu dyplom do
    przetlumaczenia.
    btw, wiesz ze cv sie pisze pod specyficzne wymagania? O tyle o ile to
    mozliwe bez klamstw, cholernych klamstw i statystyk ;)
    No i szukaj znajomych, u ktorych moglbys sie zatrzymac na poczatek.

    marek