PracaGrupypl.praca.dyskusje › leasing i zwrot VAT?

  • 1. Data: 2004-03-24 16:23:20
    Temat: leasing i zwrot VAT?
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Witam,
    zastanawiam sie nad wzieciem samochodu w leasing na firme, jednak nie bardzo
    wiem jak mialabym comiesiecznie rozliczac sobie koszt VAT-u, jesli ogolnie
    place bardzo maly podatek VAT, lub wcale (firma dziala na stracie lub zero -
    mam spore koszta). Czy w takim ukladzie jesli nie mam z czego oliczyc VAT-u
    z danego miesiaca, to Urzad Skarbowy robi mi po prostu z miesiaca na miesiac
    zwrot?
    Moze ktos juz to praktykowal, jak stosunkuje sie do tego Urzad, czy mozna
    sie spodziewac systematycznych zwrotow, czy nie robia jakichs dodatkowych
    kontroli itp?
    Pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2004-03-24 17:56:37
    Temat: Re: leasing i zwrot VAT?
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-24 17:23, osoba przedstawiająca się jako "MagdaK." napisała
    co następuje:

> [...]
    > z danego miesiaca, to Urzad Skarbowy robi mi po prostu z miesiaca na miesiac

    W zeszłym roku zawieszałem na pewien czas działalność. Miałem lekką
    nadpłatę VAT i w ostatniej deklaracji przed zawieszeniem zaznaczyłemn
    żeby mi tą nadpłatę zwrócili. Jakieś 3 tygodnie później dostałem
    wezwanie do US. Okazało się że chodzi o to zaznaczenie.
    Zostałem pouczony, że przy mojej działalności (sprzedaż usług tylko na
    22%) nie ma możliwości otrzymania zwrotu nadpłaconego podatku, nawet
    gdybym likwidował działalność. Zwroty otrzymują tylko podomioty, które
    sprzedają z mniejszą stawką niż kupują (np. kupują na 22% a sprzedają na
    7%). W moim przypadku jedyną możliwością VAT mogę odebrać tylko i
    wyłącznie od moich klientów.
    Nie wiem czy Ci to coś pomogło ale tyle mogę w tej sprawie napisać :)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-04-02 10:27:58
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/24/2004 6:56 PM, Pe.Ka wrote:
> [...]
    > wyłącznie od moich klientów.
    > Nie wiem czy Ci to coś pomogło ale tyle mogę w tej sprawie napisać :)

    W sytuacji leasingu zwrot watu jest równie prawdopodobny, jak lot na
    księzyc na koszt skarbu państwa.
    Leasing to bardzo fajna rzecz, bo jeżeli zechcesz wykupić samochód za
    tzw. ostatnią ratę inaczej niż jako DG lub jeżeli kupi go inna osoba, to
    za cenę rynkową, czyli efektywnie za samochód zapłacisz dwa razy.
    Podobnie przy sprzedaży, etc. należy naliczyć i odprowadzić VAT -
    konkludując leasing jest opłacalny dla firmy, która cierpi na brak
    kosztów i nadmiar VAT-u.
    Ponadto firma leasingowa bierze kredyt, więc w rzeczywistości ponosi się
    koszt kredytu i dzierżawy.
    Ponadto: firma leasingowa dokonuje zwykle cesji na rzecz banku, więc
    ewentualne użeranie ma miejsce z bankiem, a ten nie musi się procesować,
    bo ma lepsze narzędzia do walenia klienta w zęby.

    Nawet gdyby zwrot VATu był możliwy, to jego żądanie implikuje zwykle
    kontrolę, która, nawet jeżeli niczego się nie doszuka, to co najmniej
    utrudnia pracę.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-04-02 19:04:09
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

> [...]
    >
    > Nawet gdyby zwrot VATu był możliwy, to jego żądanie implikuje zwykle
    > kontrolę, która, nawet jeżeli niczego się nie doszuka, to co najmniej

    Czyli lepiej wziasc go w kredyt na firme, VAT odzyskac jednorazowo i final?
    Magda