PracaGrupypl.praca.dyskusje › kursy korespondencyjne......

  • 1. Data: 2002-02-18 11:06:25
    Temat: kursy korespondencyjne......
    Od: "boni & klajd" <b...@w...pl>

    Witam!!!

    jestem wlascicielem kilku portali internetowych, od kilku miesiecy staralem
    sie o sponsorow i w koncu sa.

    w zwiazku z powyzszym chce zatrudnic kilku redaktorow, ktorzy pisaliby na
    portale, ale ma byc to praca dorywcza i nie zajmujaca poszczegolnym osobom
    wiecen niz 1h dziennie.
    Praca ma być wykonywana poza siedziba firmy (w domu kazdego pracownika - w
    sumie mozna pracowac gdziekolwiek, gdzie jest dostep do internetu)
    Praca ma byc wykonywana przez dluzszy okres czasu przez wiekszosc osob. Ale
    moze sie zdarzyc ktos na krotki okres czasu.

    niektore osoby pracuja juz w innych firmach, a kilka nadal sie uczy (szkola
    srednia i studia wyższe).

    3 mieszkaja ponad 250 km ode mnie. Czy mozna podpisac umowe o prace za
    pomoca poczty ???

    Jak to rozwiazac prawnie, prosze o porade.

    z gory dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2002-02-18 14:11:08
    Temat: Re: kursy korespondencyjne......
    Od: krislob <k...@w...pl>

    U?ytkownik "Limfo" <spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a> napisa? w
    wiadomo?ci news:3c6d9364.4005900@news.vogel.pl...

    > a potem to juz
    > krakowskim targiem :)))

    Pod warunkiem, ?e to pracodawca wyjdzie z propozycj?
    takiego podzia?u. Wtedy dzielisz si? jego po?ow? "krakowskiego targu".

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 3. Data: 2002-02-19 16:46:15
    Od: Barbara TOMASZEWSKA <b...@s...waw.pl>

    > nie kumam. on placi 50% podatku, bo placi mi za prawa autorskie ?
    > przeciez to bez sensu...
    1100 z 11000 to 50% ???

    gwoli scislosci:
    podatek placisz TY, ale odprowadza go do urzedu skarbowego pracodawca,
    potracajac go z Twojego wynagrodzenia.

    poniewaz umowa byla z przeniesieniem praw autorsich, to TOBIE nalezy sie
    50% kosztow uzyskania przychodu - wiec z 11,000 jakie firma ma dla Ciebie
    az 5,500 poszlo na "koszty" czyli NIE jest opodatkowane,
    pozostale 5,500 jest opodatkowane ryczaltowa stopa
    dla umow zlecen i o dzielo: 20%. 20% z 5,500 = 1,100.

    teraz ile masz do lapy? to co firma miala dla Ciebie pomniejszone
    co Ci stracila zeby odprowadzic do USK. 11,000 - 1,100 = 9,900.

    bardzo ladna kwota, gratuluje! :-)

    pozdrawiam

    romek