PracaGrupypl.praca.dyskusje › kursy Cisco

  • 1. Data: 2004-03-07 21:52:27
    Temat: kursy Cisco
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    Czy opłaca się to dziś robić? Przewertowałem archiwa grup
    dyskusyjnych, ale są tam wypowiedzi sprzed kilku lat. Jak sytuacja
    wygląda dziś?
    Rozumiem, że CCNA to za mało, jak już zaczynać to po to, żeby skończyć
    CCNP?
    Ile w sumie to kosztuje (materiały, egzaminy, kursy)? Czy CCNA jest
    konieczne do zdobycia CCNP? Jak wygląda kwestia egzaminów? Czy można
    podejść do egzaminu nie kończąc kursu w akademii cisco?
    Gdzie w Polsce organizowane są kursy i egzaminy CCNP?
    Jeśli nie cisco to co?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 2. Data: 2004-03-07 23:54:30
    Temat: Re: kursy Cisco
    Od: "Gerard" <g...@w...pl>

    Witam

    A systuacja wygląda tak z CCNA:
    znam ze 20 osób co ma te certyfikaty i co ???
    Nie mają pracy tylko papierek. Owszem mają jakieś drobne zlecenia ale to i
    bez certyfikatu można znaleść. Na pewno w jakiś tam sposób się przydają, ale
    obecnie tyle osób już je ma że nie wiem czy jest sens je robić. Po prostu
    dla mnie jest to darme wyrzycanie pieniędzy.

    Co innego CCNP to już jest dobre tylko trzeba się zastanowić czy jest to tak
    łatwo skończyć. Jak skończysz to to ok. Tylko najpierw trza CCNA miec.

    Zreszto poczytaj:
    http://www.cisco.com/global/pl/cnap/

    Pozdrawiam
    Gerard Gawek

  • 3. Data: 2004-03-08 01:28:07
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

> [...]
    > łatwo skończyć. Jak skończysz to to ok. Tylko najpierw trza CCNA miec.

    No właśnie interesuje mnie CCNP - jakie są korzyści z posiadania tego?
    Chciałbym, żeby ewentualnie zainwestowane pieniądze się zwróciły.
    Znasz kogoś kto ma taki papier?

    > Zreszto poczytaj:
    > http://www.cisco.com/global/pl/cnap/

    Dzięki, ale wciąż nie wiem ile to CCNP kosztuje. Czy podejście do
    egzaminu CCNA/CCNP kosztuje 150$, czy trzeba zaliczać egzamin po
    każdym semestrze CCNA/CCNP (czyli 2x4x150$)? Bo sam kurs CCNA
    wyszedłby ok. 2000zł, kurs CCNP nie wiem ile
    http://cnap.ics.agh.edu.pl/zapisy.php <- tu napisali że 1900 PLN, mam
    nadzieję, że to za cały CCNP, a nie za każdy semestr.

    Nie wiem czy warto w to się ładować - na razie się tylko zastanawiam,
    bo te certyfikaty dość dużo kosztują :-(

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 4. Data: 2004-03-08 07:36:33
    Od: "Gerard" <g...@w...pl>

> [...]
    >http://cnap.ics.agh.edu.pl/zapisy.php <- tu napisali że 1900 PLN, mam
    >nadzieję, że to za cały CCNP, a nie za każdy semestr.

    Obawiam się jednej rzeczy że to nie za całóść tylko za semestr. A chyba
    potem i tak kończy sie exzaminem za który trza zapłacić.
    Tylko trwa krócej od CCNA.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-03-08 08:54:57
    Od: "Mariusz T." <m...@n...invalid>

    Dnia 2004-03-08 02:28, Bremse napisał(a) :

> [...]
    >
    > Nie wiem czy warto w to się ładować - na razie się tylko zastanawiam,
    > bo te certyfikaty dość dużo kosztują :-(

    Podejście do egzaminu to 150$ + zazwyczaj ok 70 zł dla ośrodka. CCNA to
    jeden egzamin. CCNP to dodatkowe 3 lub 4. Zdajesz we wszystkich
    ośrodkach Prometric i VUE (lista np na http://www.prometric.com), w
    Polsce z większych firm to np CSS i Altkom. Żadne kursy nie są wymagane,
    choć pomocne. Resztę znajdziesz na http://www.cisco.com/go/certification

    Czy się opłaca - nie licz na to, że po zdobyciu CCNA lub nawet CCNP
    pracodawcy będą leżeli u Twych stóp, to już nie te czasy. Choć
    oczywiście, papier może kiedyś pomóc. Wchodź w to, jeśli temat Cię
    interesuje i masz na czym poćwiczyć, inaczej nie ma sensu. Więcej
    dyskusji na ten temat znajdziesz w archiwum newsowym googla.

    --
    Pozdrawiam*Mariusz T.****************mariusz421*na*wp*kropka*pl******
    "Ja nawet śpiąc potrafię odróżnić różowego sprzedawczyka Czang Kaj-Szeka