PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszt "utrzymania" pracownika...

  • 1. Data: 2004-01-13 00:21:32
    Temat: koszt "utrzymania" pracownika...
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Witajcie

    Dzis dorwalem sie do kalkulatora wynagrodzen, po obliczeniu paru moich
    pensji (jeszczy gdy pracowalem na etacie), doszedlem do wniosku, ze w
    Polsce z praca nie bedzie lepiej, dopoty rzad nie zmieni stawek
    podatkow, nie zreformuje ZUSu i innych pierdółek, na ktore ida
    pieniadze z naszej krwawicy :).

    Otoz z przykladowych zarobkow 4000 brutto na um. o prace:
    Wynagrodzenie brutto: 4 000,00 zł
    Koszty uzyskania: 102,25 zł
    ZUS cz. Pracownika: 748,40 zł
    Podstawa do opodatkowania: 3 149,00 zł
    Podatek: 302,10 zł
    Ubezpieczenie zdrowotne: 268,26 zł
    Podlegajšce odliczeniu: 252,00 zł
    Wynagrodzenie netto: 2 681,24 zł
    ZUS cz. Pracodawcy: 802,40 zł

    Koszty zatrudnienia: 4 802,40 zł

    Do reki dostajemy 2 681 plz, a pracodawce kosztuje to 4 802! prawie
    2200 plz idzie na roznego rodzaju podatki... po prostu PARANOJA, nic
    wiec dziwnego, ze PD kombinuja, zatrudniaja na czarno, um. zlecenie,
    um. o dzielo.
    Sam ZUS w tym wypadku wynosi ponad 1500 plz, i gdzie te pieniadze
    pojda, gdy czlowiek umrze w wieku 60/65 lat? NASA powinna zajac sie
    efektem Czarnej Dziury, nie hen daleko, gdzies w kosmosie, ale tu u nas
    , w Polsce :)... ech...

    Tak wiec, jesli zaczniecie kogos atakowac, pomyslcie czy aby czasem
    slusznie postapicie, napadajac na PD...

    ps. nie jestem pracodawca, nie mam etatu...takie to czasy, taki to rzad
    :(, od paru lat na um. o dzielo :)

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 2. Data: 2004-01-13 08:01:44
    Temat: Re: koszt "utrzymania" pracownika...
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    ErkA
    > ps. nie jestem pracodawca, nie mam etatu...takie to czasy, taki to
    > rzad :(, od paru lat na um. o dzielo :)

    Widzisz - ale sa gornicy, kolejarze i kilka innych grup spolecznych ktorzy
    maja to w dupienalezalo przez ostatnie 50 lat.
    Gdyby drastycznie zmniejszyc obiazenia przez rok, dwa, trzy nie byloby kasy
    (nie od razu powstalyby nowe miejsca pracy) i wprowadzajaca to partia
    przegrywa wszystko na n wyborow. Nikt na to nie pojdzie. Ludzie nie
    rozumieja i juz masz spirale niemoznosci.