PracaGrupypl.praca.dyskusje › kontrola finansów w spółce

  • 1. Data: 2003-08-19 19:33:37
    Temat: kontrola finansów w spółce
    Od: "gala" <g...@d...pl>

    ponad 1 rok temu zostalem wspolnikiem spolki
    wplacilem 2,500 zloty jako udzial...
    bylem jedna z ok 10 osob...
    w sumie spolka na starcie miala ok 70.000 zloty kapitalu
    zawiazalismy spolke "z .o.o"

    po roltora roku czasu dzialalnosci okazalo sie, ze na koncie nie ma
    pieniedzy
    a reszte pieniedzy gdzies wcielo...
    postanowilem, ze zrobie kontrole finansów...
    wystosowalem pismo do zarzadu (bo tak trzeba bylo oficjalnie),
    w ktorym zarzadalem przedstawienia wyciagów z konta, rachunki etc...
    ogólnie cała finansówka...

    do tej pory nie otrzymalem odpowiedzi, a mija wlasnie termin jej uzyskania.

    chcialbym sie dowiedziec, czy istnieje prawna mozliwosc weryfikacji obiegu
    finansow w spolce, w ktorej mam udzialy...
    co moge zrobic, aby dowiedziec sie, jak zostaly "przejedzone" pieniadze
    ktore wplacilem...
    jestem zdania, ze gdyby nie bylo nic do ukrycia, to koledzy powinni
    przedstawic
    mi te papiery, jednak oni jakos nie za bardzo maja ochote !

    co poczac w takiej sytuacji ?
    prosze o jak najdokladniejsze informacje.
    jednak za wszystkie bede wdzieczny.

    pozdrawiam

    daniel

  • 2. Data: 2003-08-19 20:17:47
    Temat: Re: kontrola finansów w spółce
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "gala" <g...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi te papiery, jednak oni jakos nie za bardzo maja ochote !
    >
    > co poczac w takiej sytuacji ?
    > prosze o jak najdokladniejsze informacje.

    Ja bym nasłał kontrolę skarbową. Im wcześniej tym lepiej, bo później mozesz
    nie odzyskac swoich pieniędzy.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-08-20 06:10:37
    Od: "Toshi" <bonza[spam]@wp.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a) w wiadomości: ...
    >Ja bym nasłał kontrolę skarbową. Im wcześniej tym lepiej, bo później mozesz
    >nie odzyskac swoich pieniędzy.
    Obawiam sie, ze kontrola skarbowa zajmie sie tylko naleznosciami firmy wobec
    skarbowki, raporty moze utajnic i niewiele to Koledze pomoze... :-(
    Odtajnienie raportow moze nastapic na wniosek sadu, lub prokuratury. A to
    wszystko trwa, szczegolnie jezeli wspolnicy sa sprytni...

    Toshi
    pager 0642299084
    http://www.kaizen.cracow.pl
    icq 172046816; gg 5358021

  • 4. Data: 2003-08-20 20:11:20
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Czy nie bylo Walnego Zgromadzenia , na ktorym zarzad przedstawial
    sprawozdanie zarzadu, sprawozdanie finansowe itp? .
    Zgodnie z kodeksem handlowym wspolnik ma prawo w kazdej chwili
    przegladac dokumenty spolki. Napisz wiec szybko pismo do zarzadu
    powolujac sie na odpowiedni paragraf ,wyznaczajac dzien , w ktorym
    przyjdziesz te dokumenty ogladac ( godz itp) . Robi sie to w jej
    siedzibie . Mozesz miec ze soba osobe , ktora pomoze sie w tym
    wszystkim rozeznac choc tak naprawde to sa do zobaczenia 3 kwestie -
    kapital zalozycielski, zobowiazania , naleznosci .
    Ponadto przegladac dokumenty finansowe mozesz zboaczyc na co poszly
    pieniazki (np wyjazdy, dziwne zlecenia ). Zobacz tez dokladnie umowe
    spolki ( wazne).
    Powodzenia .
    Odpowiadasz do wysokosci udzialow , ale spiesz sie .