PracaGrupypl.praca.dyskusje › klauzula tajne

  • 1. Data: 2004-01-16 17:41:12
    Temat: klauzula tajne
    Od: "Ula G" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Prosze aby ktos z Panstwa mi wyjasnil, co oznacza nastepujacy wpis w
    ogloszeniu o prace:
    "Wymagania konieczne:
    - poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli "tajne", "????
    Ogloszenie dot. pracy w Sluzbie Cywilnej.

    W jakiej formie takie poswiadczenie wystepuje? Czy potrzebne sa do tego
    jakies szczegolne kursy, uprawnienia, kwalifikacje???

    Ula

  • 2. Data: 2004-01-16 18:37:21
    Temat: Re: klauzula tajne
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Ula G" <a...@N...gazeta.pl> napisał(a) tak:
> [...]
    >
    > W jakiej formie takie poswiadczenie wystepuje? Czy potrzebne sa do tego
    > jakies szczegolne kursy, uprawnienia, kwalifikacje???

    Było już tu kiedyś o tym, ale powtórzę.
    Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli 'tajne' to jeden z
    wyższych poziomów, oznacza dostęp do materiałów oznaczonych taką klauzulą.
    Są następujące: zastrzeżone, poufne, tajne, ściśle tajne. Poświadczenie
    bezpieczeństwa można otrzymać tylko przez pracodawcę. Jest w firmie
    zazwyczaj ktoś na etacie ds. spraw bezpieczeństwa, czy jakoś tak, kto
    występuje do odpowiednich organów. Samemu nie można dostać takiej klauzuli
    czy też zrobić kursu. Wszystko polega tylko na sprawdzeniu życiorysu
    petenta. 'Tajne' - do tego już się trzeba spowiadać z kontaktów
    zagranicznych, wyjazdów, znajomych zagranicznych, sytuacji materialnej,
    kredytów...

    Jerzy

  • 3. Data: 2004-01-16 18:42:49
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > W jakiej formie takie poswiadczenie wystepuje? Czy potrzebne sa do tego
    > jakies szczegolne kursy, uprawnienia, kwalifikacje???

    Witam
    Aby otrzymać takie poświadczenie musisz wypełnić bardzo długą i dokładną
    ankietę osobową , którą przesyła się do ABW i tą ankietę oficerowie ABW
    przeglądają i wydają lub nie zezwolenie na pracę z materiałami niejawnymi.
    Ankietę do ABW przesyła zakład pracy a nie ty samodzielnie. Powyszżą ankietę
    znajdziesz na stronie internetowej ABW w treści ustawy ( jako zał. do ust. )o
    ochronie informacji niejawnych. Pozdrawiam.