PracaGrupypl.praca.dyskusjeklauzula tajne › Re: klauzula tajne
    From: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: klauzula tajne
    Date: Fri, 16 Jan 2004 19:37:21 +0100

    "Ula G" <a...@N...gazeta.pl> napisał(a) tak:
    > Witam!
    >
    > Prosze aby ktos z Panstwa mi wyjasnil, co oznacza nastepujacy wpis w
    > ogloszeniu o prace:
    > "Wymagania konieczne:
    > - poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli "tajne", "????
    > Ogloszenie dot. pracy w Sluzbie Cywilnej.
    >
    > W jakiej formie takie poswiadczenie wystepuje? Czy potrzebne sa do tego
    > jakies szczegolne kursy, uprawnienia, kwalifikacje???
    >
    > Ula

    Było już tu kiedyś o tym, ale powtórzę.
    Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli 'tajne' to jeden z
    wyższych poziomów, oznacza dostęp do materiałów oznaczonych taką klauzulą.
    Są następujące: zastrzeżone, poufne, tajne, ściśle tajne. Poświadczenie
    bezpieczeństwa można otrzymać tylko przez pracodawcę. Jest w firmie
    zazwyczaj ktoś na etacie ds. spraw bezpieczeństwa, czy jakoś tak, kto
    występuje do odpowiednich organów. Samemu nie można dostać takiej klauzuli
    czy też zrobić kursu. Wszystko polega tylko na sprawdzeniu życiorysu
    petenta. 'Tajne' - do tego już się trzeba spowiadać z kontaktów
    zagranicznych, wyjazdów, znajomych zagranicznych, sytuacji materialnej,
    kredytów...

    Jerzy