PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak z zasilkiem z UP jesli....?

  • 1. Data: 2004-01-16 17:13:28
    Temat: Jak z zasilkiem z UP jesli....?
    Od: "Rumianka" <k...@w...pl>

    Witajcie!
    Pracowalam przez ostatnich 7 lat w duzej korporacji. Wyplacono mi odprawe w
    wys. 2 pensji w koncowce grudnia. Teraz zlozylam papiery do Urzedu Pracy
    (ZUS, zasilek itd) Czy ta odprawa aby nie przeszkodzi w otrzymaniu zasilku?
    Jak to jest?
    Dzieki, Rumianka.

  • 2. Data: 2004-01-16 20:29:10
    Temat: Re: Jak z zasilkiem z UP jesli....?
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Rumianka" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wys. 2 pensji w koncowce grudnia. Teraz zlozylam papiery do Urzedu Pracy
    > (ZUS, zasilek itd) Czy ta odprawa aby nie przeszkodzi w otrzymaniu

    Odprawa nie ma wpływu na przyznanie zasiłku po takim czasie pracy tylko
    strona rozwiązująca umowę.
    Jeśli rozwiązanie nastąpiło z winy pracodawcy i tak jest napisane na
    świadectwie pracy to zasiłek ci się należy.

  • 3. Data: 2004-01-16 20:38:16
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > Jeśli rozwiązanie nastąpiło z winy pracodawcy i tak jest napisane na
    > świadectwie pracy to zasiłek ci się należy.

    ma znaczenie kiedy sie zarejestrujesz, zasilek jest pomniejszany o okres
    odprawy, jesli zarejestrujesz sie w okresie, za ktory zostala ona wyplacona,
    art.27 !!!!!!!!!!!!!1

    Jean

  • 4. Data: 2004-01-17 11:49:35
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > odprawy, jesli zarejestrujesz sie w okresie, za ktory zostala ona
    wyplacona,
    > art.27 !!!!!!!!!!!!!1

    art. 27 czego?
    Rejestracja i przyznanie zasiłku następują na podstawie Świadectw pracy na
    których mowy o odprawie nie ma.
    A wysokość zasiłku jest przyznawana według pełnych przepracowanych lat.
    Też dostałam odprawę, zarejestrowałam się i dostałam zasiłek adekwatny do
    przepracowanych lat.
    Nic mniej, nic więcej.

  • 5. Data: 2004-01-17 22:37:05
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bam" <N...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A wysokość zasiłku jest przyznawana według pełnych przepracowanych lat.
    > Też dostałam odprawę, zarejestrowałam się i dostałam zasiłek adekwatny do

    Prawdopodobnie przedpisca pomylila odprawe z odszkodowaniem za skrocony
    okres wypowiedzenia. Z tym, ze i wtedy to chyba okres wyplacania zasilku nie
    ulega skroceniu, jedynie jego naliczanie moze rozpoczac sie dopiero po
    uplywie okresu za ktory bylo wyplacane odszkodowanie. Ale moze byc, ze
    przepisy interpretowane sa, aby obciac okres zasilkowy, jesli ktos sie
    zarejestrowal w chwili, gdy nie moae miec jeszcze zaasilku?

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 6. Data: 2004-01-19 08:05:19
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przepisy interpretowane sa, aby obciac okres zasilkowy, jesli ktos sie
    > zarejestrowal w chwili, gdy nie moae miec jeszcze zaasilku?

    Nie są tak nadinterpretowanie, tylko takie są:

    Ustawa o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu

    Art. 25 pkt 8 Okres pobierania zasiłku, o którym mowa w ust. 1 i 5, ulega
    skróceniu [...] o okres nieprzysługiwania zasiłku z przyczy wymienionych w
    art. 27 ust. 1 i 3.

    Art. 27 ust 1 Prawo do zasiłku nie przysługuje bezrobotnemu, który:
    [...]
    pkt 6 otrzymał odszkodowanie za skrócenie okresu wypowiedzenia umowy o
    pracę..

    Z tych dwóch przepsiów wynika, że jeśli osoba zrejestruje się w okresie, za
    który dostała odszkodowanie, to zasiłek skraca się...

    Jean się rozpędził :) To dotyczy tylko odszkodowania.

    3mcie się.

    Ps. Jednak i odprawy może dotyczyć, ale... tylko w przypadku górników.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski