PracaGrupypl.praca.dyskusje › kafejka internetowa

  • 1. Data: 2003-04-29 11:47:35
    Temat: kafejka internetowa
    Od: "Ejka" <e...@p...onet.pl>

    Witam!!!
    Zanim zwrócę się do grupy z prośbą o radę przedstawię po krótce w czym
    rzecz.
    Zastanawiam się wraz z mężem nad otwarciem kafejki internetowej. Dysponujemy
    własnym lokalem o pow. 31 m2, który obecnie stoi pusty. Problem w tym, że
    ten lokal znajduje się na terenie nowowybudowanego osiedla domków jedno- i
    wielorodzinnych więc z dala od centrum Gdańska. Istnieją trudności z
    wynajęciem go ponieważ wszelkie próby prowadzenia jakiejś działalności nie
    zdały egzaminu ze względu na "świeżość" osiedla i pobliski supermarket.
    Zastanawiamy się czy taka kafejka miałaby szansę na przetrwanie, czy
    zdołałaby "zwabić" młodzież, która nie bardzo wie co ze sobą zrobić. W końcu
    nie wiemy też czy musielibyśmy spełnić jakieś warunki niezależne od nas
    oprócz zakupu sprzętu, połączenia internetowego itd, itp. Dodam, że lokal
    znajduje się na parterze budynku mieszkalnego.
    Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, Ejka

  • 2. Data: 2003-04-29 12:22:52
    Temat: Re: kafejka internetowa
    Od: "KrzysztofM" <krzysiek@_NOSPAM_dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Ejka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...
> [...]
    > znajduje się na parterze budynku mieszkalnego.
    > Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, Ejka

    podstawowa kwestia - czy te domki jednorodzinne nie mają np. już podłączenia
    telewizji kablowej, która może zaoferować internet?? - bo wtedy to raczej
    nie opłacalnym by było zakładać kafejke, jeśli wszyscy mogą mieć net w domu.

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2003-04-29 12:26:33
    Od: "iceman" <s...@c...org>

> [...]
    > znajduje się na parterze budynku mieszkalnego.
    > Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, Ejka

    Witaj.
    Szczeze mowiac chyba nie najlepszytm pomyslem jest zakladanie caffe. Wiem
    cos o tym, gdyz sam bylem adminem 3 takowych w centrum miasta. Zyski marne,
    koszty duze, lokalizcja nieciekawa (sąsiedztwo domow mieszkalnych) a
    sasiedzi takich lokali potrafia utrudnic zycie. Jedyna szansa zeby wyjsc
    jakos jeszcze na kawairence musiala bys swiadczyc uslugi typu dostarczanie
    internetu dla domow co moze na dluzsza mete prowadzic do spadku zyskow z
    kawiarenki. Ale cos trzeba robic.

    pozdrawiam
    iceman

  • 4. Data: 2003-04-29 12:44:09
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Jeżeli poza posiadaniem lokalu macie cokolwiek pojęcia o "sieciowaniu", to
    pomyślcie lepiej o dostarczeniu internetu bezpośrednio ludziom do domu.
    Koszt łącza będzie taki sam, jak dla kafejki, odpadnie koszt komputerów, a
    sądzę, że więcej na tym zarobicie, niż na kafejce. Kafejki, odkąd tanieją
    oferty TPSA, zaczynają odchodzic do lamusa. KAżdy woli miec net w domu i za
    ryczałtową opłatą. A lokal - no cóż, przyda się na biuro...

  • 5. Data: 2003-04-29 14:07:50
    Od: "przemo77" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ten lokal znajduje się na terenie nowowybudowanego osiedla domków jedno- i

    A ja mam pomysl na zarobienie dobrej kasy w tym lokalu. Otworzcie po prostu
    monopolowy - koniecznym asortymentem jest tanie wino i tanie piwo (nie musi
    byc smaczne, wazne by bylo tanie) Oczywiscie trzeba bedzie dac lapowke za
    wydanie zgody na sprzedaz alkoholu w takim miejscu, ale gwarantuje ze kasa
    zainwestowana szybko sie zwroci, a i inwestycje w wyposazenie lokalu nie
    beda duze (lodowka, kasa fiskalna, jakas lada i stare polki na poczatek
    starcza - mozna tez pomyslec o postawieniu tanich plastykowych stolikow z
    parasolami na zewnatrz, wtedy bedzie jeszcze wiecej meneli skorych do
    sporzycia winka w kulturalnych warunkach)

    PS: Wcale nie zartuje, jest to powazna rada. Spojrzcie jaki interes w dobie
    kryzysu naljepiej prosperuje - podle sklepiki z winem. W koncu w kraju jest
    coraz wiecej biednych ludzi, a tacy najbardziej lubieja utopic smutki w
    alkoholu (tanim).

  • 6. Data: 2003-04-29 15:30:48
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "iceman" <s...@c...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > internetu dla domow co moze na dluzsza mete prowadzic do spadku zyskow z

    Święta racja. U mnie na osiedlu była kawiarenka. Padła, gdy na osiedlu
    założono sieć.
    Chyba najlepsze wyjście, to świadczenie usługi dostarczenia netu do domów, a
    poza tym, w tym dodatkowym pomieszczeniu możesz świadczyć usługi typu:
    drukowanie, skanowanie, archiwizacja danych, przepisywanie prac, sprzedaż
    podzespołów i gotowych zestawów komputerowych, sprzedaż dyskietek i płyt
    CD-R i CD-RW itp.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 7. Data: 2003-04-29 15:42:35
    Od: "przemo77" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pearl" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b8m66l$dlb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > podzespołów i gotowych zestawów komputerowych, sprzedaż dyskietek i płyt

    eee - koszty zakupu duze, a zyski mizerne. Nadal obstaje przy monopolowym

  • 8. Data: 2003-04-29 18:18:34
    Od: "jacek kowal" <j...@h...com>

> [...]
    > znajduje się na parterze budynku mieszkalnego.
    > Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, Ejka

    moim zdaniem powinniście zrobić rekonesans ilu jest tam młodych ludzi
    którczy byliby w stanie finansowo i fizycznie zjawić się w kafejce (bo
    zwykle tacy najczęsciej chodzą do Internet CAFE.)
    możecie także pomyśleć o jakiś promocjach i sprawdzeniu cen u konkurencji
    no i wystrój lokalu powinie zachęcać i przyciągać

  • 9. Data: 2003-04-29 19:18:52
    Od: Nuno <n...@p...com>

    On Tue, 29 Apr 2003 16:07:50 +0200, in pl.praca.dyskusje you wrote:

> [...]
    > coraz wiecej biednych ludzi, a tacy najbardziej lubieja utopic smutki w

    Tu się zgadzam w 100%
    Idzie bieda, a wiadomo człowiek nie wielbłąd - pić musi ;-)
    Monopolowy to dobry pomysł (poważnie). Na drugim miejscu jest sklep
    spożywczy.

    U nas w Szecinie masę sklepów upadło w centrum(jakieś garnitury,
    księgarania itp.) Kto w dzisiejszch czasach kupuje książki (niestety) :-(
    Na ich miejsce powastają właśnie spożywcze z alkoholami, i trzymają się
    dobrze.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-04-29 21:18:58
    Od: "Tadeusz Łapanowski" <t...@N...gazeta.pl>

    Ejka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, Ejka
    >
    > Młodzież napewno przyjdzie bo woli być ze sobą , ale sprawdż czy lokatorzy
    się zgodzą bo taka kawiarenka to jednak większy ruch w okolicy budynku i
    niekiedy głośniejsze zachowanie, dlatego starsi mogą po uruchomieniu was
    atakować