PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak odzyskac wyplate ??

  • 1. Data: 2003-04-29 07:55:45
    Temat: Jak odzyskac wyplate ??
    Od: "Monsoft" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie, bo pewnie sa tu osoby, kotre same lub znaja kogos, kto byl w
    podobnej sytuacji.
    Minaowicie, moja zona ma problem z wyegzekwowaniem wyplaty za prace podjeta
    na umowe-zlecenie w jednej z Lubinskich firm zajmujacych sie gospodarka
    mieszkaniowa. Pracowala na stanowisku sekretarki przez miesiac, ale zwolnila
    sie bo prezes firmy cos krecil.
    Teraz jest maly problem, bo koles nie ma ochoty wyplacic wyplaty.

    I tu mam pytanie. Jakie sa mozliwosci odzystania wyplaty ? Sad Grodzki, a
    moze zalozenie sprawy z powodztwa cywilnego?
    Przydalo by sie odzyskac wyplate + odsetki.

    A wogole to czy gra jest warta swieczki, bo znajadz dzialanie naszych sadow
    to moze sie ciagnac w nieskonczonosc, no i jeszcze oplaty.

    Pozdrowka
    Monsoft

  • 2. Data: 2003-04-29 08:23:00
    Temat: Re: Jak odzyskac wyplate ??
    Od: "Shuwar" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Monsoft" <m...@p...onet.pl> napisał

[...]

    Jeśli na umowie zleceniu był podany termin wykonywania pracy, np dwa
    miesiące,a zona przestala wykonywac prace juz po 1 miesiącu, wowczas jest to
    jednoznaczne z niewywiązaniem się z umowy i, jeśli nie jest to w inny sposób
    opisane w umowie, w takiej sytuacji praca uważana jest za niewykonana.
    Zleceniodawca ma wówczas prawo do niewypłacania wynagrodzenia.

    Analogiczna sytuacja jest w przypadku umowy zlecenia wykonania pewnej
    aplikacji do zadanego terminu. Jeśli termin ten przekroczę, wówczas
    zleceniodawca może poprostu podziękować mi za współpracę, a jeśli na umowie
    zapisane są jeszcze jakieś dodatkowe warunki, np odpowiedzialność finansowa
    za niewywiązanie się z terminów, wówczas poniosę dodatkowe konsekwencje.

    Pozdrawiam
    Shuwar

    ======
    $ Domowe Finanse, Budżet, Planowanie Wydatków, Bilans, Konto,
    $ Oszczędności, Wydatki, Przychód, Rozchód, Zarządzanie Pieniędzmi
    $ to proste z programem ShuCASH 4NE
    $ http://shucash.boo.pl
    ======

  • 3. Data: 2003-04-29 08:31:50
    Od: "Monsoft" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shuwar" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    finansowa
    > za niewywiązanie się z terminów, wówczas poniosę dodatkowe konsekwencje.

    Znaczy sie to o tym wiem, bo czesto robie cos na umowe-zlecenie lub umowe o
    dzielo, ale nigdy nie mialem problemu wyplata pieniedzy.
    Zona miala umowe na 1 miesiac, a pozniej miala byc umowa na stale, tak wiec
    ona wywiazala sie z umowy w 100%.

    Pozdrowka
    Monsoft

  • 4. Data: 2003-04-29 09:00:15
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Monsoft" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    sadow
    > to moze sie ciagnac w nieskonczonosc, no i jeszcze oplaty.

    Przedwoń do sądu pracy to ci podpowiedzą co robić.
    Pieniądze jak najbardziej są do odzyskania.

  • 5. Data: 2003-04-29 09:10:47
    Od: "przemo77" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Przedwoń do sądu pracy to ci podpowiedzą co robić.
    > Pieniądze jak najbardziej są do odzyskania.

    oprocz tego polecam naslac kontrol z PiP - nie masz pojecia jak to dobrze
    robi dla przestrzegania przepisow w firmie.

  • 6. Data: 2003-04-29 10:00:12
    Od: Ireneusz Pełech <i...@c...com.pl>

    Użytkownik KK napisał:

    > Przedwoń do sądu pracy to ci podpowiedzą co robić.
    > Pieniądze jak najbardziej są do odzyskania.

    Juz to zrobilem. Babka powiedziala, ze sad grodzki to zalatwi, ale
    znajadz czas reakcji to nasze dzieci moze to otzymaja (btw. jeszcze nie
    mamy dzieci).

    --
    Pozdrowka
    Monsoft

    ->Atari Internet Magazyn <-
    http://www.atari.cuprum.com.pl

    -> Usługi informatyczne <-
    http://www.monsoft.republika.pl

  • 7. Data: 2003-04-29 23:49:52
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    > Przedwoń do sądu pracy to ci podpowiedzą co robić.
    > Pieniądze jak najbardziej są do odzyskania.

    Umowa zlecenia nie podlega pod sad pracy
    Musi założyc sprawe z powództwa cywilnego o zapłate
    np. nakaz zapłaty
    ale wczesniej niech wysle wezwanie do zapłaty
    Odpowiedni Sąd Rejonowy w Lubinie
    Wydział Cywilny

    z Sądu Pracy odrzuca wiec szkoda czasu

  • 8. Data: 2003-04-29 23:53:13
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    > oprocz tego polecam naslac kontrol z PiP - nie masz pojecia jak to dobrze
    > robi dla przestrzegania przepisow w firmie.

    LUBIN to nie Warszawka - jak tak zrobi to juz nigdzie nie znajdzie pracy w
    Lubinie
    znam taką laske co juz wysłała 2 inspekcje do róznych firm
    dzisiaj robi na hali produkc cos tam
    a ma licencjat
    i wczesniejsze doswiadczenie

  • 9. Data: 2003-05-02 06:22:50
    Od: Ireneusz Pełech <i...@c...com.pl>

    A moze ktos byl w podobnej sytuacji i moze sie podzielic doswiadczeniami ?

    --
    Pozdrowka
    Monsoft