PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zapytac o wynagrodzenie?

  • 1. Data: 2003-03-12 10:29:43
    Temat: jak zapytac o wynagrodzenie?
    Od: " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl>

    We wszelkeich poradnikach pomagajacych przygotowac sie do interwiev zalecaja,
    zeby byc ostroznym z tym pytaniem.
    Starałam sie o stanowisko sekretarki/pracownika biurowego, najpierw ja
    mowiłam o sobie, potem pan zadawał pytania patrzac w moje cv, przedstawił mi
    swoja firmę, bo w ogłoszeniu podany był tylko nr tel. Zrobiłam dobre
    wrazenie i gdy rozmowa dobiegała konca pozwoliłam sobie zapytac sie na jakie
    wynagrodzenie moge liczyć. Pan się zaciał i powiedział, ze TO ZBYT WCZESNIE
    ZEBY O TYM ROZMAWIAC. Wg mnie powinni informować na ie możemy liczyc, nawet
    jesli nie jest rekrutacja nie jest zakonczona.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-12 10:44:08
    Temat: Re: jak zapytac o wynagrodzenie?
    Od: "b2d2" <modul@(olejolejolejto)gratka.pl>

    In article <b4n26n$cod$1@inews.gazeta.pl> , " nawrotka"
    <n...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > ZEBY O TYM ROZMAWIAC. Wg mnie powinni informować na ie możemy liczyc, nawet
    > jesli nie jest rekrutacja nie jest zakonczona.

    na końcu rozmowy, kiedy sprawa jest juz bliska szczesliwego finału:

    - bardzo się ciesze, że państwo jesteście poważnie zainteresowani moją
    ofertą, hmmm pozostaje jeszcze do wyjaśnienia kwestia warunków..."
    - taaaaak, warunków?...
    - W a r u n k ó w f i n a n s o w y c h.
    - aa no tak, no wiec mysle, ze w tej sytuacji, biorac pod uwage panskie
    doswiadczenie, wydaje mi sie, raczej, należy sie spodziewac, zakladając, tu
    trzeba by sie jeszcze skonsultowac...

    no ale w koncu cos wydusza z siebie. Podaje tez ile dostawalem na poprzednim
    stanowisku, to im ułatwia decyzję

    pozdr
    Pinio
    --
    "Bo jak się człowiek przejmie rolą sam pan wisz
    to zaraz plecy go rozbolą albo krzyż..."

  • 3. Data: 2003-03-12 10:44:35
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    nawet
    > jesli nie jest rekrutacja nie jest zakonczona.

    Jak przeglądałem oferty pracy w USA, to w każdej jest podana stawka od..
    do.. .
    Wiesz ile możesz się spodziewać. I tam rzeczywiście niezręcznie jest się
    pytać ile dostaniesz.
    Wiadomo, że dostaniesz powyżej tego od..., albo cie nie zatrudnią.
    U nas jeszcze do tego nie dorośliśmy.
    Ja się po prostu bezczelnie pytam jakie stawki firma przewiduje na tym
    stanowisku.

  • 4. Data: 2003-03-12 12:30:33
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > ZEBY O TYM ROZMAWIAC. Wg mnie powinni informować na ie możemy liczyc, nawet
    > jesli nie jest rekrutacja nie jest zakonczona.

    ja bym zrobila tak:
    pytam sie, pod koniec rozmowy, czy bede w prosesie rekrutacji miala
    okazje rozmawiac z ksiegowym/a.
    jesli nie, z kim i kiedy
    (na jakim etapie rekrutacji) bede mogla porozmawiac na temat
    wynagrodzenia?

    w duzych firmach na dane stanowisko sa juz ustawione widelki, i czesto
    ten od merytorycznego interview nie zna po prostu odpowiedzi na to
    pytanie i to nie jego broszka.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2003-03-12 17:14:36
    Od: "Arkadiusz Kunowski" <a...@N...gazeta.pl>

    Ja również sam zadaję to pytanie prowadzącemu rozmowę kwalifikacyjną, po
    udzieleniu odpowiedzi na wszystkie jego pytania. Zaczynam, że może zabrzmi to
    niezręcznie, ale planuję małżeństwo itd., albo rzucam inne hasła w tym duchu.
    Zakres widełek finansowych zawsze udało mi się usłyszeć.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2003-03-12 21:50:22
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Wed, 12 Mar 2003 11:44:35 +0100, gdy "KK"

> [...]
    >pytać ile dostaniesz.
    >Wiadomo, że dostaniesz powyżej tego od..., albo cie nie zatrudnią.

    W Polsce w taki sposob dziala Grafton (www.grafton.pl), no ale oni chyba
    sa wlasnie firmą amerykańską.

    pzdr
    r.

  • 7. Data: 2003-03-12 22:02:21
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    Chyba najlepiej zapytać zwyczajnie. Dla pracownika jest to najistotniejszy
    "parametr", więc nie ma nic dziwnego w pytaniu o wynagrodzenie. Można np.
    tak: "ponieważ pracuję dla pieniędzy, mam pytanie, ile będzie wynosić
    wynagrodzenie na tym stanowisku?" Jeśli nie chcą powiedzieć, bo niby za
    wcześnie na takie szczegóły, to "szkoda waszego i mojego czasu, jeśli na
    koniec nie dogadamy się w sprawach finansowych" albo "znam swoją wartość i
    jeśli zaproponujecie mniej, to nie podejmę pracy".
    Jeśli firma stawia na fachowość, to takie postawienie sprawy powinno dać
    pozytywny efekt, a jeśli najważniejsze jest dla nich znalezienie najtańszego
    pracownika, to pewnie zaproponują minimalną pensję.

    --
    Pozdrawiam