PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chorobowe -L4

  • 1. Data: 2003-03-12 07:47:47
    Temat: Chorobowe -L4
    Od: "J.K." <k...@t...gliwice.pl>

    Witam!
    Obecnie kodeks pracy przewiduje w przypadku chorobowego krótszego niż 6 dni,
    że pierwszy dzień będzie niepłatny. Czy w związku z tym mogę pierwszego dnia
    wybrać jeden dzień urlopu ? Jeżeli tak, to proszę mi powiedzieć kiedy muszę
    to zrobić.... zaraz na początku trwania L4 czy po powrocie do pracy.
    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2003-03-12 08:12:30
    Temat: Re: Chorobowe -L4
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > że pierwszy dzień będzie niepłatny. Czy w związku z tym mogę pierwszego dnia
    Urlop o kórym piszesz jest to urlop na tzw żadanie.Możesz go wykorzystać w
    każdym innym czasie ale nie w czasie:
    1.Czasowej niezdolności do pracy
    2.Odosobnienia w związku z chorobą zakaźną
    3.Powołania na ćw.wojskowe albo na przeszkolenie wojskowe na czas do 3 miesięcy
    4.Urlopu macierzyńskiego
    Ty spełniasz warunek pkt. 1 a więc takiego urlopu Ci nikt nie powinien
    udzielić. Patrz art.165 i 166 kp. Pozdrawiam.