PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest

  • 31. Data: 2003-12-14 17:26:57
    Temat: Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "mangha" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:brg6f0$90m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > W Polsce też pracodawca nie płaci - za macierzyski płaci ZUS.
    > Finansowo więc pracodawca na tym nie traci.
    > Co do zwolnienia kobiety - tu dotykamy innego problemu. IMO przepisy
    > dotyczące zwalniania pracownika w Polsce są nie przystosowane do
    > warunków rynkowych, są za mało elastyczne. Zresztą każdy może mieć na
    > ten temat właśne zdanie. Mi chodzi jedynie o to, żeby prawo chroniło
    > równoupranienie płci, także na rynku pracy.

    Ależ nasze prawo KONSERWUJE nierówność płci!!
    I Nina ma rację, że do kiedy się to nie zmieni (tj. pracodawca nie będzie
    dodatkowo ryzykował przyjmując kobietę) to będzie brał płeć pod uwagę. I
    żadne prawo mu tego w praktyce nie zabroni...

    Pzdr
    Brodek

  • 32. Data: 2003-12-14 17:31:55
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Nina...a czy nielegalni emigranci przebywajacy w usa zatrudniaja do siebie
    > pomoce domowe i nianki?
    > My w naszym kraju mamy relacje zarobki/koszty ustawione wlasnie na ich
    > poziomie.

    Nie prawda. To kwestia podejścia. Kilka lat temu moja Jola poszła do pracy,
    gdzie zarabiała o 200 złotych więcej niż opiekunka (pielęgniarka z
    dyplomem), którą musieliśmy zatrudnić. Dziś wynagrodzenie opiekunki to
    piętnasta część jej zarobków.
    Jak się chce i umie to można..

    Pzdr
    Brodek

  • 33. Data: 2003-12-14 17:34:56
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości
    > uwzgledniaja. porownuje sie zawsze analogiczne stanowiska i zakresy
    > obowiazkow.

    Być może powinny. Ale widziałem jak się to robi w Polsce i gwarantuję ci, że
    nie uwzględniają.
    Sam wypełniałem taką ankietę (GUS) i były tam tylko dwa pola - średnie
    wynagrodzenie zatrudnionych kobiet i średnice wynagrodzenie zatrudnionych
    mężczyzn.

    Pzdr
    Brodek

  • 34. Data: 2003-12-14 18:54:24
    Od: Mateusz Wójcik <b...@R...student.uci.agh.edu.pl>

    Dnia 2003-12-13 11:34, mangha rzec raczył:
    > Do
    > tego dochodzi obawa przed ciążą, bo przecież kobieta w ciąży to nie
    > pracownik, ale półpracownik, w dodatku przysługuje jej 16 tygodni
    > urlopu macierzyńskiego! Dla wielu pracodawców to po prostu skandal!
    >
    > Oczywiście na większości rozmów o pracę pada jakże żenujące pytanie o
    > Twoje plany macierzyńskie.

    No coz... Ja osobiscie jestem przeciw jakiemukolwiek "roznouprawnieniu",
    ale akurat kobiety czesto same pod soba dolki kopia. Dla przykladu -
    niedawno (okolo miesiaca temu) w firmie, gdzie pracuje kolezanka doszlo
    do nastepujacej sytuacji:

    Dziewczyna od okolo 3 miesiecy naciskala na szefa aby podpisal z nia
    umowe o prace (dotychczas pracowala na zlecenie). W koncu sie zgodzil
    (dziewczyna wynegocjowala jeszcze podwyzke etc... ale to juz mniej
    wazne). I tydzien po podpisaniu tej umowy oznajmila szefowi, ze jest w
    ciazy (pierwsze miesiace - jeszcze nie widac) i niedlugo idzie na
    macierzynski, bo costam. No i facet juz dobrze sie zastanowi zanim
    zatrudni kobiete...

    Jak tu wiele osob pisalo - gdyby pracodawcy nie musieli sie troszczyc o
    przyszle matki, pewnie chetniej by je zatrudniali.

    Pozdrawiam
    Matt

  • 35. Data: 2003-12-14 19:40:21
    Od: smiechu@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl

    mangha wrote:

    > kierując

    > I to jest właśnie dyskryminacja. Mam nadzieję, że w przyszłości w

    ale odpowiedz na pytanie. jestes pracodawca, prywatna firma - placisz z
    wlasnej kasy. chcesz zatrudnic 1 czloweka, i wybor jak powyzej. no?

    marcin

  • 36. Data: 2003-12-14 19:44:27
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Mateusz Wójcik" <b...@R...student.uci.agh.edu.pl> wrote in message

> [...]
    > ciazy (pierwsze miesiace - jeszcze nie widac) i niedlugo idzie na
    > macierzynski, bo costam. No i facet juz dobrze sie zastanowi zanim

    Cwaniutkie te nasze panie. No chyba ze to maz namowil :)

    Dziwi mnie zachlannosc, bezczelnosc i krotkowzrocznosc takich postepowan.
    Pozbawila sie nie dosc, ze dobrych ukladow z pracodawca, mozliwosci powrotu
    do pracy po odchowaniu dzidzi i, co wazne - referencji.

    GreG

  • 37. Data: 2003-12-14 20:34:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brfacb$mba$1@atlantis.news.tpi.pl>, mangha wrote:
    > kierując
    > I to jest właśnie dyskryminacja. Mam nadzieję, że w przyszłości w
    > Polsce nie będzie dyskryminacji kobiet ze względu na płeć.

    Nie, to jest rzeczowy wybór podyktowany merytorycznymi przesłankami,
    poparty często bolesnym doświadczeniem pracodawcy.

    > Stany są doskonałym przykładem, że jest to możliwe.

    Wszyscy sobie lubią podpierać chwiejne tezy przykładem tego kraju
    pełnego absurdów, który niedługo społecznie i moralnie zupełnie się
    rozleci.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 38. Data: 2003-12-14 22:03:49
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Sun, 14 Dec 2003 00:13:30 +0100
    "mangha" <m...@c...pl> wrote:

> [...]
    > ten temat właśne zdanie. Mi chodzi jedynie o to, żeby prawo chroniło
    > równoupranienie płci, także na rynku pracy.

    jak narazie tak nie jest i poki prawo bedzie faworyzowac jedna strone (w
    tym wypadku kobiety kosztem pracodawcy) to rownouprawnienia i rownego
    traktowania nie bedzie.

    krzyki na temat meskiego szowinizmu nic tu nie pomoga.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 39. Data: 2003-12-14 22:09:16
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Sun, 14 Dec 2003 00:12:09 +0100
    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Nina...a czy nielegalni emigranci przebywajacy w usa zatrudniaja do
    > siebie pomoce domowe i nianki?
    > My w naszym kraju mamy relacje zarobki/koszty ustawione wlasnie na ich
    > poziomie.

    polskie spoleczenstwo, podobnie jak amerykanskie, nie jest jednolite pod
    wzgledem zarobkow.

    ktos, kto zajmuje managerskie stanowisko w szanujacej sie firmie nie
    zarabia tyle, co pracownik fizyczny albo pani jadzia w sklepie.

    mam pare znajomych z malymi dziecmi i bardziej oplaca im sie pracowac i
    wynajmowac nianke do dziecka niz samemu siedziec w domu.

  • 40. Data: 2003-12-14 22:14:25
    Od: smiechu@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl

    Monika Cholewa wrote:
    po pierwsze, tnij cytaty

    > Twoja Mama to dobrze zapewne miała mogła Cie urodzic a potem zapewne
    > wróciła do pracy, albo Tatus był w stanie Was wszystkich utrzymac....
    no wlasnie, Mama pracowala w panstwowej socjalistycznej firmie, w ktorej
    socjalistyczne prawo pracy nikomu nie wadzilo - bo wszystko bylo wspolne
    czyli niczyje. czy 3 miesiace byla na urlopie, czy 2 lata, to wlasciwie
    nikomu nie robilo roznicy.

    jest prosty sposob zeby pracodawcy przestali traktowac kobiety gozej niz
    facetow: zlikwidowac przywileje tych pierwszych.

    mozesz tez poszukac pracy w jakims panstwowym niedobitku, im dalej nie
    robi roznicy...

    > Nie moge sie doczekac kiedy pracodawcy przybiora ludzka twarz.
    jak tylko kodeks pracy obudzi sie w nowych realiach.

    marcin, mlody pracobiorca ;)