PracaGrupypl.praca.dyskusjejak to urząd pracy pomaga absolwentom › jak to urząd pracy pomaga absolwentom
    From: "aga" <n...@j...bezdomna.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: jak to urząd pracy pomaga absolwentom
    Date: Sat, 27 Mar 2004 21:12:33 +0100

    Skończyłam szkołę, zapisałam się do klubu pod nazwą Urząd Pracy, myślałam,
    że fajnie będzie, pracy mi nie znajdą, ale ubezpieczenie zapewnili, na
    szkolenie obowiązkowe kazali iść, gdzie przez 2 godziny pani opowiadała
    jakie to możliwości pomocy dla absolwentów istnieją. A to pożyczki, a to
    staż, a to jeszcze umowy absolwenckie. No nic, pracę sobie znalazłam,
    zaoferowali mi taką sobie kwotę, ale właściciel firmy nie mając zielonego
    pojęcia o umowach absolwenckich powiedział, abym dowiedziała się jak on ma
    to załatwić, co z sobą wziąć do urzędu i zadeklarował, że pensje to mi
    podniesie o tyle, co mu urząd ofiaruje. Człowiek niezbyt zamożny, właściciel
    małej firemki ale kurcze od razu go polubiłam. Klawy Pan Staszek. [mam
    nadzieję, że tego nie przeczyta :-)] No i w PUP Pani powiedziała mi, z
    uśmiechem na ustach, że nie ma szans bo funduszy niet. To ja się pytam, po
    co tam siedzą trzy torby w pokoju, gdzie tylko to się załatwia jak na to
    funduszy nie ma? No po co? Wiem, wiem, pytanie retoryczne.

    No i jak już się wyżaliłam to mam jeszcze pytanie małe. Czy po szkole,
    mianowicie liceum+studia na uniwerku przysługują mi w pierwszej pracy jakieś
    dni urlopu tak od razu czy trzeba czekać, nie żebym się pierwszego dnia
    wybierała, ale ciekawi mnie jak to jest, czy po przepracowanym miesiącu
    chociaż jeden się należy, czy nie ma szans i muszę już tak przez następne 60
    lat non stop bez chwili wytchnienia? :-)

    pozdrawiam
    i szczęścia w szukaniu pracy życzę
    aga