PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to jest w realiach, art 55 kodeksu pracy

  • 1. Data: 2006-09-25 11:56:02
    Temat: jak to jest w realiach, art 55 kodeksu pracy
    Od: o...@g...com

    zwolnilem sie z pracy na podstawie art 55 §1[1] na poczatku pracodawca
    stwarzal pewne problemy wykazujac sie nieznajomoscia kodeksu pracy,
    lecz po kilku pismach wyslanych do niego otrzymalem swiadectwo pracy z
    wpisanym moim powodem zwolnienia, tj przedstawionym wyzej artykulem. (
    musze zaznaczyc ze dla pracodawcy przedstawilem na pismie dlaczego sie
    zwalniam i dlaczego akurat ten paragraf, powodem bylo meczenie
    psychiczne wyzywanie, zmuszanie do brania urlopow bezplatnych itp) . z
    tego co doczytalem w kodeksie pracy przysluguje mi z tego tytulu
    odszkodowanie za okres wypowiedzenia, wyslalem pismo do pracodawcy, ten
    jednakze odeslal mi pismo z ktorego tresci wynika ze mam sie cieszyc ze
    postapili humanitarnie i nie zlozyli na mnie wniosku do sondu o
    odszkodowanie z mocy artykulu 61§1. Osobiscie dysponuje dowodami i
    swiadkami ( byli pracownicy firmy) gdzie w sondzie mogl bym smialo
    udowodnic ze ciezkie naruszenie praw pracownika mialo miejsce. Moje
    pytanie brzmi: czy jako ze pracodawca wydal juz mi swiadectwo pracy to
    czy jest zobowiazany wyplacic mi w/w odszkodowanie, czy tez musze
    dochodzic swoich praw w sadzie pracy ? A takze czy jezeli juz doszlo by
    w najgorszym przypadku do rozprawy sadowej to czy moge zadac wyzszego
    odszkodowania nizeli za okres 3 miesiecy? ( musze zaznaczyc ze posiadam
    papiery od lekarza stwierdzajace znaczne pogroszenie sie zdrowia
    psychicznego spowodowane przez prace) .

  • 2. Data: 2006-09-25 12:20:38
    Temat: Re: jak to jest w realiach, art 55 kodeksu pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1159185362.341227.235140@m7g2000cwm.googlegroup
    s.com
    o...@g...com <o...@g...com> pisze:

    > Moje
    > pytanie brzmi: czy jako ze pracodawca wydal juz mi swiadectwo pracy to
    > czy jest zobowiazany wyplacic mi w/w odszkodowanie, czy tez musze
    > dochodzic swoich praw w sadzie pracy ?
    Umowa została rozwiązana, pracodawca uznał przyczynę jest zatem zobowiązany
    do wypłacenia odszkodowania. Jeśli tego nie uczyni pozostaje Ci sąd.
    Ale poracodawcy także przysługuje prawo do wniesienia pozwu, z art. o którym
    Ci napisał.

    > A takze czy jezeli juz doszlo by
    > w najgorszym przypadku do rozprawy sadowej to czy moge zadac wyzszego
    > odszkodowania nizeli za okres 3 miesiecy?
    Żądać możesz zawsze... ;)

    Jotte