PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się "odwdzięczyć" pracodawcy

  • 1. Data: 2006-09-25 09:53:55
    Temat: Jak się "odwdzięczyć" pracodawcy
    Od: "Damiano" <d...@i...pl>

    Witam,

    macie jakieś pomysły jak się zrehabilitować pracodawcy za jego zachowanie??

    Wydaje się wielkiemu Panu, że jak jest pracodawcą to może z ludźmi robić co
    chce - decydować kiedy urlop, ubliżać, wyzywać, itp. Jak się takiemu idiocie
    zrehabilitować, żeby go "zabolało" - zdecydowanie propozycje zgodne z prawem
    poproszę.

    Po powrocie ze zwolnienia lekarskiego wysłał na przymusowy urlop (resztki
    przysługującego w obecnym roku), później może wysłać na bezpłatny, żeby
    zrobić po złości pracownikowi. Wielki kapitalista ze słomą w butach.

    Pozdr
    Damian

  • 2. Data: 2006-09-25 10:17:07
    Temat: Re: Jak się "odwdzięczyć" pracodawcy
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Damiano wrote:
> [...]
    > przysługującego w obecnym roku), później może wysłać na bezpłatny, żeby
    > zrobić po złości pracownikowi. Wielki kapitalista ze słomą w butach.

    Najlepszy sposob, znalezc innego pracodawce.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-09-25 10:48:04
    Od: "koralek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Zglosic jezeli sa uchybienai do Inspekcji Pracy aby zrobiła nalot
    oraz poinformowac Urzad Skarbowy zeby zrobil kontrole

  • 4. Data: 2006-09-25 11:39:25
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    > Po powrocie ze zwolnienia lekarskiego wys?a? na przymusowy urlop (resztki
    > przys?uguj?cego w obecnym roku), pó 1/4 niej mo?e wys?aae na bezp?atny, ?eby
    > zrobiae po z?o?ci pracownikowi. Wielki kapitalista ze s?om? w butach.

    tez mialem z takimi do czynienia... :(
    Po pierwszym miesiacu jak zobaczylem ze facet robi przekrety (oszukuje na
    nadgodzinach, nie wyplaca tyle na ile sie umowil itp) wzialem kilka godzin
    wolnego i poszedlem na darmowy dyzur prawnika do PIP. Przedstawilem
    dokladnie sprawe, pokazalem podpisana umowe i zapytalem jakich dokumentow
    bede potrzebowac aby w razie czego sprawe w sadzie pracy wygrac.
    To bylo 1,5 roku temu. W tym czasie lojalnie kilkakrotnie zwrocilem uwage
    na nieprawidlowosci, nigdy nie klucilem sie o kase, ale powiekszala sie
    teczka z papierami firmowymi. Z koncem sierpnia rozstalem sie z firma i
    przeslalem do bylego szefa wezwanie do zaplaty wszystkich zaleglosci wraz
    z odsetkami. Jezeli do konca tego miesiaca nie zaplaci skieruje sprawe do
    sadu pracy, + na potwierdzenie swoich roszczen zaprosze do firmy wszystkie
    mozliwe i zasadne kontrole :)
    Zaplaci co sie nalezy + jeszcze kary, mandaty + koszty sadowe. Straty
    bedzie mial z tego tytulu takie, ze sadze ze potem dwa razy sie zastanowi
    zanim kogos oszuka.

    To jest moj sposob na takich "kapitalistow" :))

    Pozdrawiam

    Bonza

  • 5. Data: 2006-09-25 11:40:45
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Damiano" <d...@i...pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > macie jakieś pomysły jak się zrehabilitować pracodawcy za jego
    > zachowanie??

    Kupując sobie słownik języka polskiego.

    Stach

  • 6. Data: 2006-09-25 12:16:22
    Od: "Damiano" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości
    > "Damiano" <d...@i...pl> wrote in message

    > Kupując sobie słownik języka polskiego.
    >
    > Stach

    Interesujące rozwiązanie!?

  • 7. Data: 2006-09-25 12:36:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ef88v0$d8s$1@amigo.idg.com.pl Damiano
    <d...@i...pl> pisze:

    > macie jakieś pomysły jak się zrehabilitować pracodawcy za jego
    > zachowanie??
    Zrehabilitować się pracodawcy??
    Nie da rady.
    Pracodawcy możesz się najwyżej zrekapitulować albo zrekonfigurować. ;)

    > Wydaje się wielkiemu Panu, że jak jest pracodawcą to może z
    > ludźmi robić co chce - decydować kiedy urlop
    To mu niestety wolno (w ramach prawa, oczywiście).

    >, ubliżać, wyzywać, itp.
    To b. poważne uchybienia.
    Nagrać. Mieć świadków.
    Jeśli dowody będą wystarczające wnieść pozew do sądu pracy.
    (KP art. 11^1, art. 94^3 §1, art. 94^3 §3).
    Może w grę wchodzić zastosowanie art. 55 §1^1 i w związku z nim art. 94^3
    §4.

    > Po powrocie ze zwolnienia lekarskiego wysłał na przymusowy urlop (resztki
    > przysługującego w obecnym roku),
    J.w. - miał prawo.

    > później może wysłać na bezpłatny,
    Nie może. Urlopu bezpłatnego udziela się na wniosek pracownika (oraz za jego
    zgodą w pewnej szczególnej sytuacji, która tu z pewnością nie zachodzi).

    A oprócz tego standardowe działania - zgłoszenie do PIPy, skarbówki, jak ma
    jakiś nielegalny soft to do BSA itp.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-09-25 14:41:14
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Damiano" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przysługującego w obecnym roku), później może wysłać na bezpłatny, żeby
    > zrobić po złości pracownikowi. Wielki kapitalista ze słomą w butach.

    Mi pracodawca grozil nozem :) Co prawda w zartach ale sadu to nie
    interesuje. Swiadkowie sa, byle chcieli gadac :)

  • 9. Data: 2006-09-25 17:59:51
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Zglosic jezeli sa uchybienai do Inspekcji Pracy aby zrobiła nalot
    > oraz poinformowac Urzad Skarbowy zeby zrobil kontrole

    a co to jest inspekcja pracy ?? Znałem przypadek gdzie pracodawca nasłał (po
    konkurencji) na drugiego pracodawce inspekcje no i co z tego ? Zanim weszli
    postali 5 min przed bramą, a w tym czasie ci niezarejstrowali uciekli przez
    płot.

  • 10. Data: 2006-09-25 18:02:58
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Mi pracodawca grozil nozem :) Co prawda w zartach ale sadu to nie
    > interesuje. Swiadkowie sa, byle chcieli gadac :)

    Jak zwykle są tylko jak przyjdzie co do czego to przeciw obie będą zeznawać,
    bo jak nie to poszukaja sobie innej pracy. Az dziw bierze jacy ludzie sa
    głupi i na jakie zwierzęce przypadki sięczasami godzą.