PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to jest u sasiadow

  • 11. Data: 2005-02-06 19:39:28
    Temat: Re: jak to jest u sasiadow
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    >Tak, ale to jest przesada w druga strone. Powoduje to, ze przecietny Niemiec
    >nie ma zadnej motywacji do rozwoju w pracy, bycia lepszym, jest po prostu
    >bierny. Poza tym to dlawi ich gospodarke.

    Dokladnie.

    >Ale to, co dzieje sie w Polsce jest przegieciem w druga strone. A raczej to
    >ludzie sa zastraszeni i nie znaja swoich praw. Bo prawo pracy w Polsce
    >rowniez pozwala wywierac presje na pracodawce, tylko nikt tego nie robi.

    A to jest prawda. W Polsce jest niska swiadomosc prawna i strach przed sadami
    oraz zla dostepnosc (ceny) uslug prawnych i adwokackich. W DE bardzo popularne
    jest ubezpieczenie prawnicze - placisz iles miesiecznie i masz za to za darmo
    adwokata, jak potrzebujesz, z kancelarii, ktorej placisz abonament. Abonamenty
    sa takiej wysokosci, ze robotnicze gospodarstwo domowe spokojnie je uniesie
    (np. 30 &#8364;/mies).

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2005-02-06 21:03:01
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > ze powinna przeniesc swoja firme do Polski :)
    Niemcy lubią ryzyko? Nie wiedziałem... :-)).

  • 13. Data: 2005-02-06 21:10:35
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > W Polsce jest niska swiadomosc prawna i strach przed sadami
    Uzasadniony zresztą :(. Jest też świadomość, że poniesienie kosztów
    związanych ze sprawą nawet wygraną, nie gwarantuje nie tylko
    rozwiązania problemu, ale nawet zwrotu kosztów sądowych.

  • 14. Data: 2005-02-06 21:31:29
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    >Niemcy lubią ryzyko? Nie wiedziałem... :-)).

    Jesli swoich stalych odbiorcow ma w Niemczech, a koszty transportu sa mniejsze
    niz zysk na roznicy plac, to daj spokoj - chyba az takiej mafii i
    niestabilnosci politycznej u na nie ma...

  • 15. Data: 2005-02-07 00:04:14
    Od: "Andrzej Dmoch" <a...@b...com>

    > Uzasadniony zresztą :(. Jest też świadomość, że poniesienie kosztów
    > związanych ze sprawą nawet wygraną, nie gwarantuje nie tylko
    > rozwiązania problemu, ale nawet zwrotu kosztów sądowych.

    A skad ta swiadomosc? Probowales?

    AnD

  • 16. Data: 2005-02-07 07:03:53
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > A skad ta swiadomosc? Probowales?
    Tak, też. I nie tylko ja.

  • 17. Data: 2005-02-07 07:08:33
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > daj spokoj - chyba az takiej mafii i
    > niestabilnosci politycznej u na nie ma...
    To był żart. Ale jeśli uważasz, że sytuacja związana z przepisami
    "polityczno-gospodarczo-podatkowo-prawnymi" jest stabilna... to już
    nie jest żart ;).