PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak odzyskac wyplate ?? - pomocy

  • 1. Data: 2002-12-12 09:04:23
    Temat: jak odzyskac wyplate ?? - pomocy
    Od: "{ Magda }" <m...@p...pl>

    Witam

    mam pewien problem
    wlasciciel firmy zalega mi z wyplata od sierpnia
    raz na dwa tygodnie (laskawie) daje mi ok. 100 -200 zł
    poradzcie czy moge cos zrobic (moze szantaz ?)
    aby odzyskac nalezna mi wyplate ?

    Magda

    Ps. boje sie ze jak bym odeszla - to bym na tym stracila
    na umowie mam mniej niz na reke.

  • 2. Data: 2002-12-12 11:18:18
    Temat: Re: jak odzyskac wyplate ?? - pomocy
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik { Magda } <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at9jh1$lb4$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > aby odzyskac nalezna mi wyplate ?
    >

    > Magda
    >
    > Ps. boje sie ze jak bym odeszla - to bym na tym stracila

    Moja znajoma ma podobny problem, tyle tylko, że wynagrodzenie wypłacane jest
    na rękę, więc nawet nie ma dowodu, że pieniądze nie wpłynęły na konto.
    Tak więc dołączam się do pytania.

  • 3. Data: 2002-12-12 15:14:36
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

> [...]
    jest
    > na rękę, więc nawet nie ma dowodu, że pieniądze nie wpłynęły na konto.

    Pewne jest, że jeśli zaczniesz cokolwiek działac w tej sprawie, to z pracą
    możesz się pożegnać. Z drugiej strony, co to jednak za praca, za którą nie
    płacą...
    No ale wracając do sedna. Zacznij od sądu pracy.

  • 4. Data: 2002-12-13 07:54:38
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Jakub Zysnarski <j...@n...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ata98n$s2k$...@n...tpi.pl...

    > No ale wracając do sedna. Zacznij od sądu pracy.

    To nie jest takie łatwe - skoro płaca w umowie jest niższa niż w
    rzeczywistości, to pracownik może odpowiadać za ukrywanie dochodów.
    Oczywiście tutaj nie chodzi o ukrywanie dochodów pracownika, ale o zysk dla
    pracodawcy, który woli płacić niższe koszty zusu i tp.
    Ale kto to udowodni? No i jak udowodnić, że nie płacił pensji? Przeciez nie
    ma obowiązku wpłacania pensji na konto.

    PS: Czy ktoś kiedyś założył sprawę w sądzie pracy? ile tak łącznie mogą
    wynosić wsyztskie koszty? (zarówno w przypadku wygranej jak i przegranej)

  • 5. Data: 2002-12-13 09:48:01
    Od: "Ania" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > PS: Czy ktoś kiedyś założył sprawę w sądzie pracy? ile tak łącznie mogą
    > wynosić wsyztskie koszty? (zarówno w przypadku wygranej jak i przegranej)

    Po pierwsze to nawet jesli wynagrodzenie nie wpływa na konto to musi być
    lista płac z podpisem pracownik aże odebrał wynagrodzenie, więc cokolwiek da
    do łapy uważa się za niebyłe bez pokwitowania więc możesz uznac że
    pracodawce nic ci nie zapłacił (bo chyba nie ma kwitka na te 100-200zł
    tygodniowo do ręki?) Poza tym ludzieee!!! We wszystkich głupich gazetach
    (typu Pani Domu) piszą od lat że sąd pracy działa bezpłatnie, nei ma żadnych
    kosztów, idziesz, skłądasz pozew i tyle, oni sie juz zajmą. Potem jest
    termin rozprawy i wezwanie dla pracodawcy, jaks ię nie stawi to dostanie
    wezwanie od prokuratora.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 6. Data: 2002-12-13 17:42:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Rafal <?@?.?> wrote:

    > To nie jest takie łatwe - skoro płaca w umowie jest niższa niż w
    > rzeczywistości, to pracownik może odpowiadać za ukrywanie dochodów.

    Nie może. Pracodawca, i owszem - ZUS, Urząd Skarbowy - za zaniżanie
    składek/podatku.

    > Ale kto to udowodni? No i jak udowodnić, że nie płacił pensji? Przeciez nie
    > ma obowiązku wpłacania pensji na konto.

    Owszem, jeżeli pracownik sobie rzyczy, to jest.

    > PS: Czy ktoś kiedyś założył sprawę w sądzie pracy? ile tak łącznie mogą
    > wynosić wsyztskie koszty? (zarówno w przypadku wygranej jak i przegranej)

    ZERO.
    Z mocy ustawy.
    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-12-16 15:20:38
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > kosztów, idziesz, skłądasz pozew i tyle, oni sie juz zajmą. Potem jest
    > termin rozprawy i wezwanie dla pracodawcy, jaks ię nie stawi to dostanie

    To się zgadza - jak nie podpiszesz, to pracodawca nie udowodni, że cokolwiek
    zapłacił.
    Jeżeli chodzi o sądy to w najlepszym przypadku trwa to jakiś rok.
    Co do stawienia się pracodawcy wystarczy dołączyć prośbę o zaoczne wydanie
    wyroku w przypadku niestawienia
    się pozwanego.

    Pzdr
    Tomek