PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak odpowiedzieć na pytanie na rozwowie kwalifikacyjnej??

  • 11. Data: 2004-11-03 08:57:46
    Temat: Re: jak odpowiedzieć na pytanie na rozwowie kwalifikacyjnej??
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 3 Nov 2004 09:45:11 +0100, Omen <n...@t...pl> napisał:

    > 10 innych przyjdzie pracować za niższą kwotę

    Totez obecnie na wiekszosci stanowisk pracy mamy "kapitalizm
    komunistyczny" , gdzie pracownikowi placi sie "wedlug potrzeb"
    ( minimalnych) a nie za wykonywana prace ;)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 12. Data: 2004-11-03 09:42:12
    Od: "beno" <r...@v...pl>

    > Zgadzam się z tym co powiedziałeś ale coraz częściej można usłyszeć przy
    > targach o pensję, że 10 innych przyjdzie pracować za niższą kwotę a jak nie
    > masz żadnej bliższej perspektywy w okolicy to co zrobić? Odmówić i znów
    > liczyć miesiące bezrobocia?

    Dlatego też zawarłem warunek, aby te targi odbywały się w momencie kiedy udało
    się przekonać rozmówcę co do swoich zalet. To oczywiste, że jeśli pracodawca
    będzie miał do wyboru 10 osób bez żadnego doświadczenia, z identycznym
    wykształceniem i bez żadnych wyróżniających cech, to wybierze tą najtańszą. Ale
    jeśli z tych 10 osób jedna będzie ewidentnie najlepiej pasować do stanowiska, to
    będzie w stanie za nią dać trochę więcej.

    Oczywiście targowanie się o płacę w sytuacji absolutnego kryzysu finansowego
    jest bez sensu. Wtedy trzeba brać co się tylko pojawi.

  • 13. Data: 2004-11-03 21:15:11
    Od: "Rafal" <rafal_1970@wywalto_poczta.onet.pl>

    >Dyplomatycznie...? Mnie szlag kilka razy wrecz trafil, gdy wymagano
    >podanie jednej kwoty (bez widelek) do stanowisk z niesprecyzowanym
    >zakresem obowiazkow i dyspozycyjnoscia.

    A czy ktoś zabraniał Ci zapytać się co będziesz robił i czego wymagają?
    Sorry, ale jak ktoś nie pyta o to to niestety ale też świadczy o nim...

    >"Prosze podac konkretna sume" A za
    >co? Komunizm, cholera, kazdemu "wedlug potrzeb" a nie za wykonana prace.
    Komunizm by dopiero był jak by istniełą cenni urzędowy każdej pracy :)

    >Dlaczego pracodawcy (za wyjatkiem ogloszen w UP) nie podaca od razu "za
    >najnizsza krajowa", zeby bylo wiadomo ile zycza sobie zaplacic?
    WIdzisz, ja nigdy nikogo nie zatrudniałem "za najniższą" - poziom płac
    przekracza i to kilkukrotnie średnią krajową a nie tylko najniższą. Na
    takich stanowiskach mam prawo oczekiwać, że ktoś jednak potrafi wycenić swój
    czas i swoją wiedzę, a jeśli nie do końca rozumie co to za stanowisko i czgo
    się oczekuje, zawsze może zapytać. I jesli zapyta, ma dużo większe szanse
    niż ten co nie pytał

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 14. Data: 2004-11-03 21:28:51
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 3 Nov 2004 22:15:11 +0100, Rafal
    <rafal_1970@wywalto_poczta.onet.pl> napisał:

    > A czy ktoœ zabraniał Ci zapytać się co będziesz robił i czego wymagajš?
    > Sorry, ale jak ktoœ nie pyta o to to niestety ale też œwiadczy o nim...

    Nie mialem szczescia do rekrutujacych w tamtych przypadkach-zaden nie
    wiedzial tak naprawde co konkretnie ma byc robione i jaki zakres
    obowiazkow i stopien dyspozycyjnosci jest przewidziany dla danego
    stanowiska, poniewaz znal sie tylko na kadrach- konkrety mialy byc dopiero
    po przejsciu do nastepnego etapu w rozmowach juz z potencjalnymi
    przelozonymi- wymagania finansowe natomiast w jednym jedynym slusznym
    wariancie podane juz.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##