PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca bez umowy - wypowiedzenie

  • 1. Data: 2004-10-29 11:30:17
    Temat: praca bez umowy - wypowiedzenie
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    1 sierpnia mineły mi 3 lata pracy w firmie, jednoczesnie skonczyla mi sie
    umowa o prace, otrzymalem nową ale jej nie podpisalem (nie odpowiadała mi i
    odłożyłem ją na bok, a czas szybko minął), mimo to pracowalem (podpisywalem
    liste obecnosci i liste płac). Teraz zamierzam się zwolnić i chciałbym
    zrobić to jak najszybciej - jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje, w
    przypadku gdy pracuje juz ponad 3 lata, a od 3 miesiecy pracuje bez
    podpisanej umowy.

    Marcin

  • 2. Data: 2004-10-29 11:39:44
    Temat: Re: praca bez umowy - wypowiedzenie
    Od: BbT <m...@z...one.pl>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    > zrobić to jak najszybciej - jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje, w
    > przypadku gdy pracuje juz ponad 3 lata, a od 3 miesiecy pracuje bez

    Jezeli nie pracujesz na podstawie zadnej obowiazujacej umowy o prace, to
    nie obowiazuje cie rowniez zaden okres wypowiedzenia. Nie masz rowiniez
    niestety prawa do wynagrodzenia.

    --
    Pozdrawiam - BbT

  • 3. Data: 2004-10-29 12:01:13
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-10-29, Marcin <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zrobić to jak najszybciej - jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje, w
    > przypadku gdy pracuje juz ponad 3 lata, a od 3 miesiecy pracuje bez
    Nie wiem, czy ostatnia nowelizacja KP czegoś nie zmieniła w tym względzie
    ale fakt świadczenia pracy przez pracownika i wypłacania wynagrodzeń
    oraz odprowadzania ubezpieczenia/podatku przez pracodawcę przy braku
    podpisanej umowy równoważny jest z zatrudnieniem na umowę o pracę na czas
    nieokreślony.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Artur R. Czechowski <a...@h...pl>
    GCS dpu--(++) s-:-- a- C++ UL++++$ P++ L++ E--- W++$ N+(-) K- w---

  • 4. Data: 2004-10-29 12:03:47
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-10-29, Artur R. Czechowski <a...@h...pl> wrote:
    > Nie wiem, czy ostatnia nowelizacja KP czegoś nie zmieniła w tym względzie
    Byłbym zapomniał. Był jakiś warunek, że to musi trwać przynajmniej jakiś
    czas. Kompletnie nie pamiętam, czy to był czas rzędu miesiąca czy trzech.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    <Beowulf> here http://www.messagelabs.com/home/default.asp they say that
    spam is more than 50% of email...

  • 5. Data: 2004-10-29 12:38:33
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Byłbym zapomniał. Był jakiś warunek, że to musi trwać przynajmniej jakiś
    > czas. Kompletnie nie pamiętam, czy to był czas rzędu miesiąca czy trzech.

    A co w przypadku gdy skladki na ZUS i do US nie sa odprowadzane ?

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 6. Data: 2004-10-29 20:35:27
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Pisemna umowa o prace jest tylko POTWIERDZENIEM zawarcia umowy o prace.
    Jezeli mozna wykazac elementy wskazujace na swadczenie pracy na zasadach
    zatudnienia, to jestes zatrudniony.
    Powinny wiec przyslugiwac Ci wszystkie nalezne prawa, lacznie z 3
    miesiecznym okresem wypowiedzenia po 3 latach pracy.
    --
    Jackare