PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak myślicie

  • 111. Data: 2005-10-24 11:36:00
    Temat: Re: Re:[OT] Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości
    news:djig42$21b$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer> napisał w
    wiadomości

    > Ale Ty masz problem z zareklamowaniem tego komus, kto nie wie, co to jest
    > nie wie, ze mogloby byc dla niego dobre czy problem ze zrobieniem wykresow
    > marketingowo-sprzedazowych?
    > Bo jesli chodzi o pierwsza rzecz, to temat jest niezwykle wdzieczny do
    > porownan, ktore nawet dziecko zrozumie.
    piszę na priv.

    pozdr.
    m.

  • 112. Data: 2005-10-24 11:50:11
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    > Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer> napisał w
    wiadomości

    > Jak materia moze byc oderwana od rzeczywistosci? No chyba, ze ktos ma
    > wyjatkowo duchowa definicje slowa "rzeczywistosc". ;)

    Oj czepiasz się :)

    Za Kopalińskim:
    Materia
    - jedna z podstawowych kategorii filoz.,
    - tworzywo przeciwstawiane formie;
    - ogół przedmiotów rzeczywistych;
    - przeciwieństwo ducha;
    - przest. treść, temat, przedmiot, dziedzina;

    Czy w kontekście owej definicji, można powiedzieć, iż praca z materią (w
    sensie przedmiotów rzeczywistych) powoduje lodowacenie stosunków z ludźmi
    tudzież materia jako treść, temat, przedmiot, dziedzina rozważań może być
    tak abstrakcyjna, że aż niezdrowa?

    I za Arystotelesem: "Materia nie jest ani tym, co jest (istotą), ani
    ilością, ani żadną przypadłością bytu."
    Czy jeżeli wg Arystotelesa materia nie jest elementem bytu ani rzeczywistym,
    to czy możemy mówić o "materii oderwanej od rzeczywistosci"?

    pozdr.
    m.

    Materia

  • 113. Data: 2005-10-24 13:06:44
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > Czy jeżeli wg Arystotelesa materia nie jest elementem bytu ani rzeczywistym,
    > to czy możemy mówić o "materii oderwanej od rzeczywistosci"?

    Zastrzelic sie....

    A.

  • 114. Data: 2005-10-24 13:10:58
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Aleksander Galicki" <c...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:04bd.000004ee.435cdc63@newsgate.onet.pl...

    > Zastrzelic sie....
    Nie krępuj się.

    I najlepiej skorzystaj z armaty.

  • 115. Data: 2005-10-24 13:30:03
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Galathea napisał(a):
    [...]A ludzie powinni przechodzić
    > FIFO, a nie wszyscy naraz, bo się przejście zapycha.
    [...]

    Dobre. Lubie :):)

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 116. Data: 2005-10-24 15:50:35
    Temat: Re: jak myślicie
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    chester wrote:
    > ROTFL... A myślałem że to tylko ja tak miałem ;-)
    > Gdyby nie koleżanka P. To bym niejednego zaliczenia nie zdobył/nie
    > zaliczył w terminie :-)

    Wszędzie tak jest :) Ja tylko do II roku coś tam pisałem, ale
    i tak nieraz się nie mogłem odczytać.

  • 117. Data: 2005-10-24 17:20:39
    Od: "Ireneusz Szpilewski" <i...@s...opole.pl>

    Jakieś 2 razy dziennie.

  • 118. Data: 2005-10-27 14:40:30
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):

    > Moje pytanie znaczylo raczej, czy ma o tym gadac do prezesow,
    > marketoidow, dzialow B+R czy do kogos innego.

    Trudno określić jednoznacznie. Teoretycznie, powinni być to menedżerowie
    produktu, czyli tzw. cyborgi, myślący skrajnie racjonalnie, kategoriami
    funkcjonalności komponentu. W praktyce chęcią zakupu komponentu
    wirtualnego kierują b. różne potrzeby i w zwiąku z tym - różni ludzie.
    Potrafią się o nie upomnieć zarówno producenci samolotów jak i
    producenci pralek albo firmy 5-osobowe (jeden z globalnych liderów rynku
    komp. wirtualnych) albo ogólnoświatowe molochy, zatrudniajace tysiące osób.

    Pojawia się więc taki problem, jak treść i formuła komunikatu
    marketingowego, jaki należy stworzyć a następnie przedstawić światu.
    To, czy odbiorcą będzie prezes, czy marketoid jest istotne, ale
    istotniejszy problem pojawia sie gdzie indziej, mianowicie na poziomie
    zderzenia komponentu (j. abstrakcyjny, techniczny, leksykon
    funkcjonalności, kod zrozumiały dla wtajemniczonych) i przekazu
    marketingowego (j. korzyści, zrozumiały dla klienta).

    Tak jak pisałem wcześniej - rozwiązanie gotowe już mam, aczkolwiek bawię
    się obecnie w rozwiązywanie problemu z pkt. widzenia produktu (komponent
    jako produkt,zarządzany jak produkt) i z pkt. widzenia projektu
    (komponentjako indywidualna usługa, realizowana w systemie projektu).

    pozdr.
    m.

  • 119. Data: 2005-10-27 18:26:51
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    DO napisał(a):

    > Gdyby jednak wyjatki potwierdzaly regule, to ja
    > w tej chwili powinnam wygladac jak conajmniej Yeti (a wlasnie wrocilam z
    > badania radiologicznego i ciekawe czy doktor "POCZUL", ze jestem
    > informatykiem). Informatycy to grupa spoleczna "zamknieta" tak samo jak
    > prawnicy, lekarze, nauczyciele, artysci, etc., mowiaca sobie jedynie
    > zrozumialym jezykiem i tak jak ja robie wielkie oczy na stwierdzenie
    > lekarza "...wolne plyny w jamie otrzenwej...etc.," tak samo on moze zrobic
    > duze oczy na informacje, ze nie wystaczy karta sieciowa aby miec dostep do
    > internetu.

    Każda grupa na pewnym poziomie znajomości tematu jest grupą zamkniętą.
    Np. sosjerzye. Chociaż gotuje co druga mama, to co dziesiąta pewnie
    byłaby w temacie.

    Zresztą, odnośnie wyglądu - chyba każdy, bez względu na branżę w jakiej
    pracuje ma różnorakie fazy. Mnie się zdarza miesiącami łazić tylko
    elegancko, luz rezerwując tylko na eksperymenty z krawatem (zajebiście
    lubię ekstrawaganckie krawaty! :) ), po to tylko, żeby nagle z dnia na
    dzień wskoczyć w podarte dżinsy i polar (taki w stylu trzy paski :) ).
    Cudownie jest wtedy (jeśli tylko to możliwe) tydzień się nie golić i
    mieć wszystko w miejscu, gdzie przeciętny informatyk (jak wynika z
    wątku) ma schludność. Wielu moich znajomych, po uwolnieniu ze
    służbowych, codziennych garniturów wskakuje w dzikie, młodzieżowe ciuchy
    (np. koncertowy T-shirt ostrej metalowej kapeli - nie ze względu na
    muzyczne gusta tylko wzór, zresztą T-shirt i tak pewnie jest zabrany
    synowi. No i oczywiście zakryty jest bardziej stonowaną bluzą), w
    których wreszcie można wywalić się na trawie z puszką piwa bez stresu,
    że to nie "ą" ani "ę".

    pozdr.
    m.

  • 120. Data: 2005-10-28 15:01:07
    Od: "DO" <d...@i...pl>

> [...]
    > synowi. No i oczywiście zakryty jest bardziej stonowaną bluzą), w
    > których wreszcie można wywalić się na trawie z puszką piwa bez stresu,

    Mowisz o swobodzie ubierania sie i "wyluzowaniu" poza praca a tego nie
    nalezy mylic z brakiem schludnosci (dobrze, ze nie marynakrka, adidasy i do
    tego jako ozdoba biale skarpetki-buuuu mam alergie). Z drugiej jednak strony
    czesto zastanawiam sie na ile ludzie potrafia oddzielis swoje zycie
    prywatne, osobiste od zawodowego. Z poczynionych obserwacji wnioskuje, ze
    osoby, ktore do pracy chodza ubrane tak jak poza praca, bardzo czesto
    przenosza swoje sprawy z zycia prywatnego na platforme zawodowa, a osoby,
    ktore do pracy przychodza nazwijmy to umownie w garniturze a poza praca, tak
    jak napisales "wskakuja" w swobodne t-shirty, dresy, etc., potrafia w jakis
    sposob oddzielic swoje zycie prywatne od zawodowego. To z kolei zrodzilo we
    mnie refleksje czy w pracy nalezy pokazywac emocje.

    Pozdrawiam DO