PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak aplikowac na praktyki ?

  • 1. Data: 2005-01-16 12:05:51
    Temat: jak aplikowac na praktyki ?
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    czesc
    Jest firma, szukaja programistow ja jako,ze nie mam doswiadczenia chcialbym
    zdobyc u nich praktyki :) W jaki sposob, moge dac pracodawcy do
    zrozumienia , ze szukam pracy / praktyki. Jestem studentem 3 roku i z
    liczacych sie rzeczy mam tylko certyfikat Praktyka.Net ( wydany przez
    Microsoft , byl przyznawany za wyniki w konkursie ). Nie bardzo wiem, co
    powieniem napisac w CV z listem motywacyjnym bylo by chyba latwiej ( ale
    list motywacyjny chyba czytaja potem jak sie CV spodoba ). Czy w CV
    umieszcza sie gdzies info , ze chce sie akurat praktyk ?? czy po prostu w
    emailu powinienem napisac, na gorze, ze poszukuje Praktyki / Pracy jako
    Programista C#. Czy dosiwadczenie w rodzaju programy napisane napisane, dla
    siebie lub znajomych ( prawde mowiac, pracujacych w sporych firmach niekiedy
    i uzywajacych ich na codizen ) , mozna jakos umiescic w CV ? ( chodzi mi oto
    jak to sformulowac ? ). Chcialbym zdobyc 3 miesieczna praktyke a potem
    zamienic ja na stala prace. TIA
    Jarod

  • 2. Data: 2005-01-16 12:48:06
    Temat: Re: jak aplikowac na praktyki ?
    Od: "Mikin" <m...@v...pl>

    Witam
    wedlug mnie jesli chodzi o cv nie mam znaczenia czy praktyki czy praca
    Wysylajac cv pracodawca bedzie wiedzial ze ma do czynienia ze studentem
    (w cv nie bedzie daty zakonczonych studiow)
    W liscie motywacyjnym i w tytule/tresci maila napisz ze ubieasz sie o
    praktyki, a ewentulane
    doswiadczenie w pisaniu programow dla znajmowych mozesz zawrzec
    wlasnie w liscie motywacyjnym. Poza tym jeslie zostaniesz zaprosozny
    na rozmowe bedziesz mogl sie tym pochwalic.
    Kwestia czy firma woguel przyjmuje studnetow na praktyki.
    do dokumentow zalacz skan certyfiaktu.
    Nie wiem czy bedzie tak prsoto 3 miesiace praktyki i pozniej praca
    Na apraktyki nie jest sie az tak bardzo trudno dostac (zalezy jeszcze
    gdzie)
    poniewaz firma przewaznie nie placi praktykantowi i stawia sie przed
    nim mniejsze wymagania.
    A ubiegajac sie o stala prace musisz wiedziec ze wtedy na 1 miesjcu firma
    a dopeiro pozniej szkola. Nie mozna wtedy zbyt czetso sie zwalniac itd
    i czasami troche trudno to pogodzic.
    Ja obercnie jetsem na praktych i chyba najlepsze rozwiazane, mam koelge
    ktory rpacuje i ma naprwde ciezko.

    ..ale dla chcacego nic trudnego...

    powodzenia

  • 3. Data: 2005-01-16 13:47:49
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Jarod wrote:

    [...]
> [...]
    > i uzywajacych ich na codizen ) , mozna jakos umiescic w CV ? ( chodzi mi oto

    ja bym takie programy najnormaniej w swiecie wpisal sobie do CV;
    przeciez jako student, jest taki moment, w ktorym nie masz wlasnie
    formalnego doswiadczenia zawodowego; i w takiej sytuacji fakt
    ukonczenia dzialajacych programow, ktore ktos uzywa, to jest dosyc
    mocny punkt;

    czyli umiesciblym informacje o tych programach, w liscie motywacyjnym
    zaoferowalbym mozliwosc przejrzenia tych programow, a w zyciorysie
    dodatkowo podal kontakty (telefony) do osob, ktore z tego korzystaja;

    pzdrv;
    adas;

  • 4. Data: 2005-01-16 15:00:56
    Od: "apple" <j...@p...fm>

    Kiedy ja ubiegalem sie o pratyki, wysylalem maile z pytaniem, czy takowe
    firma organizuje, a jesli tak, jaka jest procedura rekrutacyjna. W paru
    poprosili o przeslanie CV+LM, potem rozmowy (jedna 1,5-godzinna!) i udalo
    sie. Cale wakacje przepracowalem (za friko, oczywiscie) w dwoch firmach.
    Oplacilo sie.

    apple